Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Probleem is dat de grond gewoon niet droog genoeg is door het natte weer (eigenlijk egaliseert het alleen, het trekt de bobbels glad maar ploegt niet). Het krijgt niet de kans om diep op te drogen. En dan is lostrekken weer niet zo'n goed idee. Nu blijft het water er aardig op staan omdat het zand hard en compact is. Het zakt wel weg met een dag als het droog is en het is niet glad. Maar ik denk dat als de grond wat luchtiger is, het sowieso wat beter zakt.
Daihyo schreef:Hebben jullie ook gekeerd?
Maar dat is dus precies mijn 'angst' inderdaad. Dat je het lostrekt en je vervolgens met een soort moeras zit
Daihyo schreef:Dan gaan we dat dus maar niet doen
Wij hebben dat dus ook, er staat dan een paar cm water op en als het een dag droog is, dan is het weg gezakt. Maar in de winter blijven de plassen lang staan op het zand, omdat het dan te weinig tijd droog is.
Prairy schreef:De paarden gaan allebei terug... Moet nog afspreken wanneer. Ik vind ze toch te groot, plus alle bijkomende dingen die uiteindelijk misschien wel op te lossen zijn maar waar ik niet op gerekend had, vooral het zwaan kleef aan, plus alle stress die ik ervan krijg ipv rust, is het me niet waard. Waarschijnlijk is er ook droes mee gekomen met de nieuwste waardoor het leenpaardje nu ziek is. Heb het misschien wat onderschat allemaal. Ik vond het bedenken, ontwerpen en uitvoeren van dingen blijkbaar leuker als het daadwerkelijk hebben van paarden![]()
Misschien dat ik er af en toe paarden van vrienden in laat, of het aan ga bieden voor mensen die op vakantie willen (niet hier) en die hun paarden niet alleen achter willen laten, soort vakantie pension. Maar dan dus zonder steeds volk over de vloer.
Verhuizen staat wel gepland, voor over een paar jaar, we zijn aan het overwegen om te emigreren.
Prairy schreef:De paarden gaan allebei terug... Moet nog afspreken wanneer. Ik vind ze toch te groot, plus alle bijkomende dingen die uiteindelijk misschien wel op te lossen zijn maar waar ik niet op gerekend had, vooral het zwaan kleef aan, plus alle stress die ik ervan krijg ipv rust, is het me niet waard. Waarschijnlijk is er ook droes mee gekomen met de nieuwste waardoor het leenpaardje nu ziek is. Heb het misschien wat onderschat allemaal. Ik vond het bedenken, ontwerpen en uitvoeren van dingen blijkbaar leuker als het daadwerkelijk hebben van paarden
Daihyo schreef:Dat is wel heel diep. Ik zie ze wel te koop staan voor achter een zitmaaier/minitrekker. Die kunnen tot 20 cm. Bij ons staan de paarden er ook iedere dag op.
Probleem is dat de grond gewoon niet droog genoeg is door het natte weer. Het krijgt niet de kans om diep op te drogen. En dan is lostrekken weer niet zo'n goed idee. Nu blijft het water er aardig op staan omdat het zand hard en compact is. Het zakt wel weg met een dag als het droog is en het is niet glad. Maar ik denk dat als de grond wat luchtiger is, het sowieso wat beter zakt.
Prairy schreef:Tja weet je, ik ben niet zo van het blijven aanmodderen. De investeringen die we gedaan hebben, zullen zich bij verkoop wel weer terugbetalen, en anders hebben we ervan geleerd. Daar zijn we allebei vrij simpel in (en gelukkig hebben we die financiële vrijheid ook, dat scheelt natuurlijk wel).
Het lijstje tegen paarden aan huis bleek langer en belangrijker dan het lijstje van wat het zou opleveren. Ik probeer liever iets dat uiteindelijk toch niet blijkt te werken voor me en dan een beslissing maken, dan blijven wensen en hopen dat het beter wordt. Daarom ook blij met die proeftijd. Het heeft inzichten voor de toekomst opgeleverd en dat is me ook wat waard. Misschien dat ik later nog wel eens aan paarden aan huis ga denken, maar misschien ook niet. Blijkbaar is een stukje vrijheid (en geen stress) me meer waard als een paard hebben.