Ah hindernissen,altijd fijn.
Over bossenmaaiers, mijn broertje is monteur van die dingen, hij handelt er ook wat in, ik kan hem wel even vragen wat een goede machine is? Als je even precies op een rijtje zet wat je wil

Dan een andere kwestie die ik graag aan jullie voorleg. Ik woon sinds 6 jaar nu buitenaf op een oude boerderij met 4,5 hectare grond (helft eigendom en helft erfpacht, dus voor 30 jaar "eigendom") rond het huis. Ik heb 1 bejaard rijpaard en een Welshpony met veulentje. Mijn vader heeft een koppel schapen die hij bij ons stalt en een paar black angus koeien, die 24/7 buiten staan. Er staan allerlei bijgebouwen om het huis heen, de een ouder en slechter dan de andere. Inmiddels hebben we een kapschuur gerenoveerd en 2 nieuwe kaploodsen gebouwd, beide 10x15 m2 groot. Deze zijn voor de schapen tijdens de lammertijd en opslag van hooi en stro. De oude loopstal van de boerderij gaat gesloopt worden (oud en slecht, en vol asbest). De 2 nieuwe kapschuren zijn de vervangers van de loopstal. Ik mag/moet/wil een paardenstal bouwen zodra de loopstal gesloopt is. Deze mag 90 m2 groot worden en max 5 m hoog met een goothoogte van 3 m. Ik had altijd het idee om een klassieke paardenstal met 4 boxen en een zadelkamer/opslagruimte te bouwen maar begin te twijfelen of ik geen inloopstal zal maken. Ik zal zo een plattegrondje uploaden, maar wie heeft ideeën?