Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:43

Nee hoor, gewoon een grote kliko en een waterkoker met 1,7 liter heet water :)
Het hooi hangt in een zak van winddoek over de rand van de kliko geklemd(dus ook makkelijk vullen) en daar gooi ik het hete water overheen. Deksel dicht en een halfuur laten 'trekken' :)
Zelfs mannen moeten dat kunnen :+

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:46

:') _O-

Wel goed bedacht :j

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:00

DubbelDun schreef:
Nee hoor, gewoon een grote kliko en een waterkoker met 1,7 liter heet water :)
Het hooi hangt in een zak van winddoek over de rand van de kliko geklemd(dus ook makkelijk vullen) en daar gooi ik het hete water overheen. Deksel dicht en een halfuur laten 'trekken' :)
Zelfs mannen moeten dat kunnen :+

Ik vrees dat ik het hooi zou laten aanbranden als ik het probeer }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:06

jaja, de 'slachtoffer'rol ligt je wel geloog ik :D

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:46

Nou ja, heb toch met succes aardappels bereid :D
Wat een mooi weer buiten! Als het de hele winter zo blijft ben ik dik tevreden!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:47

Deze wil ik graag even met jullie delen:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:49

Ziet er tevreden knabbelend uit :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:53

recept van gisteravond voor 2 personen:
2 kipfilets in blokjes
2 uien en 2 knoflooktenen snipperen
geheel bakken in hapjespan. Wanneer bruin blik gepelde tomatenblokjes er over heen en half zakje taco (of andere Mexicaanse) kruiden toevoegen dan een stuk pure chocola (ik neem meestal 3 rijtjes van een grote reep vd ALDI) in de saus laten smelten. Vervolgens roer je er een uitgelekt blikje rode kidneybonen doorheen. Serveren met Taco chips en een komkommersalade :Y)

En dan nog iets dat uitsluitend paradijselijk is en toevallig op het paddock paradijs gebeurde, maar het is geheel off topic. Helaas keurde YouTube de door mij toegeveogde muziek niet goed en is het nu "stom" (Had Kiss van Tom Jones er onder gezet)
http://www.youtube.com/watch?v=Ax_1h07NMZs

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:57

Ah gut wat lief :)
Hij vind het best nog wel engig, maar die grote neusgaten zijn blijkbaar erg lekker om uit te likken :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:06

Engig??? Het is gewoon irritant... ik kan nergens meer komen met Ap of Nyx ligt er voor. ;) Wel handig bij buiten opstappen. Hondje gaat op haar rug liggen, Ap likt haar buik en ik kan op mijn gemak in het zadel klimmen. :P
Ze vindt het wel eng als ze met zijn 3tjes zo aan haar proberen te komen.... dat is een beetje te veel paard voor 1 hondje :oo

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:41

Wat een schatten zo samen Don :D

Hoe smaakt je tomaten/choco saus gerecht eigenlijk? Proef je echt chocola-tomaat-kip, of mengt het tot iets lekkers wat je verder niet kunt beschrijven ofzo?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:50

Tomaten Choco, Bonen spul smaakt pittig en je proeft slechts vaag de chocola (of je moet de hele reep van 200 gram er in gooien!! :D ) Een beetje zoetig/pittige chili con carne zonder de paprika die altijd "na boert" := ...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:52

Toch maar een keer proberen dan, ben erg benieuwd :Y)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:31

Frodo is wel fotogeniek!

En wat superlief met die hond! Dat zie je ook niet snel. Vaak snappen ze elkaar toch niet helemaal en gaat het mis.

Ik had vanmorgen een kat op bezoek in mijn PP. Een tijd zitten kroelen, toen ging ik verder met scheppen en klom ie in de koets om daar op de bankjes te liggen. Na een tijd was ik hem uit het oog verloren, bleek dat hij op de balk boven het hooinet zat, op een paar centimeter van het hoofd van Vanilla.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:48

Gezellig toch, al die beestjes :j

Hondje zocht al van het begin toenadering en de Fjord is echt achterlijk vriendelijk. Ieder dier voelt dat aan en niemand gaat weg voor hem (is ook weer een beetje sneu als je als paard zo weinig gezag hebt ;) ) Als ik een weggooihondje was, zou ik ook zijn neus uitlikken en gaan zitten wachten tot ik terug gelikt wordt :+ (hondje is gevonden op vuilnisbelt op Korfu) Enfin...ik ga hem maar even kroelen nu :wave:

Afbeelding

Hondje is ook zeer volhardend in het sluiten van vriendschappen en heeft er 4 maanden over gedaan eer we haar konden betrappen op intimiteiten met de stalpoes (die best schuw is naar vreemden) :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:59

@BZ: je had hem Ghandi moeten noemen :)

Ik heb even gewandeld met de meiden, maar Missy liep niet helemaal lekker, dus een kort rondje gedaan. Straks opd e tijd de paddock weer harken, want het begint al weer kouder te worden.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:37

Hier is de paddock al compleet verhard, harken is niet meer mogelijk. Het pad is een beetje hobbel de bobbel, maar niet extreem. Maak me dr ook niet zo´n zorgen om, lijkt me juist wel goede training.

Er komen ook regelmatig allerlei katten op bezoek. Lekker slapen in het hooi en wat muizen vangen. Sommige komen ook echt voor aandacht. Voor 1 mager katje heb ik wat kattenbrokken liggen, maar juist die heb ik al een tijdje niet meer gezien.

Leuk stel vriendelijke dieren bij elkaar Don :j

DD Waarom liep Missy niet lekker? Harde bobbelige ondergrond icm gevoelige hoeven?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:42

Wie zal het zeggen; ze is 25 en niet zo vlot meer, dus als Boon eens uitvalt naar haar dan kan ze een rare draai gemaakt hebben.
Het is niet warm, dik of papperig. Dus hopelijk trekt het vanzelf weer weg :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:46

:j hoop het ook

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:07

De zoektocht van vandaag heeft niks opgeleverd, blijft over een ophok pensionstal die je alleen kan betalen als je miljonair bent.
Daar ik toch al heel lang loop te twijfelen en er alleen maar frustraties van heb ga ik maar weer op zoek naar een nieuwe en betere baas voor mijn fjord die wel lekker met hem kan gaan rijden of mennen. Door de bossen mennen vind ie echt geweldig daar zou hij echt op zijn plek zijn.
Hij is 12 jaar, 1,47, recreatief bereden en een topper voor de wagen. Braaf , sociaal ,gezond , nooit ijzers gehad. v:Orsta, papieren en een chip. Staat al wel een jaartje stil maar is zo weer op te pakken.
Wel voor mensen met ervaring omdat hij nog wel eens een streekje kan uithalen en die hem een stal kunnen bieden waar hij het hele jaar door buiten kan lopen. Vandaar dat ik het hier even meld.

Meer info via pb ook foto. ivm de troubles op de stal heb ik mijn profiel leeggehaald.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:10

Jee cowgirl het lijkt niet mee te zitten.. Ik zou zo niemand weten.. Is het met de 36-jarige vrijgezelle boer niks meer geworden?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:32

Die moest er nog over nadenken. Als we ze in de box zouden zetten konden we er zo heen. Maar ik ga mijn paarden niet ophokken.
Ik ben zelf niet instaat om ze elke dag te rijden dus opsluiten is gewoon kwelling. NH is gewoon geen paardenprovincie. Het is me al die jaren wel gelukt maar nu wil het gewoon niet meer. De koek is bij mij gewoon op. Slaap niet meer , heb alleen maar stress en kan er zo ook niet aan werken om weer te kunnen rijden (rug is bagger) Dan heb ik ook nog een nieuwe baan waarbij ik dit gewoon niet kan hebben. Kortom alleen maar een hoop frustraties. Moet nu ook weer heen om ze op te hokken en heb gewoon geen zin om heen te gaan. Ben al 2,5 uur op de klok aan het kijken en af te tellen.

En dat eeuwige verhuis is voor die beesten ook niet goed.
Dus voor de fjord maar een nieuwe baas en dan zoek ik wel voor de haflinger een adres(waar dan ook, heb nog fam in frankrijk) waar hij de laatste paar jaar van zijn leven mag slijten.

Dan ga ik mij nu toch maar weer in mijn paardenkloffie steken en die beesten binnenhalen...in hoop dat ze zichzelf niet gaan spiezen op het hek. (onze doorgaan is nu nog geen 1.20m breed.)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:06

een mooi dagje maar koud. echt extreem.
van 10 tot 6 buiten geweest, bevroren en kapot.
maar was leuk.

hebben nh-parelli les gehad van nieuwe juf, zeer geslaagd.
alle paardjes braaf, baasjes fanatiek en erg leerzaam.

vanmiddag daarna nog kinderpartijtje met 10 kinderen van 9 jaar.
ook geslaagd maar koetsiers bevroren...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:01

Arabesk had toch nog plaats in haar PP? Zij woont ook in NH

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:46

Jeetje Cowgirl, dat is een hele beslissing.

kevje, van wie les gehad?
(Ook actief met Parelli, dus altijd benieuwd).