Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pascale

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:37

superwoman schreef:
Kun je ze niet verplaatsen? Huren van een andere wei ofzo?
Als er zoveel mensen bellen, dan denk ik toch dat het er niet best uitziet.
Doe er wat aan!
(ipv zielig zijn en je er niks aan kunt doen,tuurlijk kun je er wát aan doen).

idd helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:39

Mij maakt het niet uit wie het plaatst
Het gaat om de dieren en geen schijnheilig gedoe van een eigenaar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:35

RK, ik ben het aan de ene kant wel met je eens
hoewel de eigenaar in dit geval vrij duidelijke foto's heeft geplaatst waardoor ik schijnheiligheid niet echt aan de orde vind

maar het gaat er mij om dat het gedrag van een proffesionele organisatie weinig proffesioneel blijkt te zijn
en in mijn ogen haar amateuristische inslag weer duidelijk laat blijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:36

Die liet het weten alsof alleen dat stukje blub was, terwijl het dus over de hele wei ging.

Dat maakt me niets, als er mar voor het dier opgekomen wordt
Wat dat betreft heb ik nooit medelij met de eigenaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:38

Nou, idd.

het dier staat toch voorop en niet de liegende eigenaar.
"Zelf bij de verwarming voor de tv met voldoende snacks en het paard in de blub." Dat is pas verkeerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:41

Ik sta er echt van te kijken dat sommige mensen dit nog steeds normaal schijnen te vinden.
Dit is niet voor het dier maar ook niet voor het land.
Mijn paard stond iedere dag overdag buiten in de winter, maar zo stond hij er ECHT niet bij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:42

Het kan aan mij liggen dat ik het verkeerd gelezen heb, maar ik dacht dat ze een schuilstal voor de dieren had? Dan hebben ze toch een plek om droog te staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:52

runningkawa schreef:
Die liet het weten alsof alleen dat stukje blub was, terwijl het dus over de hele wei ging.

Dat maakt me niets, als er mar voor het dier opgekomen wordt
Wat dat betreft heb ik nooit medelij met de eigenaar

ik heb met niemand medelijden, laat ik dat vooropstellen
en misschien heeft de poster wel iets gezegd, maar ook foto's geplaatst die heel duidelijk lieten zien hoe het erbij stond
waardoor de post van de db zinloos en puur herhaling was

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:53

capopjekop schreef:
Het kan aan mij liggen dat ik het verkeerd gelezen heb, maar ik dacht dat ze een schuilstal voor de dieren had? Dan hebben ze toch een plek om droog te staan.

de ts heeft idd schuilmogelijkheden voor de dieren , we hebben het hier dna ook niet over de TS

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:23

Nou zoals beloofd heb ik vanmiddag even wat foto's gemaakt van mijn weiland. Let wel het regende nu dus al de hele dag en zelfs dan is het weiland nog lang niet zo beroerd als op de foto's die hier eerder getoond werden.
Ik heb de foto's bewust vanaf het modderigste stuk gemaakt. Deze strook was eerder een stuk kleiner maar een paar weken geleden heb ik het schrikdraadje een paar meter naar achter geplaatst omdat ik de voerstrook te modderig vond worden. Nu hebben ze dus een groter stuk vertrapt maar er is nog genoeg over waar ze met droge beentjes overheen kunnen.

Nou ja oordeel zelf. Ze hebben dus een aardig stukje weiland om te lopen en achteraan zie je de stal. Hier kunnen ze zelf in- en uitlopen als ze willen maar eigenlijk wordt er geen gebruik van gemaakt.

Hier zie je het voerstuk. Nu ik ben rechts in het weiland begonnen en nu ben ik in de linkerhoek aanbeland. Voer wordt nu wat verder de wei in gebracht tot dit stukje weer wat is opgedroogd.
Afbeelding

En dan hier een foto vanaf het midden genomen maar dan rechtdoor (de andere foto was dus naar links gemaakt). Dit is het blubberigste stuk van de wei en dat is nu na een hele dag regen. Het is glad en modderig maar ze zakken er echt niet in weg. En zoals te zien is gaat het maar om 10% van de gehele wei. De rest is nog goed.
Afbeelding

Ik zie overigens wel dat ik nodig weer eens mest moet gaan kruien Clown

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:53

Kijk dit vind ik er erg netjes uitzien!!! Jij hebt het goed voor elkaar Kaj, mijn complimenten!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:55

draumpje schreef:
capopjekop schreef:

de ts heeft idd schuilmogelijkheden voor de dieren , we hebben het hier dna ook niet over de TS

Nee oke, dan is het goed, want ik zag anders het probleem niet zo Lachen

@ kaj: jou stuk ziet er nog goed uit, genoeg droge plekken zo te zien.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:59

Bedankt!
Ik zie nu trouwens dat het net lijkt of er geen paarden opstaan, maar ze zijn er echt hoor, ze stonden nu alleen het gras achter het schrikdraadje op te vreten. Af en toe als ik er ben laat ik ze daar even lopen en dan zijn ze niet met hun kop van de grond te krijgen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:24

Kaj, ik denk dat sommige paardjes uit dit topic dromen van zo'n land Ja

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:33

Nou RK ik hoop eigenlijk van niet maar ik ben toch bang dat je gelijk hebt. Ik dacht bij de eerste posts van dit topic dat het allemaal wel mee zou vallen maar vooral na die foto's van de DB was ik echt geschokt dat mensen dit normaal vinden.
Ik vond het vandaag al echt een modderzooi en dan is zeker 90% van mijn weiland nog moddervrij. Ik heb nog een stuk weiland wat zo'n anderhalf a twee keer zo groot is als dit stuk waar ze evt opkunnen maar dat is eigenlijk nooit nodig. Ik kan me ook niet voorstellen als je genoeg land hebt dat je dan zulke grote problemen krijgt. Je moet natuurlijk ook geen 4 paarden op een stukje gooien wat net groot genoeg is voor 1. Dan is binnen een week alles vertrapt. Ik krijg wel het idee dat veel mensen juist de wei in kleine stukjes verdelen zodat ze niet alles vertrappen maar volgens mij werkt dat eerder averechts. Als het stuk groot genoeg is vertrappen ze eigenlijk heel weinig. Uitgezonderd natuurlijk de voerplekken, echter desgewenst kun je deze nog bestraatten of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:35

Ik denk net als jij dat dat idd vaak het probleem is.
De weilandjes te klein maken, of als ze zo klein zijn te weinig verzetten omdat ze dat jammer vinden van de andere weitjes.

maar als je ziet hoe snel alles weer groeit in april en evt een zak graszaad wonderen doet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:41

een paard in zijn ruimte beperken, en dus een weiland omheinen...... waardoor het dier niet op zoek kan gaan naar beter weidegrond dan dat stukje wat geboden wordt........

kan over nagedacht worden Lachen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:05

Wauw Kiwi je er schuilt een filosoof in jou Haha!

Maar je hebt gelijk, net als Kawa.
Enne dat gras groeit inderdaad vanzelf weer. Ik heb eerder een probleem met teveel gras dan dat ik tekort kom.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:07

Gras groeit idd heel snel weer aan. Bij ons kunnen ze in de hele wei en das best groot. Toch zie ik wel dat ze vooral op een plek staan, ze gaan pas ergens anders staan als ik het voer verplaats. Heb trouwens wel het idee dat het dit jaar minder modderig is dan normaal

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:11

Ik vind het dit jaar ook heel erg meevallen met de modder hoor. Nu afgelopen week die sneeuw en nu zo'n 24 uur regen tja dan mag het ook wel een beetje modderig zijn. Maar verder valt het erg mee.

Ik moet zeggen dat ik regelmatig met mijn gewone schoenen de wei inloop omdat het gewoon niet zo heel modderig is dit jaar. Ik heb laarzen in mijn auto liggen omdat ik direct na mijn werk ga voeren maar dit jaar merk ik dat ik vaak wel even vlug op mijn "nette" schoenen kan gaan.
Dus de verhalen eerder in dit topic dat het dit jaar zo erg is kan ik echt niet plaatsen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:47

Bij ons is heel ook altijd modderig als het veel heeft geregend, maar onze shetten kunnen in de schuilstal staan wanneer ze willen en we hebben ook een stuk waar beton ligt zodat ze altijd een droge plek hebben om te staan, op dat stuk krijgen ze ook hun hooi. Het is trouwens bij ons alleen op het kleine voorste stuk zo modderig, want het grote weiland is altijd een stuk minder erg maar daar lopen ze in de winter ook veel minder op want dan blijven ze meestal bij de stal op het droge deel (en het hooi Tong uitsteken)

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:02

Toch jammer dat nog steeds twee verhalen door elkaar lopen in dit topic...

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:02

misschien zoals gezegt word iets ophangen>? Je paarden er extra goed uitlaten zien zodat het een fijner beeld geeft!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:07

Er hangt inmiddels al een bord met een a4 met daarop uitleg over het hoe en waarom.

Als je met 'er extra goed uit laten zien', bedoelt dat ze extra gepoetst moeten worden, dan poets je juist de isolerende vetlaag van de huid weg Verdrietig

Inmiddels liggen er al 2 hopen stenen klaar om een deel van de wei te bestraten, zodat ze altijd droog kunnen lopen. Hoewel dat zelfs op het deel dat al verhard is d.m.v. 'slakken' het water blijft staan op dit moment en daar kunnen de paarden niet eens komen Verdrietig

Hun voerplek is wel verhard en ook daar blijft water staan..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:14

ik hoop dat je geen hoogovenslakken bedoelt maar gewoon puin?