Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:45

Zo 40 pagina's is me een beetje te veel om bij te lezen. :evaw: maar ik zeg hier even hai.

Met Marinka gaat het nog steeds super op de trailer en we hebben al een paar mooie ritten gemaakt. Wat een vrijheid. En Rosie doet het ook super. Ze is nu nagenoeg net zo groot als Marinka. Ben benieuwd waar dat stopt. En Devita knapt een beetje op. De verdenking op cushing is wel groot. Volgende week komt de dierenarts enten en ga ik overleggen.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:57

@kvulden gaat het niet goed met Devita ?
Ben zelf trouwens ook nog aan het wachten op uitslag ivm met cushing van onze haf.

we gaan onze weide afspannen maar omdat er nog een huis moet komen vooraan wil ik nog wachten met de poort te zetten, hoe zou ik dit het veiligst kunnen doen zonder poort ? dubbele sluiting of ..

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:46

Dubbele omheining zetten?

kvulden, in september/oktober kun je gratis laten testen op Cushing. Je betaalt dan alleen de kosten van de DA, niet van de test zelf.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:55

Ik krijg binnenkort de dierenarts hier om te enten dan ga ik even overleggen.

Kent iemand deze plant? En zijn die veilig voor paarden? Het lukt me nog niet om hem op internet te vinden.Afbeelding
Afbeelding

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:21

kvulden schreef:
Ik krijg binnenkort de dierenarts hier om te enten dan ga ik even overleggen.

Kent iemand deze plant? En zijn die veilig voor paarden? Het lukt me nog niet om hem op internet te vinden.[ [url=m/NJbYet.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xa8yjE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kvulden heb je deze tussen het gras staan.? Lijkt namelijk heel veel op het geen dat ik ook heb staan en zich maar blijft verdubbelen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:21

Is dat wilde klaver?

mmajar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:28

Kvulden, misschien is t perzikkruid?
Ik denk niet dat t giftig is maar weet t niet zeker

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:36

Dat spul eten de mijne graag erbij op.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:49

Ik ben geen plantenexpert.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:15

Ja inderdaad perzikkruid. Het staat bij mij op een kleinstukje brake grond. Naast de paarden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:18

Ik heb het ook veel in de wei.
Voor je paard kan het geen kwaad.
Die van mij vinden het niet lekker want ze laten het staan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:47

Nou de rit was een aanfluiting.
Buiten dat de begeleidster alleen wat interessant aan het doen was met de haflinger waar ze op reed. Was het 95% alleen maar stappen. Een heenweg en dezelfde terugweg. Tjonge zeg. Echt oersaai. 70 euro betaald voor Dunya en mij. Voor een 2 uur durende bosrit voor gevorderden. Bleek het sowieso al maar halfgevorderd te zijn. En dan zo traag en saaie route. Bah....geld weggegooid.
Dunya had wel mazzel. Haar pony kon zowat de hele rit draven. Ivm lager staptempo dan de haflingers.
We waren ook nog eens later vertrokken en kwamen eerder terug.
Gelukkig heeft Dunya het leuk gehad.

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:55

Pfff wat balen! :( Heb je tijdens de rit niet aangegeven dat je er meer van zou verwachten?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:17

Paar keer gevraagd. Gaan we ook nog draven en galopperen?
Ja zo...nu nog even stappen. Zucht. En dan echt maar een paar seconden en dan weer lang stappen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:38

Nou ja, wat raar!? Had ze er geen zin in ofzo?! Waardeloos.

Ik had vandaag nog even een buitenritje willen maken, maar ik moest Nick inleveren! :+
Kind had nog wensen ook: "Hij moet wel een mutsje op en ik wil graag de Go Pro op mijn cap, zodat ik kan filmen". :')
Afbeelding

(Zit aan touw hoor, heb touw weggeshopt :+ )
Afbeelding

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:41

Die eerste foto <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:15

Oh wat stom van die rit. Ik hoop dat dat mij donderdag beter vergaat. Mijn dochter is jarig en ik ga met haar voor het eerst een buitenrit doen.

Vandaag heeft Devita even een divs behandeling gehad. En Rosie heb ik een gedeelte van get tuig even losjes omgegooid.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:25

Ik schrik er van hoe dat je shetlandpony eruit ziet Kvulden en dan hou ik mij nog in als ik heel eerlijk ben, want de krachttermen vlogen eruit toen ik de foto's zag....

Ik besef dat ze op leeftijd is, maar hier kan je natuurlijk wel wat aan doen, zoals o.a. direct gaan testen op PPID.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:28

Ik besef me heel goed hoe ze eruit zien en ben er dagelijks mee bezig. De DA is er meerdere malen bij geweest en die vond niks nodig. Er is op dit moment niks wat ik nog meer voor haar kan doen. Tenzij ze dus positief test voor PPID Ik heb nu zelf besloten te laten testen. Ik besef me heel goed hoe ze eruit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:33

Wat gooi je er op moment aan voer in eigenlijk?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:56

Ze krijgt echt goed te eten. Helaas kan ze geen hooi meer eten maar wel gras. En ze krijgt slobbermash en pulp circa 6 scheppen. Extra vit en magnesium en probiotica.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 06-08-17 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:57

Hoe oud is de shet? Grijs hoofdje zeg. Hier ook heel veel moeite gehad om et 1 op gewicht te krijgen. Dus ken vanalles maar kwam amper aan.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:02

MiniMeLona schreef:
Ik schrik er van hoe dat je shetlandpony eruit ziet Kvulden en dan hou ik mij nog in als ik heel eerlijk ben, want de krachttermen vlogen eruit toen ik de foto's zag....

Ik besef dat ze op leeftijd is, maar hier kan je natuurlijk wel wat aan doen, zoals o.a. direct gaan testen op PPID.

_/-\o_

Kvulden als je da hier niets mee doet, moet je snel op zoek gaan naar een andere da!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:10

Ze is in mei 28 geworden.
Ik denk dat de foto het wel wat erger laat zien. Ook de hoefsmid was het met de DA eens. Maar ik denk ni inderdaad wel aan PPID en we zijn daar mee aan de slag. En hopen dan dat het wat beter gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:48

Als dat 6 droge scheppen zijn en dus nog geweekt wordt met genoeg water, dan krijgt ze idd een hoop! Ik kreeg een groot paard binnen 8 weken op gewicht met 6 scheppen sp per dag (moet 6 uur weken met 3 liter water per schep, dus even voor het idee wat voor een enorme bak voer dat is) , maar die was verder gezond en jong.

Zou idd echt gelijk gaan testen, niet wachten op de gratis test, want aan die 50 euro dat je dat scheelt aan gratis test, verkopen ze je wel weer aan pillen, want in de gratis test periode is bij elk paard gezond en met ppid de acth waarde hoger. (Ik heb nooit geloofd in het verkooppraatje dat daarom de acth waardes zijn aangepast).
Als nu blijkt dat ze het heeft, kunnen de pillen misschien nog een hoop voor haar betekenen.