Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hieper89 schreef:Raar bericht. Waarom geef je geen antwoord op m’n vraag?
Gini schreef:Hieper89 schreef:Raar bericht. Waarom geef je geen antwoord op m’n vraag?
Omdat je alles op jezelf betrekt en dat is moeilijk algemeen discussiëren.
Maar er lopen echt moeders rond in Nederland en België die dagelijks een stal staan uit te mesten, ik snap niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is? Zij zullen dan aan andere zaken minder belang hechten of ze moeten opgeven. Goh, zou dat de definitie kunnen zijn van prioriteiten stellen?
DuoPenotti schreef:Ik denk wel dat veel mensen een betere stal kunnen vinden voor minder geld.
Beter hooi.
En incl weekend mesten meer buiten. En nee dat hoeft niet 24/7 op een wei te zijn omdat dit niet bij jou wensen aansluit.
Genoeg randstad mensen die dat laten zien.
Zelf zie ik niet zo hoe het topic is gegaan van vol pension. Naar verplicht dagelijks komen in een doe het zelf stal.
Wat het voor mij betekent als je naast je stal mesten, ook nog paddock moet doen. Hooinetten klaar moet zetten, water moet geven enz.
Little_Gift schreef:Hieper89 schreef:Welke zaken opgeven dan? Ik snap gewoon niet wat je bedoelt?
Nou ja een avondje lezen op de bank, een avondje stappen met vriendinnen, een avondje tv kijken met manlief etc etc zo moeilijk is dit nou toch niet?
Hieper89 schreef:Little_Gift schreef:Nou ja een avondje lezen op de bank, een avondje stappen met vriendinnen, een avondje tv kijken met manlief etc etc zo moeilijk is dit nou toch niet?
Je hoeft niet twee berichten achter elkaar te posten alsof je mede-forum genoten dom zijn.
Hieper89 schreef:Gini schreef:Omdat je alles op jezelf betrekt en dat is moeilijk algemeen discussiëren.
Maar er lopen echt moeders rond in Nederland en België die dagelijks een stal staan uit te mesten, ik snap niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is? Zij zullen dan aan andere zaken minder belang hechten of ze moeten opgeven. Goh, zou dat de definitie kunnen zijn van prioriteiten stellen?
Uiteraard betrek ik het op mezelf. Ik ga toch geen algemeen praatje hier houden?
Welke zaken opgeven dan? Ik snap gewoon niet wat je bedoelt?
Hieper89 schreef:Als je 4 dagen in de week werkt, en op donderdag ook pas om 18u een man thuis hebt dan is er geen avondje tv kijken, een avondje lezen op de bank of een avondje stappen met vriendinnen bij.
Ik kan iedere avond pas na 19u thuis weg. Hoe zie je dat voor je dan?
Niet beginnen met prioriteiten stellen, want dat heb ik in dit topic al 20 keer gelezen.
Little_Gift schreef:Hieper89 schreef:Als je 4 dagen in de week werkt, en op donderdag ook pas om 18u een man thuis hebt dan is er geen avondje tv kijken, een avondje lezen op de bank of een avondje stappen met vriendinnen bij.
Ik kan iedere avond pas na 19u thuis weg. Hoe zie je dat voor je dan?
Niet beginnen met prioriteiten stellen, want dat heb ik in dit topic al 20 keer gelezen.
4 dagen in de week... Euh... De meeste werken 5 dagen in de week hoor, sommigen zelfs 6 dagen...
Als je om 19u dan ook beslist naar je paard effectief te vertrekken, dan is dat toch prioriteit stellen om toch naar je paard te gaan?
Als je om 19u beslist niet thuis te vertrekken, dan is dat prioriteit stellen aan iets anders.
Zo simpel kan het zijn...
Ook prima. Gini schreef:Hieper89 schreef:
Uiteraard betrek ik het op mezelf. Ik ga toch geen algemeen praatje hier houden?
Welke zaken opgeven dan? Ik snap gewoon niet wat je bedoelt?
Nee, maar jouw situatie is de norm niet. Andere mensen kunnen hun leven anders inrichten. Iets wat je niet snapt? Ik weet niet hoe ik het dan moet uitleggen. Ik ga het nog 1 keer proberen: er zijn vrouwen die én kinderen gebaard hebben én toch nog steeds de stal van hun paard dagelijks moeten uitmesten.
SansaS schreef:Jouw situatie is toch niet standaard voor elke moeder?
Ik ken plenty moeders die 4 dagen in de week week werken en naar stal gaan dagelijks en de stal mesten. Ik begrijp niet waarom dat volgens jou bij geen enkel gezin thuis zou kunnen.
Marije_jiplover schreef:Als ik alleen stalling van >800 euro in mijn regio kon vinden, dan zouden mijn prioriteiten kunnen bestaan uit verhuizen naar een voor paarden goedkopere regio, of mijn paard weg doen.
Maar >800 euro betalen en dan nog niet 100% ontzorgd worden, daar zou ik niet aan beginnen.