paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:35

Wat voor informatie geven ze via de telefoondan over het paard?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:37

dat het paard van een pensioen gast is die in friesland woont en dat het paard dus gekeurd is.

mirjamvd

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:38

Waarom zou je niet gewoon bellen naar de verkoper en het verhaal uitleggen??? waar ben je bang voor?
Wie weet heeft hij er wel een duidelijke verklaring voor.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:40

huh? wat moet je dan van die slager weten? of ie echt dood is?
Het is toch je vorige paard wat bij die handelaar staat...kun je toch gewoon bellen?

Daar staat geen straf op!

Als ik jou was en ik maakte mij er echt zo druk om...dan stond ik al lang bij die slager op de stoep en had ik die handelaar al lang gebeld!
Ik zou wel benieuwd zijn naar hun uitleg van het verhaal......

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:41

ik denk niet dat het veel uitmaakt. ze verkopen hem toch onder deze advertentie en ze hebben hem bij de slager weggekocht dus ze moeten er van bewust zijn dat hij iets mankeerd anders hadden we hem niet geslacht

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:42

listiglistje schreef:
Het is toch je vorige paard wat bij die handelaar staat...kun je toch gewoon bellen?

Als ik jou was en ik maakte mij er echt zo druk om...dan stond ik al lang bij die slager op de stoep en had ik die handelaar al lang gebeld!

ik ben bang dat ik gewoon niet durf te bellen. ik ben bang dat ik de verkeerde dingen ga zeggen of een potje ga zitten huilen

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:46

XlucienneX schreef:
ja dat weet ik maar er hebben al 2 van bokt gebeld en een vriendin van mij dus totdat ik meer van de slager weet bellen wij nog niet.

XlucienneX schreef:
k ben bang dat ik gewoon niet durf te bellen. ik ben bang dat ik de verkeerde dingen ga zeggen of een potje ga zitten huilen

maar als je de slager gesproken hebt, ga je niet huilen en weet je wel wat je moet zeggen??

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:46

nou huilen doe je waarschijnlijk niet, want in een eerder bericht heb je verteld dat het paard je niets meer deed!

En dan daarbij niet durven......Je hebt hier wel een hoop mensen met naam en toenaam ongevraagd op dit topic gezet! Over durven gesproken...dat is wel echt lef hebben!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:48

zirkoontje schreef:
XlucienneX schreef:
ja dat weet ik maar er hebben al 2 van bokt gebeld en een vriendin van mij dus totdat ik meer van de slager weet bellen wij nog niet.

XlucienneX schreef:
k ben bang dat ik gewoon niet durf te bellen. ik ben bang dat ik de verkeerde dingen ga zeggen of een potje ga zitten huilen

maar als je de slager gesproken hebt, ga je niet huilen en weet je wel wat je moet zeggen??

mijn ouders zijn diegen die bellen en mijn instructrice

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:49

listiglistje schreef:
nou huilen doe je waarschijnlijk niet, want in een eerder bericht heb je verteld dat het paard je niets meer deed!

En dan daarbij niet durven......Je hebt hier wel een hoop mensen met naam en toenaam ongevraagd op dit topic gezet! Over durven gesproken...dat is wel echt lef hebben!

ik ben nooit met namen begonne!!!!

alleen de slager. maar die zit ook fout

er waren mensen die namen uit mijn profiel haalden.

ik maakte het verhaal met instructrice en handelaar.. hun vulden er namen bij

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:55

Heb het hele topic niet doorgelezen, maar wil het onderstaande toch even kwijt.
Voor iedereen die beslist om een paard naar de slager te brengen: Als je echt zeker wilt zijn dat hij gaat en niet wordt doorverkocht hou je het uiteinde van het halstertouw vast tot hij er niet meer is. Kun je dat zelf niet, dan vraag je het aan iemand anders die je vertrouwd. Ongeacht of de reden om een paard naar de slager te brengen terecht is of onterecht...als een paard dood moet, wees er dan ook zeker van dat het gebeurt.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:57

XlucienneX schreef:
listiglistje schreef:

ik ben bang dat ik gewoon niet durf te bellen. ik ben bang dat ik de verkeerde dingen ga zeggen of een potje ga zitten huilen

Maar als je ouders bellen, waarom zei je dat hier dan niet.
Sorry hoor, wellicht zit er een kern van waarheid in je verhaal alleen heb je zelf nou echt niet door dat je jezelf de hele tijd tegenspreekt ?
Het wordt op deze manier wel een heel vaag verhaal.........
Even een tip, als je nou de volgende x antwoord, lees even terug wat je voorheen geschreven hebt.....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:58

XlucienneX schreef:
ik denk niet dat het veel uitmaakt. ze verkopen hem toch onder deze advertentie en ze hebben hem bij de slager weggekocht dus ze moeten er van bewust zijn dat hij iets mankeerd anders hadden we hem niet geslacht

Niet helemaal mee eens. Wat de een een onoverkomelijk gebrek vind, of waar iemand de tijd en de middelen niet in wil steken, kan een ander dat nog wel willen of nog wel doen. En er worden helaas nog maar al te vaak paarden geslacht die eigenlijk niet dood hadden gehoeven, maar alleen maar voor de slacht worden aangeboden omdat ze niet snel genoeg verkocht worden, of moeilijk te plaatsen zijn.
Niet ieder paard dat bij een slager beland is echt zo slecht dat hij geslacht MOET worden.

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:03

weet je ik snap dit niet goed waar je je nou zo druk over maakt. oke het was de bedoeling dat tie naar de slacht ging, maar ben je niet diep in je hart blij dat tie nog leefd? dat hij met misschien het goede persoon nog een kansje maakt? of ben je alleen maar pissig dat hij doorverkocht is en dat jij je geld mis loopt?
ik zou blij wezen dat mijn paardje nog een kansje zou krijgen hoe klein ook. je hebt toch lief en leed gedeeld met dit paardje. slachten kan altijd nog mocht het een ander ook niet lukken. ik zou gewoon eens gaan kijken bij je paardje. wie weet ken je hem niet eens meer terug en istie nu wel braaf (kan toch?)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:04

Ik volg der echt geen ene **** meer van

sorry hoor ik weet niet of het zo is maar het komt op mij over alsof je niks om paarden geeft en dat je alleen maar in de spotlights wilt staan.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:06

ja dat is ook mogelijk.

ik geef om hem en ik ben ook blij dat hij leefd. alleen ik ben ook bang dat er veel met hem gesjoeneld word en dat hij platgespoten word met allerlei middels. want op de laatste foto ziet hij erg suf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:08

wyona schreef:
slachten kan altijd nog mocht het een ander ook niet lukken. ik zou gewoon eens gaan kijken bij je paardje. wie weet ken je hem niet eens meer terug en istie nu wel braaf (kan toch?)

Ik krijg de indruk uit de eerdere berichten dat de TS bezorgd is voor het leven van de toekomstige eigenaren, want wat haar niet is gelukt kan ook een ander niet lukken. En dat is de grote denkfout die ze maakt. Er is altijd iemand met meer durf en met meer noten op zijn zang dan jezelf. En op ieder potje past een deksel. Als dit paard een eigenaar kan vinden die hem wel aankan (vooropgesteld dat het agressieve gedrag alleen komt door character en geen lichamelijke problemen) is het toch alleen maar goed?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:09

Mijn 2 jarige had ook een ataxi, was ook een wobbelaar. MAar ik ben meegegaan met hem toen hij naar de slacht ging. En ik heb hem dood gezien. Want je kunt niemand vertrouwen als het gaat om een dier waar je alles voor gedaan hebt en waar je absoluut het beste voor wilt.

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:10

GATVERDAMME.

echt bokt weer hoor, ik meng me bijna nooit ergens in maar dit vind ik toch wel heel erg.
als mensen zeggen: prachtig mooie soap enz.

ja die meid praat zichzelf wel meerdere malen tegen op wat voor manier dan ook.
maar daar word de situatie ook naar gemaakt.
met z'n 20en tegen 1.

het gaat er toch om dat het paard niet goed is en dat dat duidelijkl moet worden"?
die meid vraagt om hulp en het meidje word alleen maar afgezeikt.

voordat jullie gaan zeggen van: het paard ziet er wel goed uit.
ja op een rijfoto kun je niet zomaar zeggen dat het paard ataxie heeft.
die handelaar is ook niet helemaal betrouwbaar aangezien die gebeld is met mijn nummer en ik later weer belde en toen werd er opgehangen.

ik zal nu ook wel mensen over me heen krijgen maar dit meisje word zo de hoek in gedreven door heel veel mensen tegelijk, logisch dat je het niet meer kan volgen.

ik weet niet wat waar is en wat niet, wat ik wel weet is dat ik verder geen conclusies ga trekken.

meid ik wens je sterkte en ik hoop dat jij maar vooral je oude paard er goed uit komen.

leven met ataxie kan best, maar een goed sportpaard zal het niet kunnen worden.

EDIT: bijna
Laatst bijgewerkt door Mellow op 29-12-05 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:10

XlucienneX schreef:
ik geef om hem en ik ben ook blij dat hij leefd. alleen ik ben ook bang dat er veel met hem gesjoeneld word en dat hij platgespoten word met allerlei middels. want op de laatste foto ziet hij erg suf.

Van een foto kunnen oordelen dat een paard suf kijkt? Vind ik knap! Heel knap!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:11

Cassidy schreef:
wyona schreef:
slachten kan altijd nog mocht het een ander ook niet lukken. ik zou gewoon eens gaan kijken bij je paardje. wie weet ken je hem niet eens meer terug en istie nu wel braaf (kan toch?)

Ik krijg de indruk uit de eerdere berichten dat de TS bezorgd is voor het leven van de toekomstige eigenaren, want wat haar niet is gelukt kan ook een ander niet lukken. En dat is de grote denkfout die ze maakt. Er is altijd iemand met meer durf en met meer noten op zijn zang dan jezelf. En op ieder potje past een deksel. Als dit paard een eigenaar kan vinden die hem wel aankan (vooropgesteld dat het agressieve gedrag alleen komt door character en geen lichamelijke problemen) is het toch alleen maar goed?

hij heeft mij er nooit afgegooid ik ben altijd blijven zitten,
het enige wat ik met hem dee was springen om zijn pijn te verlichten maar dat kon hij nooit zijn hele leven doen toch? elke dag springen is niet goed?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:13

Ja maar ALS het waar is wat TS zegt en het paard mankeert echt van alles en de nieuwe eigenaar heeft er 2250 eurootjes voor betaald dan zal die er misschien van alles doen om zoveel mogelijk van zijn besteedde geld terug te krijgen en ook onder valse voorwendselen hem weer doorverkopen etc. etc.

Maar let op mijn woordje ALS......

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:13

TongeR schreef:
GATVERDAMME.

echt bokt weer hoor, ik meng me nooit ergens in maar dit vind ik toch wel heel erg.
als mensen zeggen: prachtig mooie soap enz.

ja die meid praat zichzelf wel meerdere malen tegen op wat voor manier dan ook.
maar daar word de situatie ook naar gemaakt.
met z'n 20en tegen 1.

het gaat er toch om dat het paard niet goed is en dat dat duidelijkl moet worden"?
die meid vraagt om hulp en het meidje word alleen maar afgezeikt.

voordat jullie gaan zeggen van: het paard ziet er wel goed uit.
ja op een rijfoto kun je niet zomaar zeggen dat het paard ataxie heeft.
die handelaar is ook niet helemaal betrouwbaar aangezien die gebeld is met mijn nummer en ik later weer belde en toen werd er opgehangen.

ik zal nu ook wel mensen over me heen krijgen maar dit meisje word zo de hoek in gedreven door heel veel mensen tegelijk, logisch dat je het niet meer kan volgen.

ik weet niet wat waar is en wat niet, wat ik wel weet is dat ik verder geen conclusies ga trekken.

meid ik wens je sterkte en ik hoop dat jij maar vooral je oude paard er goed uit komen.

leven met ataxie kan best, maar een goed sportpaard zal het niet kunnen worden.

dank je wel. ik vind het ook jammer dat mensen dit zien als soap terwijl het voor mij de echte wereld is.

ik hoop dat mijn paard een goede toekomst krijgt.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:15

TongeR schreef:
GATVERDAMME.

echt bokt weer hoor, ik meng me nooit ergens in maar dit vind ik toch wel heel erg..

Ruim 3500 posten zonder je eigen ergens in te mengen???? Hoe krijg je dat voor elkaar??

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:15

Pardon? Elke dag springen om zijn pijn te verlichten? Met een paard met Ataxie? Een atactisch paard heeft doorgaans geen pijn, maar alleen maar uitvalsverschijnselen. Een paard dat pijn heeft heeft doorgaans een ander probleem. En dat kan van alles zijn. Van kissing spines tot een slecht passend zadel tot verkeerde rijstijl.