Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:13

Haha ohja oeps, ben slecht in engels :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:51

kvulden schreef:
Dat klinkt goed. En de nest ligt dan echt tegen de wanden aan? Heb je nog iets gedaan als afkitten of zo waar de platen op de grondkomen?

Hoe hoog hebben jullie de wanden?

Mest ligt ertegenaan. Ik heb beton op bodem met niks gekit.
Zal morgen als ik het niet vergeet en foto maken

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:08

kvulden schreef:
Niu de hoos bui is hier ook aangekomen. Ik moest ervoor het dak op. Het regende binnen net zo hard als buiten. 8)7

Dat hadden wij gister in onze erker ook al.. oops. Vandaag weer heerlijk mooi weer gehad, alles is weer droog. Kan alleen in Nederland geloof ik

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:09

Zo, hier nog echt nergens last van.
Af en toe rommel maar meer ook niet.
Gister wel flinke bui gehad maar dat was kort gelukkig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:12

Ik sprak gister een buurvrouw op een naburig zandpad en die had een riviertje over het erf gehad. Ze woont duidelijk op het laagste punt van het pad.
Nu wilde ze de onderste laag langs het hek dichtmaken, maar met een oprit lijkt me dat moeilijk worden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:24

Wie van jullie had laatst zo'n 4 in 1 bosmaaier gekocht? Welk merk heb je gekocht en hoe bevalt ie? We hebben een elektrische heggenschaar, maar die accu is uiteraard na een tijdje leeg. Bovendien houdt ie niet zo van gras, en moet je zo bukken als je laag bij de grond moet zijn. Ik ben dus op zoek naar een bosmaaier, maar het lijkt me dan wel handig om gelijk meer dingen met het ding te kunnen.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Hilary op 04-06-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:26

Ik heb er eentje, maar vind hem niet echt handig. De hulpstukken krijg je er maar moeilijk op, zit het eenmaal dan werkt het wel goed. Alleen krijg ik hem nooit gestart, ik heb gewoon die 'swing' met dat touwtje niet.
De grasmaaier start ook op die manier, maar die staat tenminste stevig op de grond :D
Ik heb een ander merk, maar dit zit er allemaal bij
http://www.koopnietduur.nl/a-37248437/t ... 1-benzine/

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 03:06

Heb ik ooit gehad. Kloemel. Wisselen ging niet goed.
Vond het maar niks.

Hier nog steeds aan het waken...bah wat ben ik (het) moe. Letterlijk en figuurlijk.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:34

En Anke, is je waken de moeite waard geweest? Is er nog een paardenbaby geboren?

Janine QT, vind ik wel een hele toepasselijke naam voor jouw veulen.

Hier weer een prachtige dag met zon en wind.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:06

Hier vandaag een flinke rit in de Drunense Duinen op het programma. Echt waardeloos geslapen, maarja. Zo aan de slag, zodat de rest ook een leuke dag heeft, vriendin ophalen met haar paard en op pad. Ben benieuwd hoe het gaat in die hitte. Heb nl ook een airbagvest aan. We zullen zien....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 07:50

QT is leuk!

Is dit de laatste Anke?

Waarom dan een kleine Roosje erbij? De pony groeit niet mee, Roosje hoeven ze wrs geen afscheid van te nemen en scheelt jou werk, tijd en geld. En Roos komt meer in handen :)

Hier de paarden al klaar. Met anderhalve baal hooi en 3 waterbakken zou ik in theorie morgen ook nog weg kunnen blijven :+ Wat niet het plan is, morgenmiddag les.
Maar nu eerst naar het zonnige zuiden. Al had het noorden meer zon afgelopen week :')

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:29

Zo dit was het kortste rondje ever: er is er 1 jarig hoerA, hoerA.
Ach laat ik maar blij zijn dat het weer gewoon doorbreekt, de hengstigheid... :+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:47

Janine... Gefeliciteerd... Prachtig veulen...

Anke... Je moet toch nog maar ff wachten, ,maar snap dat je geduld op raakt.

Ojajoh... Huh? Snap ik niet.. Mogelijk iets gemist
Fabster, veel plezier.. Onderzoekje lijkt me idd niet overbodig...

Vandaag wat rommelen met Luna en ik ga vanavond rijden op Ikja... Tis nu al heel warm hier!
Vandaag heb ik Ikja 2 jaar alweer... Wat ging die tijd snel...

Nog ff 1 foto! Dit geloof je toch niet..... Na 1 dag....
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:09

Dat als Lona hengstig, er geen land mee te bezeilen is: niet vooruit te branden, constant halve meter hoger zitten dan normaal en bij been eraan, er amper reactie komt, ja klaarkomen, hoe harder je schopt/spoor/zweep gebruikt.... :9

Wat een heerlijkheid monmaster, dat het zo gemoedelijk gaat.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:13

Dat is wel heel mooi, Monmaster!

Hier ook al bloedheet. Ik draag met rijden ook nog een airbagvest. Pffffff, denk dat ik dan dood ga!

Anke, ik had voor de kids meteen al een fjord. In het begin kwamen ze amper met hun benen onder het zadel uit. Inmiddels zijn ze er in gegroeid (heeft 7 jaar geduurd :D ). Scheelt extra ponies.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 09:18

Hihi ohjajoh. Zo een heb ik ook. Gelukkig is ze heeeeel goed op stem, zeker buiten.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:29

Monmaster, wat leuk dat het al meteen zo ontspannen gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:35

Hihi, het is ook nooit goed hoor: want nu is ze super braaf, zit ze voor geen meter...

Is trouwens wel een goeie om eens te proberen de volgende keer caily, want mijn karrenpaard luistert ook goed naar mijn stem, gebruik die gek genoeg constant als er een ander opzit, of als ik ruzie krijg met haar, maar als ik zelf rij, heb ik mij dat toch weer aardig afgeleerd (dressuurwedstrijden willen rijden en kletsen op je paard ging niet samen).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 09:53

Ik doe met mijn beide heel veel op stem. Vind ik erg handig. Kyra vindt de galophulp rechtsom erg lastig. Met stemhulp erbij na 2 keer rijden al 80% beter. En met zo'n hengstig overgevoelig geval extra handig. Lola gaat mee naast de fiets en handpaard dus die heb ik ook maar vast eea geleerd. Dankzij Pauline nu de ho ook alleen voor ho. De easy voor terug schakelen binnen de gang en schakelen naar een andere gang is de gang benoemen. Prrrrt is versnellen binnen de gang. Voor ons erg duidelijk. Al ondervond ik onlangs wel nadeel dat beide dames dezelfde hulp kennen. De een moest harder draven, de ander langzamer. Zat erover na te denken ze zodanig te trainen dat ik altijd de naam ervoor zeg. Maar ze heten Kyra en Lola, twee keer een a-klank. Ik betwijfel of ze het verschil -ra en -la duidelijk oppikken.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:24

Cailly, wij hebben vier paarden op bijna dezelfde stemcommando's staan. Enkel het commando van de galop is een beetje anders. Heel af en toe ontstaat er wel eens verwarring, of ze nu aan mij of aan Hilary vastzitten (met dll) en luistert 'mijn' paard ook naar de "ennnn drrraff" van Hilary. Maar dat is max 1 keer per trainingssessie. Ze weten normaal heel goed naar wie ze moeten luisteren. :) Ze zijn best slim! Leuk is om de twee kleintjes in het bos naast elkaar aan de dll te hebben. Dan geef ik een drafcommando voor mijn shet en Hilary zegt niks. Dus dan moet mijn shet in draf en pony van haar moet gewoon blijven stappen.
Met handpaardrijden en onder het zadel doet Hilary volgens mij het gereden paard op lichaamshulpen rijden en het handpaard op stemcommando's. Dan kan je makkelijk het handpaard laten versnellen of vertragen en het gereden paard luistert dan naar je lichaamshulpen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 10:36

Ja dat klinkt mooi, maar mijn rijpaard is juist degene die het scherpst is aan de stemhulpen. Omdat ze in bepaalde hormonale toestanden tegen het been is. En omdat ik graag ook aan de longe of aangespannen zo met haar weg wil kunnen. En stiekem rij ik liever op stem dan met been :o

Dan zou ik haar dat af moeten leren voor die paar keer per maand met handpaard, dat wil ik niet...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:48

De mesthoop.

Afbeelding

De binnenkant. Rondom staan beton bandjes in grond.

Afbeelding

Wat fijn dat de nieuw pony al zo gewend is. Ziet er ontspannen uit.

Ik krijg zo een antieke kast van mijn ouders die bij hun overbodig is. Wil die al jaren hebben maar geen idee hoe ik het ga schuiven en plaatsen. Feit: veel te veel speelgoed voor de kinderen . Ook lastig dat ik ivm bezichtigingen ivm te koop staan niet te vol wil zetten en teveel wil schuiven
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 05-06-16 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:49

Lynn_Nikita schreef:
De mesthoop.

[ [url=m/67Dgew.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gDmI0j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat de nieuw pony al zo gewend is. Ziet er ontspannen uit.

Ik krijg zo een antieke kat van mijn ouders die bij hun overbodig is. Wil die al jaren hebben maar geen idee hoe ik het ga schuiven en plaatsen. Feit: veel te veel speelgoed voor de kinderen . Ook matig dat ik ivm bezichtigingen ivm te koop staan niet te vol wil zetten en teveel wil schuiven

En hoe zorg je er nou voor dat het mestvocht niet weg kan lopen? O:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:25

Bodem heb ik beton platen en rand van opsluitband. Daar komt niks doorheen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:27

Lynn_Nikita schreef:
Bodem heb ik beton platen en rand van opsluitband. Daar komt niks doorheen.

Ik zie ineens opties *\o/*