Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:54

Leuk Belker!

Akshay goed bezig!

Wat fijn Jinte! Poeh, 24/7 op 3x3...

Cheetah heeft echt niks te zeggen hier als ruin. Zowel bij Jonique als bij de pension ruin vond hij het wel best allemaal haha

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:54

Daarom voeg ik geen ruinen toe aan onze groep. Op vorige stallen met samengestelde groepen ging dat altijd mis en was mijn ruin altijd degene met deuken, krassen en kreupelheden. Was de ene blessure zo’n beetje over en dacht ik weer voorzichtig aan het afstoffen van m’n zadel, werd ie in z’n rug gegrepen :\

Met iets nieuws toevoegen nu is hij de laatste die erbij gaat, met mijn merrie. Eerst zorgen dat de anderen elkaar aardig vinden en daarna mogen de mijne er pas bij. Dat doen we dan ook op de wei, met vers gras, want dat is dan vaak interessant genoeg om af te leiden. Ruin blijft de eerste keren aan de lijn, hij gaat jagen en zo kan ik hem bij me houden. Ik snap niet zo goed waarom hij dit doet, hij is juist best leuk opgegroeid volgens mij -O-

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:59

Is deels ook karakter.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:41

Mijn oudste ruin kan ook niet zomaar bij andere paarden. Zeker pensionstallen met een wisselend paardenbestand zijn gewoon niet zo goed voor hem. Hij wordt er flink mans van en gaat inderdaad jagen. Gevolg was dat hij op onze vorige stalling alleen stond. Wij hebben dit huis met grond ook echt voor hem gekocht, zodat hij een rustige plek heeft met één vast maatje. Als ik een ander paard had gehad, stond die wellicht nog steeds op pension zodat wij in de stad konden wonen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:03

Wat lief dat je voor hem dan bent verhuisd Flew!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:34

Tsja, je kiest voor een dier. Ik vind dat je er dan ook voor moet doen wat binnen je macht ligt. Paarden aan huis was altijd wel een droom voor mij hoor, maar we zijn destijds wel eerder en met een lager budget gaan kijken dan we wilden. Daarom zitten we ook een beetje in een uithoek, maar voor nu is het prima zo. Wellicht gaan we nog eens wat centraler wonen met plek voor de paardjes.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 07:22

Ah op die manier. En mee eens hoor, als je kiest voor een dier moet je alles doen dat binnen je macht ligt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:02

Ik had vanochtend nog even willen rijden, maar toen kwamen er ineens wat mensen die iets wilden kopen (mijn kleine tafeltjes en lampen van het afgelopen half jaar staan te koop, want volgende week zet ik weer nieuw gemaakte dingen neer), dus dat liep even anders :)
Verder nog wel de kleine weer eens goed gerost (er blijven nieuwe kleine plekjes komen, de oude trekken wel weg) en ze deed met een neusje iets bij Boon frutselen, maar die ging lelijk kijken... dom paard. Heeft ze eindelijk een paard die haar rond de oksels kan krauwelen wil ze niet :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:17

Ik kwam vandaag ineens een oude lap tegen... is eigenlijk wintervoeringstof met nylon en daar kun je een prima dekentje van maken :).
Die gladde stof gaat hopelijk niet zo trekken als dat fleece doet.

Afbeelding
Kennen jullie die truc al van die keycords ?? Die zijn perfecte bilriemen :D .. als ze ze onderschijten neem je gewoon een verse :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:42

Ziet er uit als een heerlijk dekentje! Goeie tip van het keykoord! Jammer genoeg hadden mijn laatste dekens alleen maar 1 koord onder de staart door. Smerig joh, daar staan ze een hele dag op de piesen en poepen. Dit jaar hebben ze allebei dekenloos gestaan en op een paar dagen na is het me heel veel meegevallen.

Flew, mijn ene merrie is ook zo'n speciaaltje en zij was absoluut onze motivatie om een huis met grond te zoeken. Het was altijd wel een droom van mij, maar door haar hebben we er echt vaart achter gezet. Ik ben ook speciaal gaan zoeken naar een donkerbruine merrie als maatje voor haar, want dat waren altijd de types die ze zelf uitzocht als maatje. Goed gegokt, want ook deze was gelijk haar vriendin :j

Jinte, heerlijk plaatje zeg <3

Akshay, wat goed dat je een rondje door de polder hebt kunnen rijden met je pluisjes <3 Goed om zo vertrouwen op te kunnen bouwen :j

Belker, wat stoer om met een 20 jarige nog lekker aan de slag te gaan met iets compleet nieuws :j Wat fijn dat hij ook zo braaf was :D

Karin, heerlijk grasjes! :Y)

Leuk zicht zo'n helpend paard. Wij hadden het altijd als we aan het werk waren in de konijnenren, dan moest je echt oppassen dat je niet ineens een konijn onder een tegel had zitten tijdens het bestraten, want bang zijn ze absoluut niet :').

Hier stormt het weer. Ik ging een rondje lopen met onze logé hond en ik waaide zelf bijna van de dijk af. De hond waaide afentoe ook bijna weg. Kon ik bijna gaan vliegeren met de hond :').
Dit weekend weinig buiten gedaan (daar waait het ook veel te hard voor), dus hebben we binnen wat werk verzet. De woonkamer is helemaal leegemaakt (was onze slaapkamer), zodat het klaar is om de muur open te breken en de schuifpui te plaatsen komende weken. Hadden we nét alles naar boven verhuisd, kwam de aannemer langs om te zeggen dat het pas over een week of 6 is :') . Nouja, kunnen we al wat starten met verwijderen van de vloerbedekking en het behang.
Ik kan niet wachten om de paarden te kunnen zien vanuit de woonkamer *\o/*.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:33

@dais: dat is balen van de aannemer, maar het vooruitzicht op de paarden is ok wat waard :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:44

Absoluut, en we hoeven ons intussen niet te vervelen hoor, er is nog genoeg te doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:14

Wij zijn toch ook bezig met een mogelijk project voor erbij, in samenwerking met vrienden die hun paarden ook hier hebben staan.

Dus mocht iemand nog een leuke onbeleerde e-pony/klein paard weten die te koop staat, tip me vooral ;)

En ik heb de rest van de foto's ook binnen :D

Robijntjah @ [ITP] Duo Prenotti, 2 kleuren op fotoshoot

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:43

Zitten hele mooi foto's tussen !

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:16

Vandaag de paarden naar de voorste wei verplaatst, kan ik ze nu weer vanuit de woonkamer zien.
Het was alleen een beetje een anti-climax. Waar ze normaal wel voor een paar ererondjes in galop gaan konden er nu alleen een paar pasjes draf vanaf :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:30

Het gras was belangrijker denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:49

Ik zit in mijn observatie kwartier na vaccinatie. Ben benieuwd...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:17

Je eerste ??
Ik zit nog steeds te wachten tot mijn leeftijd aan de beurt is ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:25

Jep, niet vanwege mijn leeftijd maar vanwege mijn beroep.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:25

Denk dat die ergens in de winter komt die eerste prik :P

Abby en hondje Bo <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:29

@dp: hij doet het niet...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:32

thanks, nu wel als het goed is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:41

Bo smaakt erg lekker blijkbaar :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:50

haha :+

Het is gewoon zo'n knuffel en zachtaardig dier die Abby.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:42

Ahhh <3 <3