Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Waar ik niet blij mee ben is schimmelsporen, die kunnen in de ruimte rondzweven en ingeademd worden. Of er schadelijke schimmelsporen tussen zitten, weet niemand, maar een schimmel kan zich hechten in de longen en daar een prettige voedingsbodem vinden....niet alleen voor de paarden maar ook voor de mens. Schimmelsporen kan je niet zo snel vernietigen....
PhiaBink schreef:russel schreef:Waar ik niet blij mee ben is schimmelsporen, die kunnen in de ruimte rondzweven en ingeademd worden. Of er schadelijke schimmelsporen tussen zitten, weet niemand, maar een schimmel kan zich hechten in de longen en daar een prettige voedingsbodem vinden....niet alleen voor de paarden maar ook voor de mens. Schimmelsporen kan je niet zo snel vernietigen....
Doordat je paard op de tegels staan, waar het vocht tussen de tegels en er onder gewoon blijft, is de kans op schimmel heel groot. De vloer is en blijft vochtig. De stalbodem is warm en het vocht kan niet weg. Ideale plek voor schimmels!
Ik heb nog geen schimmel gezien in de 5 stallen die op de korrel staan. Betonnen vloeren is makkelijker schoon tehouden en het vocht veeg/schep je op.
russel schreef:PhiaBink schreef:Doordat je paard op de tegels staan, waar het vocht tussen de tegels en er onder gewoon blijft, is de kans op schimmel heel groot. De vloer is en blijft vochtig. De stalbodem is warm en het vocht kan niet weg. Ideale plek voor schimmels!
Ik heb nog geen schimmel gezien in de 5 stallen die op de korrel staan. Betonnen vloeren is makkelijker schoon tehouden en het vocht veeg/schep je op.
Nee, het vocht schep en veeg je niet op, dat zit gewoon in het beton en dat blijft er in...verder is er natuurlijk altijd vocht in een paardenstal, immers er is een open verbinding met buiten en het is momenteel erg vochtig weer, dus vochtig buiten is vochtig binnen/op stal, dan is de adem van de paarden ook vochtig. De urine is vocht...de luchtvochtigheid maakt de korrels vochtig....je ontkomt niet aan vocht. Natuurlijk zijn er op plaatsen warme plekken, als ze geplast hebben bv en als er gaan liggen, maar de schimmel is juist aan de randen, daar waar de stalbodem niet belast wordt. Daar kom je achter als je de zijkanten naar binnen gooit als je een natte plek er uit schept, die is bij mij altijd warm, maar geen schimmel....
Misschien hebben jullie minder in de stal, misschien ligt het bij de randen niet zo hoog en amper wat, maar checken jullie je randen maar eens en dan vooral daar waar ze nooit staan.....
Tanja schreef:Ter info:
Ik heb op de eerste pagina de Gebr. Dolsma uit de lijst verwijderd aangezien deze al enige tijd geen strokorels meer verkoopt. Ik ben er vorige week nog geweest en gevraagd of zij ze nog gaan verkopen maar dat is helaas niet het geval, vandaar dat ik ze uit de lijst heb verwijderd.
wreckh schreef:Tanja schreef:Ter info:
Ik heb op de eerste pagina de Gebr. Dolsma uit de lijst verwijderd aangezien deze al enige tijd geen strokorels meer verkoopt. Ik ben er vorige week nog geweest en gevraagd of zij ze nog gaan verkopen maar dat is helaas niet het geval, vandaar dat ik ze uit de lijst heb verwijderd.
Wij hebben een maand geleden ofzo nog besteld bij Dolsma. Nog steeds niks ontvangen. Mijn man heeft vorige week gebeld, zou woensdag of donderdag komen. Nu net weer gebeld...zegt hij dat de koerier het heeft opgehaald en dat het dus al geleverd had moeten zijn. Beetje raar en moeilijk hoe het allemaal gaat. Maar nu ik dit lees ga ik toch wel twijfelen aan zijn eerlijkheid. Hopelijk krijgen we het nog wel. Paardjes willen toch wel graag op stal..