Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadya schreef:En dan wordt dat vaak ook nog eens gedaan onder het mom 'ze trappen het land stuk'. Misschien dan maar gewoon geen jonge paarden nemen, omdat die juist gebaat zijn met veel beweging (voor o.a. de groei), veel buiten zijn (voor o.a. weerstand) en voor sociaal contact (voor o.a. opvoeding en sociaal kuddegedrag).
tita schreef:Uiterdaad is een paddock beter dan een stal ff lekker buiten zijn en neuzen maar dat geldt ook niet voor alle paarden.
De mijne gaat zand eten en staan suffen in een hoekje ik doe hem er geen plezier mee.
Malibu schreef:joyce b schreef:Met een beetje creativiteit en een boer met vriendelijk karakter die het beste met zijn klanten voor heeft (ik ga uit van het goede van de mens) is met wat zelfwerkzaamheid en eigen investeringen om de kosten op te brengen, best wel wat te bedenken.
Sorry, maar ik vind dit een beetje naief overkomen...
Ik sta wel bij een boer die er alles aan doet zodat de paarden er goed bij staan, het is ook echt een super vriendelijke man.
Maar ik weet ook uit ervaring dat dit heeeeel zeldzaam is. Zoals gezegd willen veel koeieboeren geen paarden, en als ze ze dan hebben dan moet er zo min mogelijk last van zijn...
runningkawa schreef:Dat vind ik ook jovi
en dan geen 10 x 10 paddock, dan kunnen ze nog niet rennen
Maar beetje ruime paddock, beter dan op stal de hele dag
Dat weidegang niet overl in nl het hele jaar door kan, dat kan ik begrijpen, maar ruime paddocks..best wel
Wacht ik nog maar even om over te gaan op 24 uur gras. Nadya schreef:Zat net uit pure nieuwsgierigheid heel even op MP te kijken bij stalling/weidegang en had 'Sliedrecht' ingetikt. Toen kreeg ik een advertentie van iemand uit Bleskensgraaf met goede losgooi mogelijkheden in de winter en zomer 24/7 weidegang mogelijk.![]()
Bij het intikken van Rotterdam zag ik dat er o.a. bij ''Bergsche Bos'' weidegang aangeboden wordt voor paarden en 2 hectare wordt er aangeboden in Rotterdam Zuid, om maar wat voorbeelden te geven. Ik zeg niet dat het wat is, maar het bestaat dus wel.![]()
En dat is alleen maar wat je op MP ziet, er moet dan nog wel wat meer zijn, lijkt mij. Ik zag zelfs nog veel meer staan. Er staan zelfs meer mogelijkheden voor weidegang op dan als ik mijn eigen dorp intik.
). tita schreef:Uiterdaad is een paddock beter dan een stal ff lekker buiten zijn en neuzen maar dat geldt ook niet voor alle paarden.
De mijne gaat zand eten en staan suffen in een hoekje ik doe hem er geen plezier mee.
Maar ben het wel met je eens, maar als er alleen een ruime paddock is waar de paarden dan genoeg kunnen staan, dat het ook kan 

IndianLady schreef:Nadya schreef:Zat net uit pure nieuwsgierigheid heel even op MP te kijken bij stalling/weidegang en had 'Sliedrecht' ingetikt. Toen kreeg ik een advertentie van iemand uit Bleskensgraaf met goede losgooi mogelijkheden in de winter en zomer 24/7 weidegang mogelijk.![]()
Bij het intikken van Rotterdam zag ik dat er o.a. bij ''Bergsche Bos'' weidegang aangeboden wordt voor paarden en 2 hectare wordt er aangeboden in Rotterdam Zuid, om maar wat voorbeelden te geven. Ik zeg niet dat het wat is, maar het bestaat dus wel.![]()
En dat is alleen maar wat je op MP ziet, er moet dan nog wel wat meer zijn, lijkt mij. Ik zag zelfs nog veel meer staan. Er staan zelfs meer mogelijkheden voor weidegang op dan als ik mijn eigen dorp intik.
Dat is niet compleet waar er staat alleen zomer. Maar ik ben recreatieruiter, hoe zit het met de buitenrijmogelijkheden. Aan een bak heb ik toch niks. DAT VIND MN PAARD NIET LEUK.
En in de mate waarin het geschreven is trekt mij niet aan. Geen foto's, geen opsomming wat er inlcusief of exclusief is. Hier zou ik persoonlijk denk ik niet op reageren.
hallo,
wij hebben nog 1 paardenbox te huur met goede rijbak altijd droog een aparte longeerbak en er is grote gelegenheid om los te gooien en zomers kunnen ze op het land eventueel dag en nacht heeft u intresse of vragen
bel dan even
Het gaat 9 uit 10 keer om een boer, en niet om een dichter en/ of fotograaf
twickls schreef:Ik ben van mening dat je je paard prima geen weidegang hoeft te geven, maaár dat dit wel met mate is.. dus niet 2x in de week rijden oid. Ik zou als paard zijnde gillend gek worden. Dan zou je idd echt 6/7x in de week écht moet rijden of in de bak los moeten gooien.
Maaaár ik zou daar niet aan beginnen, mijn paard staat de hele dag op de wei(als het weer het toelaat) en s'nachts gewoon op stal.
IndianLady schreef:waar mn pony's nog staan is in de buurt een hele mooi pensionstalling met ontzettend veel wei. Je ziet er alleen nooit paardne in staan. Alleen 2 merries en hun veulens. Geloof me als ik zeg dat ze daar een hele manege kwa weidegang kunnen onderbrengen. Maar ze gebruiken de ruimte niet want stel je voor dat er iets met je paard gebeurd op de wei.
zelf staat mijn merrie van mei tot november 24/7 buiten en s'winters probeer ik haar altijd flink wat uurtjes buiten te zetten, helaas is dat niet altijd mogelijk. Maar ik heb geluk, want ik en een stal genootje pakken altijd onze eigen paarden en die van elkaar en als ik er bv smorgens bent gaan ze naar buiten, komt zij smiddags dan gaan ze weer naar buiten
, dan is het mss wat minder als normaal, maar dan is het wel verdeeld over de dag.
Joonsel schreef:tita schreef:Uiterdaad is een paddock beter dan een stal ff lekker buiten zijn en neuzen maar dat geldt ook niet voor alle paarden.
Misschien vindt hij het juist wel heerlijk om lekker buiten te suffen in de frisse lucht!
Hier heeft hij tenminste de keuze tussen actief zijn en suffen!
ik doe mijn best maar in de winter is het prut en in de zomer moet ik dit jaar schipperen Ninx schreef:Er is een schrikbarend gebrek aan 'basis-kennis'. Dit richt ik overigens niet alleen aan jou hoor, maar dit merk ik vaker op dit forum.... Scary thought...
Citaat:Bij het intikken van Rotterdam zag ik dat er o.a. bij ''Bergsche Bos'' weidegang aangeboden wordt voor paarden en 2 hectare wordt er aangeboden in Rotterdam Zuid, om maar wat voorbeelden te geven. Ik zeg niet dat het wat is, maar het bestaat dus wel.
maar wel een lekkere grote, want daar staat mijn paardje

MaaikeUshi schreef:Citaat:Bij het intikken van Rotterdam zag ik dat er o.a. bij ''Bergsche Bos'' weidegang aangeboden wordt voor paarden en 2 hectare wordt er aangeboden in Rotterdam Zuid, om maar wat voorbeelden te geven. Ik zeg niet dat het wat is, maar het bestaat dus wel.
Die weidegang is een grote paddockmaar wel een lekkere grote, want daar staat mijn paardje
![]()
Die 2 hectare is 1,5 hectare en kost erg veel in verhouding tot de hoeveelheid tijd dat je paard er kan staan. Er is geen schuilstal, geen gelegenheid iets neer te zetten en geen goede watervoorziening.
Het is niet zo dat hier in Rotterdam niets is, er is wel weinig en de goede stallen hebben allemaal ellenlange wachtlijsten, of ze moeten je kennen, dan kan je er wel tussen (maar als je die contacten niet hebt kom je vrijwel nergens). Dan ben je gedwongen je paard, als je hem goed wilt neerzetten incl. wei / paddock of zoiets zeg maar 20 / 30 km buiten Rotterdam te zetten. Ben je ontzettend veel geld kwijt aan benzine / OV.
Plus dat de kosten voor het houden van een paard hier echt duur zijn. Mijn stalling kost 250 Euro per maand, bijv. En ik sta echt niet luxe.
Maar ik vind als je een dier houdt, dat je er goed voor moet zijn. Een paard is een dier van beweging, die moet hij ook kunnen krijgen. EN een jong paard zou ik altijd inscharen of zoiets, is toch vreselijk als die 20 van de 24 uur in een box moet staan