waarom dat gezeur over een cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:52

Prrrr schreef:
claudia23 schreef:
...ik betaal namelijk mijn eigen ziekenfondsverzekering en dat doet echt niemand anders voor mij..

kortom ik maak zelf wel uit wat ik doe..

sorry - kon het niet laten. Je denkt toch niet serieus dat je met dat l*llige beetje premie dat je betaalt de kosten van de verzorging van dat zware hersenletsel dekt? Dat wordt betaald uit de opbrengst van alle premies en als dat te weinig blijkt gaan de premies omhoog.

Zo mag ik volgend jaar rond de 40 euri's per maand meer op gaan hoesten omdat het allemaal onbetaalbaar wordt. Dus als je in staat bent om met kleine middelen te voorkomen dat er ernstig letsel ontstaat mag je daar van mij best toe gedwongen worden. Je moet in de auto immers ook een gordel om en op de motor of brommer een helm op. Zie ook pagina x en xx en xxx terug...

Ik ben het dus absoluut niet met je eens ....
De premie gaat nu omhoog met de bedoeling de minder bedeelden het makkelijk te gaan maken (Geloof het of niet, da was wel de eerste insteek).

Je denk toch niet echt dat de premie verhoogd is, omdat er teveel mensen van hun paard zijn afgevallen, geen cap op hadden..en dus hoge ziekenkosten maken...

Mag ik dan ook niet voetballen omdat de kans bestaat dat ik mijn been breek, en dat daarom misschien de kans bestaat dat ook juist daarom de premie omhoog gaat?

Kortom de premie is echt niet verhoogd uit angst voor nog meer vallende ruiters....

Dit is ieders eigen keus, Straks word er nog een regel bedacht dat wandelaars ook met een helm op mogen gaan lopen, want stel je voor dat er een paard op hol slaat, en stel je voor dat die een wandelaar omverloop en die wandelaar vervolgens ook hoofdletsel krijgt.....
en dat allemaal om de premie onder de duim te houden..??

misschien ga ik er nu iets te diep op in, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel

Edit: niemand dwingt mij om een gordel te gaan dragen, daar kies ik gewoon voor..Netzoals dat ik ervoor kies om geen cap te gaan dragen omdat ik het ondingen vind, ongeacht wat voor een voordelen het heeft

Overigens mag je je handen nog dicht knijpen met "maar"40 euries vehoging ..ik betaal nu 60 euro bij Amicon en ga naar het dubbele 120 per persoon per maand...

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:07

Ik val 9 van de 10 keer als ik val op mn hoofd. Waarom weet ik ook niet! 1 keer was zelfs mn cap gebroken, daarom draag ik zelf een cap en raad ik het iedereen aan. Ongeluk zit in een klein hoekje!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:09

Karl66 schreef:
Ik vind een cap dragen verstandig en dus draag IK er eentje (tijdens het paardrijden) en ik vind het onnadenkend van de mensen die het niet doen, maar uiteindelijk moeten ze dat zelf weten en heb ik helemaal geen zin om daar de moraalridder over uit te gaan hangen.

Maar:

claudia23 schreef:
Dit vind ik werkelijk waar een bullshit opmerking...Wanneer ik mijn nek breek omdat ik geen cap draag heb ik daar last van en niet jij...ik betaal namelijk mijn eigen ziekenfondsverzekering en dat doet echt niemand anders voor mij..

kortom ik maak zelf wel uit wat ik doe..

Waarom zou JIJ het risico lopen als het niet nodig is Misschien banketstaaf, maar ik slaap er echt geen nacht slechter door als jij je nek breekt, maar jij kan je leven in een rolstoel doorbrengen.

Ik ben zelf oud (26) en wijs genoeg om mijn eigen beslissingen en keuzes te gaan maken..En ja ik weet dat wanneer ik geen cap draag misschien het risico hoger zou zijn dat ik hoofdletsel zou krijgen etc..Echter je rug kun je ook wel breken met cap op...Begrijp je wat ik bedoel..
Mijn paard is er dan ook na hoor...Werkelijk waar kinderen van 10 jaar gaan alleen met haar op pad, f16, militaire oefeningen met rookbommen, ze kijkt er niet van om...Sjors is eerder mens dan paard
Ik zou vast reacties gaan krijgen van: ja maar een paard ik een vluchtdier bla bla..Dat zal allemaal wel, echter sjors is een oud
paard van 22 die echt geen voet verkeerd zien.En wie kan dat beter weten dan ik:).

overigens snap ik eigenlijk niet waarom ik met zo mateloos aan verdedigen ben...

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:14

claudia23 schreef:
Kortom de premie is echt niet verhoogd uit angst voor nog meer vallende ruiters....

EN DAT ZEG IK DUS OOK NIET! Ik zou het wel waarderen als je me geen woorden in de mond legt.

Wat ik probeer aan te geven: als je de mogelijkheid hebt om met kleine moeite grote RISICO's te vermijden is het wel zo handig (en goedkoop) om dat te doen, of je nu op een knol, brommer, motor of in een auto zit.
claudia 23 schreef:

Edit: niemand dwingt mij om een gordel te gaan dragen, daar kies ik gewoon voor..Netzoals dat ik ervoor kies om geen cap te gaan dragen omdat ik het ondingen vind, ongeacht wat voor een voordelen het heeft

Als oom agent je pakt heb je toch echt een boete te pakken; die boete is bedoeld als dwangmiddel. Dat met die cap is in zoverre eigen keus dat de wetgever zich er inderdaad nog niet over heeft uitgelaten.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:21

Prrrr schreef:
claudia23 schreef:

EN DAT ZEG IK DUS OOK NIET! Ik zou het wel waarderen als je me geen woorden in de mond legt.

Wat ik probeer aan te geven: als je de mogelijkheid hebt om met kleine moeite grote RISICO's te vermijden is het wel zo handig (en goedkoop) om dat te doen, of je nu op een knol, brommer, motor of in een auto zit.
claudia 23 schreef:

Als oom agent je pakt heb je toch echt een boete te pakken; die boete is bedoeld als dwangmiddel. Dat met die cap is in zoverre eigen keus dat de wetgever zich er inderdaad nog niet over heeft uitgelaten.

ik leg helemaal geen woorden in je mond

sorry - kon het niet laten. Je denkt toch niet serieus dat je met dat l*llige beetje premie dat je betaalt de kosten van de verzorging van dat zware hersenletsel dekt? Dat wordt betaald uit de opbrengst van alle premies en als dat te weinig blijkt gaan de premies omhoog.

Zo mag ik volgend jaar rond de 40 euri's per maand meer op gaan hoesten omdat het allemaal onbetaalbaar wordt. Dus als je in staat bent om met kleine middelen te voorkomen dat er ernstig letsel ontstaat mag je daar van mij best toe gedwongen worden. Je moet in de auto immers ook een gordel om en op de motor of brommer een helm op. Zie ook pagina x en xx en xxx terug...

Ik insueer iets, wat jij schijnbaar anders bedoelt..
dus laten we het maar bij miscommunicatie houden..

En inderdaad het regent bekeuringen

Nick1963

Re: waarom dat gezeur over een cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:01

Bij onze oude stal viel er iemand zonder cap op een metalen paal (zonder gesloten bovenkant) als je dat litteken ziet , ik heb geen moeite met een cap dragen. Het is geen garantie dat er niets gebeurt , toch maak je het wel veiliger. Je hoofd is toch kwetsbaar.....

joycje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:08

Ikzelf heb blijvend nekletsel opgelopen door de val van een paard.. Lig nogal in de kreukels...

Dit had een cap niet kunnen voorkomen.. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu niet een stuk kwetsbaarder ben. Voor mij áls ik al op een paard nog kan zitten dus gewoon een cap op... Gewoon voor mijn veiligheid.. hij doet nooit wat.. Maar die ene keer had misschien mijn hoofdletsel. (vergeetachtigheid,concentratie en evewichtsvermogen, spraak en schrijfvermogen) niet zo beschadigd geweest...

De volgende keer dat ik van een paard lazer is de kans zo'n 90 procent dat ik een hoge dwarsleasie ga overhouden.. Alle bescherming die ik mee kan pakken gebruik ik dan maar.

Dus wees slim echt echt zet een cap op...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:11

[quote="claudia23"
En inderdaad het regent bekeuringen [/quote]

Eigenwijsheid wordt soms toch wel beloond, dus.

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:27

Toen het bij ons op de manege nog niet verplicht was reden mijn vriendin en ik als enige met een cap in onze les.
Iedereen lachte ons toch een beetje uit en noemde ons calimero.
Nu is het verplicht en draagt iedereen een cap.
Er is niemand die zich er niet aan houd en het is nu gewoon.

Het is je eigen bescherming en je hoofd is toch wel heel belangrijk in je leven. Je heb er maar 1 van.
Als er een paard op je teen staat of in je arm bijt is het jammer en heb je even pijn maar als je je kop in elkaar valt dan kan je je leven in een rolstoel zitten als je pech hebt.

Maar... iedereen moet het zelf weten maar niet klagen als het fout gaat terwijl je er wat aan had kunnen doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:28

spritsie schreef:
Maar... iedereen moet het zelf weten maar niet klagen als het fout gaat terwijl je er wat aan had kunnen doen.

Dus uberhaupt niet klagen als je van het paard valt, want je hoeft niet op dat paard te stappen.

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:41

shadow0 schreef:
spritsie schreef:

Dus uberhaupt niet klagen als je van het paard valt, want je hoeft niet op dat paard te stappen.

Dat ook nog ja.
Je weet dat het een sport is waar ongelukken bij gebeuren die niet jouw fout hoeven te zijn.

Ik stond pas te vlechten voor een wedstrijd en mijn paard schopte het trapje onder mijn benen vandaan.
Hersenschudding, gekneusde stuit, arm en ruggengraat.
Kan moeilijk iemand de schuld geven.
Is gewoon een stom ongelukje.
Maar kan ook niet met mijn cap op gaan invlechten.
Dat gaat weer iets te ver. HAHAHA
Maar je kan niet klagen.
Rijden is wat je zelf wil en je weet wat er kan gebeuren.
Het zijn dieren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:47

spritsie schreef:
[
Dat gaat weer iets te ver.
[/quote]

Waarom gaat dat te ver? Alle kleine beetjes helpen! Dus waarom zou je die cap niet op hoeven zetten als je met paarden bezig bent (of je er nou op zit of niet?)

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:53

shadow0 schreef:
spritsie schreef:
[
Dat gaat weer iets te ver.
[/quote]

Waarom gaat dat te ver? Alle kleine beetjes helpen! Dus waarom zou je die cap niet op hoeven zetten als je met paarden bezig bent (of je er nou op zit of niet?)

Dan kan je de hele dag wel met je cap op lopen.
Er kan altijd wat gebeuren.
Ook als je op je werk ben of een boodschap doet.
Maar je hebt gelijk.
Als ik hem had op gehad had ik alleen alles gekneusd en geen hersenschudding gehad.
Maar er zijn toch maar weinig mensen die de manege binnen komen met een cap op en hem pas weer af zetten als ze thuis zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:57

spritsie schreef:

Inderdaad!

Waarom ligt de grens dan wel bij rijden, maar niet bij op stal?
En waarom ligt de grens wel bij cap, maar niet bij bodyprotector?

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:19

A-X-A grote volte

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:27

shadow0 schreef:
spritsie schreef:

Inderdaad!

Waarom ligt de grens dan wel bij rijden, maar niet bij op stal?
En waarom ligt de grens wel bij cap, maar niet bij bodyprotector?

En waarom ligt de grens van cap en hoedje bij de Z??

Ik vind dit wel een interessante discussie, ik heb er zelf ook veel commentaar over gehad hier op bokt, toen ik mijn foto's liet zien!! Maar vind zeker dat het een beslissing is die je zelf neemt!! Ikzelf rijdt nooit met een cap.....ik heb er zelfs geen! Misschien is het een domme keuze volgens velen, maar het is bovenal mijn keuze!!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:40

[/quote]

En waarom ligt de grens van cap en hoedje bij de Z??

Ik vind dit wel een interessante discussie, ik heb er zelf ook veel commentaar over gehad hier op bokt, toen ik mijn foto's liet zien!! Maar vind zeker dat het een beslissing is die je zelf neemt!! Ikzelf rijdt nooit met een cap.....ik heb er zelfs geen! Misschien is het een domme keuze volgens velen, maar het is bovenal mijn keuze!!
[/quote]

_/-o_ (amen smiley doet het niet...)

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:23

claudia23 schreef:
Ik ben zelf oud (26) en wijs genoeg om mijn eigen beslissingen en keuzes te gaan maken..En ja ik weet dat wanneer ik geen cap draag misschien het risico hoger zou zijn dat ik hoofdletsel zou krijgen etc..Echter je rug kun je ook wel breken met cap op...Begrijp je wat ik bedoel..
Mijn paard is er dan ook na hoor...Werkelijk waar kinderen van 10 jaar gaan alleen met haar op pad, f16, militaire oefeningen met rookbommen, ze kijkt er niet van om...Sjors is eerder mens dan paard
Ik zou vast reacties gaan krijgen van: ja maar een paard ik een vluchtdier bla bla..Dat zal allemaal wel, echter sjors is een oud
paard van 22 die echt geen voet verkeerd zien.En wie kan dat beter weten dan ik:).

overigens snap ik eigenlijk niet waarom ik met zo mateloos aan verdedigen ben...

Vandaar dat ik ook zei dat je het zelf moet weten, aangezien ik toch geen moment slechter slaap als het wel een keer mis gaat.

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:39

dus daarom vind ik dat iedereen het zelf moet weten maar niet moet klagen als het mis gaat.
en wanneer je jezelf bescherm moet je ook zelf weten.
ik rij met cap maar op stal en zo heb ik hem niet op.
daar ligt mijn grens en voor ieder is dat weer ergens anders.

dat moet ieder zelf weten.
alleen bij ons is het gewoon verplicht om met cap te rijden dus dat gebeurt ook.