Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:27

Ach, wat een poppetje! <3

Het was hier vanmorgen grijs en benauwd, maar nu is de zon doorgebroken en is het behoorlijk warm.

Het wordt maandag weer 28 graden. Dan is er ook de kinderles. Die is de afgelopen 2 weken niet doorgegaan wegens noodweer, maar of ik het nou met 28 graden door moet laten gaan... Ik weet t nog niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:30

Gefeliciteerd Janine <3 *\o/* Y)(^)

Hier is het warm...benauwd en gortdroog...ik ga de sproeiers klaarmaken en zo aanzetten...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:31

Jullie mogen het water van hier wel hebben hoor, de grond kan het niet meer aan. Nog geen zon gezien deze week en echt idioot veel regen..

Prachtig veulen, welke kleur heeft ze?
Laatst bijgewerkt door Azmay op 04-06-16 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:33

Maandag 28 graden... ik hoop het niet... dan krijg ik 100 balen hooi geleverd %)

Wat een scheetje dat veulentje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:40

Gefeliciteerd monmaster! Gaaf dat ze al lekker bij elkaar kunnen.

Ooooooh wat een snoeppie van een veulen.

Hier ook bloedheet, wel veel wind dus dat gaat goed. Vanmiddag rond 13:00 is er bij ons gemaaid, nu hopen op wat mooie droge dagen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:52

Volgensmj is het komende week droog. Hier tenminste wel, volgens de voorspellingen. Dus dat is goed voor t hooi. Hoop dat mijn leverancier van kleine baaltjes dan ook wat kan. Is het niet zo n stress iedere week. Met mijn grote balen haal ik soms wel en soms niet precies de week. En ik kan alleen in het weekend halen. Dus het tekort vul
Ik dan aan met kleine baaltjes. Met mooi weer in het voorjaar heeft hij begin juni al wel zat liggen. Maar nu nog niet. Maarja, aan de andere kant; ook
Beter voor de weidevogels, later maaien.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:06

Hihi bedankt voor jullie leuke reacties!!

Iemand vroeg welke kleur? Ik heb geen flauw idee en heb er geen verstand van.
Dus als iemand zo'n vermoeden heeft.

Het maakt mij niks uit want ik vind haar prachtig!
Maak me alleen zo zorgen sinds het twee jaar geleden verkeerd afliep met mn veulen..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:30

@janine; wat een schatje; mooi hoor en dan ook nog eens een merrie; gefeliciteerd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:32

avaluna schreef:
@janine; wat een schatje; mooi hoor en dan ook nog eens een merrie; gefeliciteerd!

Jaa was super blij!
We verwachten nog drie veulens, en ik grapte haha krijgen we vier hengstjes. (maakte me niet veel uit maar voorkeur gaat altijd naar merries)

Nou het is dus een merrie de eerste!
Ze is zo knap! (zeg ik zelf)
Nu erg benieuwd wat de andere knapperds er van bakken..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 17:47

Heerlijk kvulden!

Janine gefeliciteerd! Wie is de vader? Kleur?

Ik ga eens richting de paarden, eerst langs de winkel en uitmesten. Hopelijk is het rond 19 - 19.30 genoeg afgekoeld om te kunnen rijden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:49

Alleen deze foto van de vader.
Afbeelding

Sommige hoor ik zilver denken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:49

Wat een gaaf gekleurdveulentje!

Roosje is een super kinderpony. Wil zoiets twee slagen kleiner.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:11

Lynn. Ontzettend veel sterkte!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:19

Janinevv schreef:
Alleen deze foto van de vader.
[img]m/bscXT9.png[/img

Sommige hoor ik zilver denken.
Zilver toont niet op vos en het veulen is vos-basis.
Ik denk misschien mushroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:21

Gefeliciteerd Janine, wat een droppie!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:26

Oeh, schattig veulentje!
Caily, gewoon genoeg voeren, dan halen ze het wel :) Wij deden wel eens van dinsdagmiddag naar woensdagavond, gewoon wat meer hooi in de netten ging prima.

kvulden, ik laat m'n paard de trailer inlopen, doe de achterstang dicht. Dan ga ik via het andere vakje naar de voorkant en doe de voorstang dicht en zet paard vast (2 lijnen, eentje van linkerkant halster naar linkerkant trailer en eentje van onderkant halster naar voorkant trailer; niet te strak zodat hij nog kan omkijken en zn hoofd kan bewegen voor evenwicht). Dan ga ik er via de achterkant weer uit en doe ik de klep dicht.

Jij hebt een 1,5 paards toch?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:38

Jeetje sterkte Lynn_Nikita!!
Gefeliciteerd Monmaster! Wat leuk dat het zo makkelijk is gegaan :D
Gefeliciteerd Janine! Knap veulen :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:10

Ik heb inderdaad een 1,5paardstrailer. Dus geen ander kantje om langs te gaan. Ik weet niet of het zo'n goed idee is om binnen langs te gaan. Ik heb de voorstang gewoon dicht voor ik begin . Marinka vind het nog wel spannend als ik uit het zicht ben. Dus daar oefenen we ook nog mee.

Fabster jij ze dat van hoofdpijn toch? Ik heb dat ook altijd. Ik draag tegenwoordig dan een pet. Dat scheelt mij wel. Mijn pet kun je ook nog koelen.

Wat een mooi veulen. Echt super. Ik wou dat ik op een super grote boerderij woonde met veel grond dan konden we ook eens een veulen geboren laten worden. Lijkt me geweldig. Maar ik ben ook zeer tevreden met mijn postzegel stukje. Mag blijven dromen hihi

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:49

kvulden schreef:
Ik heb inderdaad een 1,5paardstrailer. Dus geen ander kantje om langs te gaan. Ik weet niet of het zo'n goed idee is om binnen langs te gaan. Ik heb de voorstang gewoon dicht voor ik begin . Marinka vind het nog wel spannend als ik uit het zicht ben. Dus daar oefenen we ook nog mee.

Dan zou ik paard laden, achterstang dicht, klep dicht, omlopen naar de voorkant, deurtje open en vastzetten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:55

kvulden schreef:

Fabster jij ze dat van hoofdpijn toch? Ik heb dat ook altijd. Ik draag tegenwoordig dan een pet. Dat scheelt mij wel. Mijn pet kun je ook nog koelen.

Wat een mooi veulen. Echt super. Ik wou dat ik op een super grote boerderij woonde met veel grond dan konden we ook eens een veulen geboren laten worden. Lijkt me geweldig. Maar ik ben ook zeer tevreden met mijn postzegel stukje. Mag blijven dromen hihi

Ik draag ook altijd een pet of hoed, ja. Anders wordt het helemaal dramatisch. Maar 2-3 liter per dag drinken en dan nog gierende dorst hebben, lijkt me toch niet helemaal normaal. Dus laat r toch maar even naar kijken.

Ik ga ook niet binnendoor uit de trailer en de voorstang blijft bij mij ook dicht. Dus paard erin, stang erachter, klep dicht, omlopen naar het deurtje en daar vast zetten (of als je nog aan het oefenen bent; belonen, deurtje dicht, klep weer open, stang weg en eruit). Paard moet bij mij wachten tot ik aan zijn staart trek (zachtjes hoor). Dan mag hij achteruit. Als dat is als je al gereden hebt, hang ik eerst een lange leadrope aan het halster (en paard natuurlijk los van de trailertouwen), gooi ik de leadrope naar achteren, over de klep heen, zodat ik die kan pakken als de klep nog dicht is en als ze achteruit de trailer aflopen, heb ik ze gewoon vast.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:04

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Ik heb geen verstand van trailers, helaas.

Nog paar fotos van het poppeke, die nog helaas naamloos is.

Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:06

Echt een schatje.

Nog even terug op de vraag van de mestopslag. Hoe hoog hebben jullie de wanden? Ik kon keerwanden ophalen. Maar die zijn 80cm en gemeten vanaf de onderkant binnen is hij dus effectief 70cm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:09

@Janinevv : Gewoon QT (op zijn engels) :)
@kvulden: dat is niet erg hoog. Die van mij zijn 1,25 en komen 80 cm boven de grond uit.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:11

Haha cute?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:12

Cuty eigenlijk :D