Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:39

Zo dat zijn flink wat netten zeg! Hoe leeg je de netten? Word het niet een dak met bladeren straks?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:41

Marley wandeld trouwens heel graag met dr pony!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:42

Geen idee als ik eerlijk ben! Voor ons ook nieuw en uittesten.
Ben heeeel benieuwd.
Bij elkaar is het 300m2 net.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:56

Jeej wat leuk dat ze er zijn!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:18

Wat leuk dag ze er zijn. Lekker gaan genieten. Zijn dat nig speciale netten?

Mooie pony mentjuh.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:31

Wat een leuke bles ook die zo wijd uitloopt bovenaan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:43

Wow, wat een imposant net!

Op deze warme dag, en mijn verjaardag, kreeg ik een kado van mezelf en sliep ik in de tent tussen de paarden. De tent bleef open en we konden de sterren mooi zien. Dat was fijn!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:54

Het zijn fijnmazige vijvernetten. Zijn er totaal 5, verbonden via tiewraps en ondersteund met touw.

Klinkt gaaf Antheman! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb vanmorgen met mn dochter de paarden gevoerd in onze pyama <3 :D
Ga ze zo eens verblijden met de wei.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 08:57

Ja wat leuk Karin! Eindelijk :D

Schattig mentjuh. Een perfect setje die twee zo te zien.

Proficiat Antheman!

Wij hebben gister genoten van het weer en zijn op de Veluwe gaan wandelen met de honden. Ik kan niet wachten tot de paarden mee kunnen. Wat is het toch mooi daar.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:10

Heerlijk antheman. Nog gefeliciteerd.

In pyjama voeren vind ik ook heerlijk. Geeft zo’n ontspannen gevoel. Tot het koud wordt dan kleed ik eerst warm aan.

Veluwe ge paard staat hier ook op het lijstje als ze beide beleerd zijn en manlief heeft leren rijden.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:15

Citaat:
Ik heb vanmorgen met mn dochter de paarden gevoerd in onze pyama <3 :D

Wat heerlijk :Y)

Gefeliciteerd Antheman, het was er inderdaad mooi weer voor.

Hier ook een Veluwe fan. Het komt er gewoon veel te weinig van om te gaan...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:41

Afbeelding

Veluwe is heerlijk maar ik geloof niet dat ik die van mij ooit nog op een trailer krijg :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:12

Ik voer iedere dag in pyjama de paarden :) Bed uitrollen, iets aanschieten, koffiezetter vast aandrukken, hooi geven en de kippen graan en hok open. Dan de honden een knuffel en een bak koffie.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:50

Hier in het weekend ook, snel even joggingbroek en een oude trui aan. Paardjes voeren, katjes voeren en weer lekker mijn bed in. Heerlijk.

Wat is dit weer een cadeautje trouwens! Gisteren voor het eerst in mijn leven mijn verjaardag buiten op het terras kunnen vieren. Of nouja, dat kan natuurlijk altijd, maar dan is het doorgaans niet zulk lekker weer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:55

Ik ben ook blij! Daarstraks even op de GVR gestapt. Gewoon in mijn eentje in alle vroegte en wat was hij braaf! Meeste gestapt en paar keer even aangedraafd (beugels al korter gedaan maar voor draf nog te lang hihi).

Er was niets verhoogd vd spierwaardes dus ik was heel voorzichtig al weer begonnen met wandelen en longeren en so far so good!

Maar wat heeft hij mijn hart gestolen en wat is hij braaf als je erop zit, hij gaf mij als onzekere dodo gewoon een fijn gevoel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:01

Abnormaal! Hier de hele dag alles in T-shirt gedaan. Zelfs bij het avond rondje nog zonder jas naar stal geweest.

Gefeliciteerd alle twee!

Fijn dat er geen verhoogde waardes waren minimelona

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:02

Gefeliciteerd Antheman! Heerlijk, dit weer half oktober! Mijn man en dochter gaan volgend weekend op scoutingkinderen, zal vast stukje frisser zijn dan

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:58

Heerlijk hè dat weer!! Alleen wel super droog, vrees dat sproeien weer nodig is...

Wat fijn minimeL! Heerlijk gevoel is dat.

Gister kayne gereden en ik kon sjaak in de wei laten, apart van Kenny nog wel maar dat was wel fijn! Normaal ging hij helemaal door het lint als kayne weg was en moest hij op stal, nu een paar x hinniken en een beetje op en neer gedraafd, daarna gaan eten.

Vandaag kayne en Kenny samen gezet en sjaak apart, ik ben heel benieuwd of dat wel goed gaat.
Tot nu toe alles rustig maar dat was de vorige x ook op het begin haha!
Nou duimen maar!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:13

Amel heeft toen Puck weer terug kwam er ook dik een week achteraan gejaagd. Dat jagen stopte op gegeven moment, maar ze bleef hem wel steeds wegjagen bij de hooibak en af en toe bijten.
Ik heb ze overigens geen moment uit elkaar gehaald maar ik snap dat als ze door de draad vliegen, je dat wel doet.

Dinsdag met de buuf naar de zuidlaardermarkt, hopelijk zie ik niks wat ik erg leuk vind, 3 is eigenlijk genoeg _O-
Bij haflinger en friese veulens zou ik wel eens in de verleiding kunnen komen <<)

Héérlijk dit weer, net de laatst ingezaaide en gefreesde wei gemaaid, was wel nodig.
Waait wel heel erg hard.
Gisteren wel een halve dag de sproeier aangehad maar nu met die harde wind heeft dat vrij weinig zin.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:16

Als hij er niet uit was gesprongen had ik ze ook niet uit elkaar gehaald... maargoed als hij dat wel doet heb je weinig keus helaas! Kan er geen 24/7 bij blijven zitten voor als. Wel n gedoetje zo.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:45

Oja, Zuidlaren is deze week. Ben ik even blij dat er dinsdag niemand kan oppassen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:17

Ow, wat heerlijk Karin!

Zijn het vijvernetten? Die hebben wij gebruikt langs de randen en onder de bomen om de tuin af te sluiten zodat de katten er niet uit kunnen klimmen. Er ligt wel al veel blad in, maar dat houdt goed tot nu toe.
( en het houdt de katten in de tuin )

Mentjuh wat een mooi plaatje zo samen. Heeft je dochtertje ook al echt zin en vraag naar het rijden?

ClaudiaHS, naar een paardenmarkt gaan is wel een uitdaging. Ben benieuwd waar je mee thuiskomt, hahaha

Gister en vandaag alleen maar buiten geweest. Haal veel blad van de paddock, want zie ze er wel van eten en soms zijn ze toch wat gevoelig als ze van alles eten.

Naar een woning gekeken, maar wat er niet bij verteld was en we daar pas zagen, was dat er een gastank in de tuin staat. Je ziet het meer, maar ik wil daar even meer info over vinden eerst. Ken het niet, dus me goed laten informeren. Makelaar kan zoveel zeggen. In de toekomst zal het ook wel weg gaan als gas langzaam aan verdwijnt.
Het huis zit ook bijna tegen onze max aan en is verder van hier dan we willen, maar wel voldoet verder wel aan veel wensen. Jammer dat je zo weinig tijd krijgt om na te denken en er vaak nog weinig ruimte is voor onderhandelingen.
Hadden ook eerder ander huis bekeken, maar is wel logisch dat die al langer te koop staat.

Waren wel woningen in Nederland. In principe zijn we wat serieuzer bezig met Dld momenteel, maar we staan gewoon open en houden alles in de gaten. YOu never know.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:25

Ze vind het vooral heel leuk om te knuffelen poetsen en vooral wandelen met hem, ze wil ook perce zijn emmertje voer geven haha!
Vandaag zei ze wel dat ze er op wilde zitten maar ging niet ivm de nieuwe wei samenstelling.
Gister had ik gereden op kayne dus dat was de trigger denk ik! Ze hoeft van mij helemaal niks en als ze wil mag ze wandelen poetsen knuffelen of er op. Het is gewoon handig om het alvast in huis te hebben zodat ik t kan pakken als ze wilt.
Ondertussen houd ik m wel in conditie want hij is nog wel te dik...
Op de wei is het nog rustig! Kayne is ook heel makkelijk hoor die vind alles best en is niet onder de indruk als hij een keer gilt bokt of de oren in de nek legt. Sjaak reageer dan wel en gaat rennen maar kan er nou toch niet bij. Voor nu is dit wel even een goede denk ik!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:27

SP hier ook een gastank in de tuin.
Is bij ons in DL heel normaal in de buitengebieden.
Of ze hebben een olietank in de kelder..
Aansluiting op gasleiding kan ook wel.
Kost ons 6000 euro om hem te laten leggen vanaf de hoofleiding.
Daar kan ik mn tankje heel vaak van vullen hoor. Haha.
Een gastank in NL ken ik niet (Of was dat huis in DL)
Er valt niet veel over te vertellen.
Behalve dat je hem jaarlijks moet laten checken, schoonhouden en vullen.
En elke 10 jaar controleren ze de binnenkant.

Ik was niet van plan om met wat thuis te komen, nemen ook geen trailer mee maar ik weet dat een haflingerhandelaar hier dichtbij ook altijd op de markt staat.
Tja die kan een leuk veulentje hier zo afzetten op de terugweg.

Tis echt een hele leuke pony Mentjuh

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:30

Gastank hoeft geen problemen te geven normaal gesproken. Je moet uiteraard op tijd nieuw gas bestellen en de tank zelf moet in order zijn (dus niet lekken).
Ook wel wat om naar te kijken is of de tank eigendom is of gehuurd.

Wij zijn momenteel aan het wachten of de mensen het eens gaan zijn met ons bod. Dinsdag een bod gedaan dus nu is het weer aan hun om een stap te zetten..