Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Artimes

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:29

Hoe bevalt je nieuwe stal TS? Ik zou het scannen ook even laten :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:28

GDG schreef:
Dreamboy schreef:
Grappig dat het gros van de bokkers er vanuit gaat dat de pony bij een hengstenhouder is gedekt terwijl shetlanders juist heel vaak gewoon door het leuke hengstje van de buurman, kennis of vriendin gedekt worden of zelfs per ongeluk. Geen idee hoe lang ts de pony al heeft maar (mogelijk) drachtig gekocht is ook nog een optie. Een gust regeling is dus helemaal niet altijd aan de orde.

Waarschijnlijk gaat het gros van de bokkers daar vanuit omdat zij TS's berichten (wel) goed gelezen hebben :+ . Dus nee, drachtig gekocht is geen optie. En per ongeluk al helemaal niet.

Bedankt voor de onnodige sneer +:)+ Ik heb even heel goed alle berichten van ts terug gelezen, net als jij dat waarschijnlijk gedaan hebt want deze informatie stond namelijk in een totaal ander topic en niet in de topics die ts heeft geopend.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:00

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:39

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 11:02

Was idd een ggk hengst, maar ik begrijp ook zeker dat je bij zo'n kleintje die al een verhuizing etc achter de rug heeft wil wachten of het over slaat.

Vandaar ook mijn tip even overleggen DA (of niet) maar wel even temperaturen.
Kan prima gewoon van de stress van de verhuizing zijn, dan is naast het geld scannen best ingrijpend voor zo'n kleine pony imo.

Maar gaf ook de tip van een betalingsregeling die veel klinieken wel doen (ws niet voor een laag bedrag) maar mocht er iets anders aan de hand zijn.

Ik ben ook van mening dat je met een drachtige pony geld achter de hand moet hebben, maar we kennen de situatie van de ts niet, verhuizing misschien wel dubbele stalkosten... privé omstandigheden, het kan altijd zijn dat het even veel meer was dan je ingeschat had.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 12:34

Ik volg stil haar drachtige topic, vandaar dat ik overleg met hengsten houder aanraadde.

Niks speculeren ofzo. :')

En dat zou ik nog steeds adviseren. :)
Overleg doet wonderen. :)