kvulden schreef:Ik heb inderdaad een 1,5paardstrailer. Dus geen ander kantje om langs te gaan. Ik weet niet of het zo'n goed idee is om binnen langs te gaan. Ik heb de voorstang gewoon dicht voor ik begin . Marinka vind het nog wel spannend als ik uit het zicht ben. Dus daar oefenen we ook nog mee.
Fabster jij ze dat van hoofdpijn toch? Ik heb dat ook altijd. Ik draag tegenwoordig dan een pet. Dat scheelt mij wel. Mijn pet kun je ook nog koelen.
Wat een mooi veulen. Echt super. Ik wou dat ik op een super grote boerderij woonde met veel grond dan konden we ook eens een veulen geboren laten worden. Lijkt me geweldig. Maar ik ben ook zeer tevreden met mijn postzegel stukje. Mag blijven dromen hihi
Ik draag ook altijd een pet of hoed, ja. Anders wordt het helemaal dramatisch. Maar 2-3 liter per dag drinken en dan nog gierende dorst hebben, lijkt me toch niet helemaal normaal. Dus laat r toch maar even naar kijken.
Ik ga ook niet binnendoor uit de trailer en de voorstang blijft bij mij ook dicht. Dus paard erin, stang erachter, klep dicht, omlopen naar het deurtje en daar vast zetten (of als je nog aan het oefenen bent; belonen, deurtje dicht, klep weer open, stang weg en eruit). Paard moet bij mij wachten tot ik aan zijn staart trek (zachtjes hoor). Dan mag hij achteruit. Als dat is als je al gereden hebt, hang ik eerst een lange leadrope aan het halster (en paard natuurlijk los van de trailertouwen), gooi ik de leadrope naar achteren, over de klep heen, zodat ik die kan pakken als de klep nog dicht is en als ze achteruit de trailer aflopen, heb ik ze gewoon vast.