[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:09

Mijn ervaring is dat het juist niet erg is dat het net "slap" ligt in zo"n bak. Hoe strakker het net hoe sneller ze het op hebben en er komt behoorlijk wat spanning op. Die van mij stond er behoorlijk aan te trekken :D Nu het net veel ruimer/losser zit gaat dit prima, ze zullen wat meer moeten "vroeten" voor de restjes maar dat gaat prima hoor.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:36

Dat is een goede. Ik had eerst een aanhangernet gebruikt voor aan mijn frame. Maar daar zijn de 1e gaten al ingevallen.
Ik wil er nu één kopen van betere kwaliteit en 3x3 mazen. Maar dan kan ik beter dus een iets ruimere maat nemen zodat het net niet heel strak in het frame gespannen staat.
Vanavond maar even meten :)

Iemand nog goede ervaringen met bepaalde netten welke je op frame maat kan bestellen? (ca. 80 x 100cm)
Heb er al wel enkele gevonden inmiddels maar ervaringen zijn altijd welkom.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:43

Tijdje terug hier wat tips gevraagd en mijn slowfeeder bakken zijn klaar!

Hebben een frame gemaakt en de EJ slowfeeder hooinetten (die we al hadden) gebruikt voor het frame. Dan het overgebleven touw van het hooinet gebruikt om het frame te kunnen vastzetten/zorgen dat deze niet uit de bak kan.

En als laatste.. Een deksel gemaakt, zodat we in de avond het hooi kunnen bijvullen en het hooi niet de hele nacht natgeregend wordt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:50

IMO zijn de draadjes wat te dun en de knopen ben ik ook niet zo'n voorstander van (beide scherp).
Het deksel is wel weer handig.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:51

Wat bedoel je precies?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:53

Dat het net wat je gebruikt hebt niet mijn keus zo zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:56

Dat kan, heb al eerder aangegeven waarom we deze hebben gebruikt :) . Als ik deze netten niet meer heb (op zijn) gaan we over naar anderen. Maar zolang ik nog een hele lading hier heb liggen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:07

Maar waarom het risiko lopen op kapotte lippen bij de paarden en de kans dat er een dun draadje tussen de tanden blijft haken ??

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:20

Dat zal wel meevallen, gebruik deze netten al jaren. Zowel ik als de paarden ervaren deze netten als prettig. Er is daarbij genoeg speling, dus dat moet goed komen!

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:30

Ik gebruik ze ook al jaren, zonder problemen. Ze gaan lang mee; goede prijs/kwaliteit verhouding

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:15

Story schreef:
Dat is een goede. Ik had eerst een aanhangernet gebruikt voor aan mijn frame. Maar daar zijn de 1e gaten al ingevallen.
Ik wil er nu één kopen van betere kwaliteit en 3x3 mazen. Maar dan kan ik beter dus een iets ruimere maat nemen zodat het net niet heel strak in het frame gespannen staat.

Iemand nog goede ervaringen met bepaalde netten welke je op frame maat kan bestellen? (ca. 80 x 100cm)

Ik heb mijn net (zandbaknet :Y) ) hier vandaan : http://www.nettenverkoop.nl/webshop/spo ... _randlijn/. Ik heb voor de breedte 10 cm groter en de lengte 20 cm groter dan het frame aangehouden. Tot nu toe bevalt het erg goed, al heb ik geen sloper. Net gaat nu 2e seizoen in en ziet er uit als nieuw. De ''randlijn" maakt hem erg stevig. Ik heb de 2,9X2,9 maas in gebruik (3mm).

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:24

Sanniejtjuh schreef:
Story schreef:

Ik heb mijn net (zandbaknet :Y) ) hier vandaan : http://www.nettenverkoop.nl/webshop/spo ... _randlijn/. Ik heb voor de breedte 10 cm groter en de lengte 20 cm groter dan het frame aangehouden. Tot nu toe bevalt het erg goed, al heb ik geen sloper. Net gaat nu 2e seizoen in en ziet er uit als nieuw. De ''randlijn" maakt hem erg stevig. Ik heb de 2,9X2,9 maas in gebruik (3mm).

Bedankt voor de tip van de zandbaknetten. Ziet er goed uit op de website :)
Ik ga eens meten en dan idd voor een iets ruimere maat gaan.

Als je hier besteld, krijg je dan een geknoopte maas of een knooploze?
Ik zie niet dat je dat hier kan aangeven met bestellen. Er staat overal geknoopt bij alleen op de afbeeldingen niet. Heb jij een ongeknoopte geleverd gekregen?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:47

Goede vraag. Bij mijn weten zijn ze geknoopt. Zal vanavond even spieken :=

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:27

helpt het soms om twee netten met een maas van 3,5 in elkaar te steken? momenteel hebben de paarden het goed door met de aanhangersnetten met maas van 3,5. de netten gaan niet kapot maar als we ze helemaal vol steken hebben ze het na twee uur eten op. ik heb ooit netten van de paarden winkel gehad met een maas van 3 maar die waren na enkele weken kapot. dus dacht er misschiennu aan om twee netten in elkaar te hangen.

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:59

Ik meld me hier ook even met onze home made slowfeeders :)

Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:02

Heb je er een rooster met net in?

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:03

Nee, het is alleen een net wat ik opvul. Het net zit op 5 punten vast in de bak met karabijnhaken.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:05

Dank je, heb precies dezelfde bakken al een paar jaar maar wel met rooster. Dit geeft best wat herrie dus alle andere opties zijn welkom!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:34

Gewoon je hooi in een zak van hooinet doen, en die hele zak hooi in je bak vastleggen :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:40

Daar ben ik toen idd ook mee begonnen maar vond het vullen op een gegeven moment zo irritant x). Nu een rooster, mijn geluidswerende tennisballen doen het nog super, altijd leuk die tips in dit topic :D.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:46

Wij doen gewoon in 1 keer zo'n hele rol hooi in een net en dan in de palletkrat, ben je voor dagen klaar :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:04

Hier 2 bakken waar in totaal 4 baaltjes in passen. Daar over een net van 3x3 met rooster maar elke dag tot de bodem op... Tennisballen zal ik ook nog eens naar kijken want dit is wel een stuk makkelijker vullen dan een hooinet en dan in de bak!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:29

Ah ja, als ik mijn paarden echt onbeperkt ga voeren ben ik bang dat ik ze kan rollen. Het oudere paard zal wel meevallen maar de 4-jarige stopt gewoon niet met eten x). Ze hebben wel onbeperkt stro, daar stoppen ze nog wel eens mee maar hooi gaat altijd op.. En ze is al te dik }:0

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:21

Cardy hoe heb je dat rek gemaakt ?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:53

bertine37 schreef:
Cardy hoe heb je dat rek gemaakt ?

Met Cv buis, 2 helften, EJ hooinet om beide helften "geweven" en dan met 2 koppelstukjes de helften aan elkaar. Het overtollige hooinet eraf geknipt :) .