Echt hier in de buurt staan zoveel ponys alleen

Ja echt wat een bagger weer, bah bah. Morgen ook, daarna zou het weer wat beter worden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Een regel van paard niet alleen zou hier ook wel eens mogen.
Echt hier in de buurt staan zoveel ponys alleen
Ja echt wat een bagger weer, bah bah. Morgen ook, daarna zou het weer wat beter worden.
DubbelFun schreef:@Akshay: is er dan ook een koppeling van eigenaren en lokaties... want niet elke eigenaar heeft zijn paard op de eigen lokatie staan
DubbelFun schreef:Dus ik als thuislokatie zou me dubbel moeten registreren én ga al meteen mank want geen chipnummer, want DNA. Wel dus een levensnummer, maar geen transpondernummer.
Lotte_Wessel schreef:Wow wat gaat dit topic snel! Hier ook zoveel regen, de wei is geen wei meer en gewoon een grote zandbak/ modderbak geworden. De paddock is gelukkig wel maar ook droog nog en daar staan de paarden ook graag, al is het te krap om ze 24/7 in te houden met 2 jaarlingen en een pony van 17 (Paddock is zo'n 11x22m maar de jaarlingen rennen graag).
Ik had trouwens een vraagje - ik heb 2 stroom apparaten. Had eerst de Gallagher S40 gehaald met zo'n zonnepaneel naar door het slechte weer gaat die steeds in nacht modus en dan tikt hij erg langzaam (snelheid dat pulse stroom geeft is langzaam). Daarom de Gallagher BA80 gehaald op een batterij, die tikt mooi snel en er staat volgens de spanningsmeter zo'n 6000-7000v op het draad. Nu staat hij er zo'n weer en vandaag keek ik weer en nu staat er maar 4000v op. Iemand een idee om dit weer te verbeteren? Of zou dit aan het weer kunnen liggen? Er is geen verlies door beplanting oid. Zit nu een aardpen van 1 meter in, zou een langere effect kunnen hebben?
Akshay schreef:Lotte_Wessel schreef:Wow wat gaat dit topic snel! Hier ook zoveel regen, de wei is geen wei meer en gewoon een grote zandbak/ modderbak geworden. De paddock is gelukkig wel maar ook droog nog en daar staan de paarden ook graag, al is het te krap om ze 24/7 in te houden met 2 jaarlingen en een pony van 17 (Paddock is zo'n 11x22m maar de jaarlingen rennen graag).
Ik had trouwens een vraagje - ik heb 2 stroom apparaten. Had eerst de Gallagher S40 gehaald met zo'n zonnepaneel naar door het slechte weer gaat die steeds in nacht modus en dan tikt hij erg langzaam (snelheid dat pulse stroom geeft is langzaam). Daarom de Gallagher BA80 gehaald op een batterij, die tikt mooi snel en er staat volgens de spanningsmeter zo'n 6000-7000v op het draad. Nu staat hij er zo'n weer en vandaag keek ik weer en nu staat er maar 4000v op. Iemand een idee om dit weer te verbeteren? Of zou dit aan het weer kunnen liggen? Er is geen verlies door beplanting oid. Zit nu een aardpen van 1 meter in, zou een langere effect kunnen hebben?
Hmm.. geen ervaring met batterij apparaten, maar.. dat het aan de aarden ligt, in deze tijd van het jaar, lijkt me lastig. Áls dat zo is heb je van de zomer helemaal geen stroom meer als de grond droog is?
Is het niet zo dat de batterij deels leeg is. Een zaklamp gaat ook steeds zachter branden?
Wij hebben hier een netstroom apparaat, overgenomen met het huis, 1x probleem gehad dat hij weinig stroom gaf, maar toen lekte er veel weg door lage draad icm hoog gras.
Jade schreef:goed verhaal weer met die registratieik heb 1 kwpner en 1 met een knhs paspoort, allebei gemaild over I&R registratie; kwpn zegt 'de overheid is nog bezig' en de knhs zegt 'je moet als UBN registreren bij rvo.nl'.
dito schreef:Ik lees hier over zaaien. Doen jullie dat elk jaar je land inzaaien? Of is dat niet nodig? * Lees met verhuisd dus nog niet van alles op de hoogte *
En hoe doen jullie dat bv met kuilen in het land? Manlief heeft ze x op land gezet terwijl het eigenlijk al te drassig was. Resultaat flinke kuilen door hoeven overal. Ik heb geen tractor oid. Vullen jullie dat dan op en dan toch weer ff inzaaien?