Een hele poos terug (Ergens in het voorjaar) heb ik hier even meegeschreven. Ik heb toen mijn eigen slowfeeder gemaakt, dat moest vanwege een maagpatient-paard.
Het is natuurlijk wel leuk om nog even te laten zien hoe dat ding er nu, maanden later uitziet:
[
Afbeelding ]
Hij is ongeveer een meter diep, en 2,5 meter lang. De mazen zijn 3 x 3.
Ik gebruik een slowfeeder dus omdat mijn paard permanent moet kunnen knabbelen en eten, ook 's nachts. Porties voeren bleek niet te werken.
Dit is gemaakt van een aanhangernet, 5 musketons en 5 d-ringen (Had ik nog ergens zwerven in de schuur) en een heleboel tie-ribjes.
En het bevalt prima, paard kan er goed mee overweg. Het valt wel op dat die enkele keer dat er een ander paard in "mijn" stal gezet wordt, dat er dan dus vrijwel altijd gaten in zitten. Dus of het voor ieder paard werkt weet ik niet.
Filmpje: zoals je ziet vertraagt het niet echt heel erg, hij eet er vlot mee. Maar ik kan er zoveel in proppen dat hij altijd voldoende heeft. Hij eet zich gelukkig niet echt helemaal overstuur, in het begin bleef hij eten, nu merk je dat hij even heel heftig eet als hij uit de wei komt, en dat hij verder zelf netjes doseert. Hij eet een kilo of 15 a 20 per dag, schat ik. (Hij krijgt geen krachtvoer, staat wel overdag in de wei en eet daar ook nog gras)
https://plus.google.com/u/0/110020133249807937588/posts/6fhWfDRUgdA?pid=6096778135604542386&oid=110020133249807937588