Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:17

Ha ha, ik dacht daar deze week al aan zonder dat we rekening dienen te houden met kinderen.
Mijn idee was: hard werken om het aan kant te krijgen en dan bijhouden.

En waar nodig hulp inschakelen: poetshulp extra laten komen, glazenwasser, tuinman.

En niet alles kan en hoeft perfect hè. Het gaat erom een goede indruk te maken. Mensen moeten een idee hebben van de ruimte, de mogelijkheden, zonder zich te storen aan vuil of afval.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:28

_Lorette_ schreef:
Dat zou een mooie oplossing zijn, Mettee :j

Iets heel anders, maar hier is toch vast iemand die met (jonge) kinderen en paarden het huis heeft verkocht? Hoe doe je dat?

Ik ben al dagen beroerd (grieperig en daarbij extreem maagzuur/misselijk), waardoor de nachten lang zijn en het knapt niet op. Lang leve het zwanger zijn. :roll: Daardoor denk ik over de gekste dingen na.

Ik weet hoe het is om een huis te verkopen als je paarden hebt, maar ook niet helemaal, want ik kon ze toen gewoon in de zomerwei laten. Vond het toen al een gedoe met alles schoonmaken, schoon houden en zelf weg moeten (hond mee e.d.).
Stel dat we dit huis ooit zouden verkopen, dan weet ik echt niet hoe ik alles gelijktijdig strak zou moeten hebben. Er leven immers gewoon paarden, honden, katten, de kinderen en alles gaat door. Ik denk dat ik een heel leger aan hulp zou moeten inschakelen om alles op een bepaald moment strak gemaaid, gesnoeid, geveegd, gesleept, gepoetst en opgeruimd te krijgen. Anders is er op een plek weer een chaos ontstaan als een andere plek spik en span is. Maar misschien ben ik een pieperd die de zaakjes niet op orde heeft. :P

Haha precies daarom staat ons huis nog steeds niet online aangeboden voor ruil, ik zou niet weten wanneer ik foto's moet laten maken... Nu staat alles in de bloei dus dat is het mooiste, maar de onkruid groeit net zo fanatiek. Daarbij hebben wij echt heeeeel veel spullen, en maken dus grondig gebruik van 'rommelplekjes' zoals de zolder, kelder, loods etc. Laten we het erop houden dat de afgelopen 2x dat we bezoekers kregen voor ons huis, ze in ieder geval zeker wisten dat wij niet aanzienlijk kleiner konden gaan wonen, want waar moeten al die spullen dan heen. En onze leefgebieden zijn merendeels netjes, maar ook regelmatig een troep, zeker als ons dochtertje denkt weer eens alles uit de kast te moeten trekken. Dus nee je bent geen pieperd :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:30

Zie iets voor me als: twee weken vrij nemen, kinderen uit logeren, alles strak maken. Foto’s voor op funda. Kids weer thuis, hopen dat het enigszins netjes blijft en de boel bij te houden is. Twee weken later de bezichtigingen en kids en honden uit logeren en zelf buiten de deur werken en ‘s avonds de boel weer aan kant maken. Na de bezichtigingen een week vrij om bij te komen :+

Maar goed, ik zou me niet zo druk maken om wat onkruid tussen de planten en desnoods een hovenier inschakelen om alle heggen te snoeien.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:31

Fijn dat je zo snel terecht kan op de kliniek LP.

Zou mooi zijn Mettee als dat lukt!

Haha Lorette, volgens mij kijken mensen daar goed doorheen hoor. Voor foto's zorgen dat het netjes is en daarna zegt de makelaar gewoon dat ivm kleine kinderen/tijdgebrek niet optimaal is en reden van verkoop ;-) Hiernaast is onlangs verkocht en je wil niet weten hoe dat eruit zag.....toch stonden ze in de rij.

Ziet er goed uit Malenka!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:45

Volgens mij hadden ze voor de verkoopfoto’s van ons huidige huis alle bruine dorren hagen met Photoshop groen gemaakt :=

We hebben net vakantie gehad en een heeeeel met huis opgeleverd. En dat aardig vast weten te houden.
Buiten is t ook best netjes.

Verkoopklaar is anders _O-
Maar weer eens achter het dakgotenbedrijf aan … zucht.

Stratenmaker staat zo op de stoep.

En nog op zoek naar een schilder.

Maar inderdaad Lorette, als je serieus wilt verkopen, hulp vragen en hulp inkopen en niet te druk maken om wat onkruidjes.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:53

Mocht het ooit zo ver zijn, dan ga ik voor het plan van Marjan. :P Maar wel goed om te horen dat het voor iedereen een uitdaging zou zijn, haha. Het lijkt me echt enorm veel werk!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:45

Wij hebben geen kinderen, maar ik zou al niet weten hoe we dat zouden moeten doen. We lopen hier chronisch achter de feiten aan qua onderhoud := Ik denk dat ik een maand vrij moet nemen en de hele familie moet inschakelen, willen we het hier weer netjes krijgen (Funda proof) :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:48

Als je soms ziet hoe sommige huizen op funda staan...
En ook die worden gewoon verkocht.
En dan heb ik het idee dat het bij de meeste hier wel mee gaat vallen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:22

_Lorette_ schreef:
Iets heel anders, maar hier is toch vast iemand die met (jonge) kinderen en paarden het huis heeft verkocht? Hoe doe je dat?

Hulptroepen inschakelen :j

Destijds voor de bezichtigingen was mijn zoon bij mijn schoonouders, mijn vader buiten de boel aan het opruimen en mijn moeder en ik maakten het binnen spik en span. En in die weken is het natuurlijk ook enorm bijhouden, vooral buiten, zodat je op de dag van bezichtiging feitelijk alleen even de bladblazer er overheen moet halen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:23

Lastig Lorette. Zou je alles willen verkopen?

Wij gingen vandaag kennismaken met eventueel onze nieuwe kittens………. We krijgen volgende maand 2 semi wilde katten van een jaar. Zijn aan mensen gewend, slapen in huis, maar zijn geen knuffelkatten en daardoor moeilijk te plaatsen. Hebben buitenruimte en vrijheid nodig naast hun hapje en drankje. Past dus prima bij ons.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 14:34

Nee, hoor! We hebben ruim 2 jaar geleden gedacht dat we een leuk huis zagen, maar dat werd in gedeelten verkocht en was niet meer geschikt voor ons. En laatst een huis in de buurt dat op papier kon passen en toen zijn we gaan kijken. Paardengedeelte was op zich prima, maar ik ging er niet op vooruit en de woning was op alle fronten minder dan we nu hebben. Dan is het snel duidelijk. Helemaal omdat de prijs fors was. Je zoekt niet naar een minder fijn huis waar je wel de hoofdprijs voor betaalt.

Wat wij eventueel zouden willen bestaat niet. In elk geval niet in onze woonplaats en helemaal niet binnen budget. Het is goed om dat te weten, want dan geef je gemakkelijker geld uit aan je woning. Helemaal als het uitgaven zijn voor je eigen plezier maar die niks toevoegen aan de waarde.

Zou mooi zijn als de kittens bij jullie een fijn thuis krijgen. :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 08:54

Mooi moment Malenka!
Schaduw is goud :D

Geen ervaring met verhuizen met kinderen en dieren in huis maar ik zou vooral niet teveel zorgen maken.
Het moet netjes maar niet spik en span toch. Mensen weten dat er in geleefd wordt :D
Ik zou alle kinder (en overige) meuk gewoon achter deurtjes verstoppen, opruimen, schoonmaken, ramen zemen etc. Niet heel anders dan wat er hier elke dinsdag gebeurt als de schoonmaakster komt :D (minus ramen zemen).
En bezichtigingen zoveel mogelijk onder school/werktijd.
Ons huidige huis stond de tuin (en rijbak) vol met onkruid e.d. , vervallen carport, overal rommeltjes op t erf.
Daar hebben we doorheen gekeken.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 08:59

Ja hier ook, dit was echt een vervallen oude uitgeleefde boerderij en wij waren toch verliefd :+
Die mensen moet je hebben denk ik sowieso, die vallen voor alles.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 10:04

Ja, wij vielen ook als een blok voor een brandgevaarlijk, overwoekerd huis met veeeel achterstallig onderhoud. Maar als je gaat verkopen maak je toch het liefst een goede indruk en krijg je er graag een goede prijs voor. Dan zou ik het toch liever netjes willen presenteren!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:31

Opknappanden zijn ook lange niet meer zo populair als vroeger, na de prijsstijgingen op bouwmaterialen en vaak een tekort aan goede bouwlui/ aannemers.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:34

En toch zie je hier overal alles gewoon verkocht worden en opgeknapt. Iedereen wil toch z’n eigen stempel er op drukken en als het af is zit je weer boven een miljoen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:22

Ja, een miljoen is heel normaal tegenwoordig. Moet er nog aan wennen dat je dan een gewoon huis hebt met ruimte voor paarden en je voor dat geld nog helemaal niet op luxe, allure/uitstraling hoeft te rekenen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:16

Hier alleen als echt de prijs er naar is.
Maar, dat is vaak niet zo.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:50

Is ook regio afhankelijk. Hier in Zeeuws Vlaanderen is een miljoen echt serieus veel geld.

Ik zou niet weten wat ons huis nu waard is. Wij hebben ook een opknapper gekocht 5 jaar geleden. Helaas door ziekte van mijn man is er nog niet veel van verbouwen gekomen. Ons vorige huis hebben we samen helemaal verbouwd en dat was hier ook het plan, maar ons huis is nog een complete bouwval. Dus zolang ons huis er onbewoonbaar uit ziet heeft een taxatie weinig nut :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 17:01

Ik vind een miljoen altijd wel serieus geld. Maar de twee huizen bij ons in de straat met 'room for a pony' zaten al op 1,2 en 1,15. Nu is ons huis van de buitenkant minder mooi (echt geen uitstraling) en is het veel ouder, maar heeft het weer heel andere voordelen, zoals meer land, meer privacy en levensloopbestendig. We zouden hier in de buurt ook vanaf dat bedrag moeten kijken om iets gelijkwaardigs te vinden, maar vooralsnog bestaat het niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:42

Het is overigens ook wel dubbel, want paardenobjecten zijn natuurlijk veel minder gewild dan die instapklare hoekwoning in een kindvriendelijke wijk. Ze staan langer te koop en gaan misschien onder de vp weg.

Ik krijg door de droogte de prikpaaltjes al niet meer de grond in... En voorlopig blijft het droog. :oo

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:02

Ik kreeg ze vanochtend er eerst niet uit, en toen dat eindelijk was gelukt kreeg ik ze er niet meer in. Ik heb er 2 vernield :')

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:44

Onze stroomklok deed het niet meer, nu dagelijks de grondpen wateren, hahahaha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:00

Ik geef ze steeds een strookje gras bij, maar dat lukt bijna niet meer. Weet even niet wat het dan wordt... :=

Grondpen water geven mag ik ook wel gaan doen! :P

Hoe zorgen jullie er verder voor dat je stroom behoudt? We hebben 3 vaste weilanden en de paddock(s) met bak allemaal in één stroomkring. Dus er mag niet te veel gras tegen de onderste draad groeien als we stroom willen houden. Hoe fanatiek we ook proberen te bosmaaien, we komen nooit 'rond'. Ik ben blij met de bosmaaier, maar vind het wel een ontzettend trage manier van maaien en ook niet de meest fijne houding. Zou dat op een andere manier sneller kunnen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:03

Hier staat er vanalles tegen het draad en ik moet zeggen dat ik heb ervaren dat er alsnog genoeg op staat := Maar misschien is het makkelijker praten met paarden die erg onder de indruk zijn van al een klein beetje stroom...