Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkeniet

Berichten: 1263
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:57

Ik lees meer mee, dan ik tijd heb om te reageren.
Paarden staan net niet aan huis, maar schuin aan de overkant bij de overbuurman/ boer.
Ik regel eigenlijk alles zelf, alleen hooi, stro en de mest regel ik met de boer.
Ik heb bij de paddock, het buitenterrein en voor de boxen langs, led lichtslangen met warm licht.
Dat geeft meer dan genoeg licht, maar geen klagende buren, omdat het licht te veel is of te hoog hangt.
Na de jaarwisseling kijk ik altijd of er lichtslangen vervangen moeten worden, en koop ze dan in de uitverkoop.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 01:24

zoefie schreef:
Ik meld me ook maar weer eens....af en toe lees ik nog wel mee maar ik reageer vrij weinig :o
Een vraagje voor degene die een kieper gebruiken om de mest weg te brengen....
Ik ben aan het uitzoeken welke we willen nemen. Maar we moeten de volle aanhanger een stukje wegduwen voordat we hem achter een auto kunnen hangen. Nu wilde ik een enkelasser handkieper, maar de verkoopmeneer adviseerde me om een dubbelasser te nemen. Hij vertelde dat een enkelasser gewoon niets is. (ik heb nu ook een enkelasser maar zonder kiepfunctie en de mest er vanaf scheppen is gewoon heel zwaar)


Wij hebben een tandemasser en dat heb je bij een volle lading pure mest ook wel nodig. Met de hand verrijden is er dan ook echt niet meer bij. Ik moet de auto er netjes voor zetten zodat ik niet hoef te verplaatsen met de kar.

Die van ons is met knop te kiepen en daarvoor zit er een accu onder.

zoefie

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:47

Joyce bedankt voor je antwoord. Ik was er al een beetje bang voor, dat ik de aanhanger niet meer vd plaats zou krijgen....Dat werkt wel fijn hé zo,n automatische. Ik was gaan kijken maar die handbediende viel best nog tegen :o in vergelijking met die automatische. Heb je alleen automatisch of ook de handbediende optie erbij? Mijn aanhanger staat id regen en de verkoper zei dat je dan beter de handbediende kunt nemen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:52

Ik heb handbediening, is minuutje werk maar gaat ook vrij goed, al is op accu natuurlijk sneller en makkelijker. Zolang die bij mij op het verharde staat krijg ik hem ook vol wel naar voren getrokken zolang het rechtuit is, , mijn man doet het zelfs alleen ook de scherpe bocht door al is dat natuurlijk wel zwaarder dan leeg maar onmogelijk is het zeker niet

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:01

Wij hebben ook een handbediende kieper. Wij brachten tot nu de mest naar de milieustraat, maar vanaf 1 januari 2020 mag dat niet meer..

Waar brengen jullie je mest naartoe?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:04

Wij gebruiken de mest over de moestuin. Eerst maken we er compost van, we doen er ook oud hooi en blad door. Dat blijft dat zeker een half jaar liggen en dan kan het verdeeld worden over de moestuin.
Pas geleden nog heel wat over de moestuin gegooid, zodat het de hele winter lekker kan blijven liggen en de grond verbeterd.
Ondertussen sparen we wel weer nieuwe ;) Gaat maar door.

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:42

Wij hebben ook een handbediende, is zo gebeurd.
Mest gaat hier naar de loonwerker. Betaal daar wel een kleine bijdrage voor per jaar.

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:16

SumSum schreef:
Wij hebben ook een handbediende kieper. Wij brachten tot nu de mest naar de milieustraat, maar vanaf 1 januari 2020 mag dat niet meer..

Waar brengen jullie je mest naartoe?



naar waar ik stro koop, daar mag het afgevoerd worden

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:59

Met dank aan Ir1ne :D gaan we de bakverlichting op een aparte groep zetten en geen extra kast aansluiten als 1e poging.

Hmm ik zie dat de led-verlichting toch ook prima verlicht hier op de verschillende bakken.

Ik lees iets over zwarte randjes onder de nagels...herkenbaar :+ Ik ben toch voor de acrylnagels gegaan met lakje om op kantoor toch altijd enigszins toonbaar te zijn hahahaha

Volgens mij zijn we in het topic allemaal vroege vogels mbt opstaan en paarden voeren/mesten/eruit doen. Ik zit wel eens te twijfelen om ze in de winterperiode op pension te zetten, maar kan ook nooit wat vinden wat precies naar mijn wens is mbt hoeveelheid uren dat ze buiten staan, hoeveelheid en kwaliteit ruwvoer ed, dat ik ze toch maar weer thuis hou.

Mest wordt hier door de buurboer 2x per jaar gratis opgehaald, dus daar ben ik heel erg blij mee.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:48

Graag gedaan hoor ik heb alleen maar papegaai gespeeld :D

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:51

Ik ben zeker geen vroege vogel maar moet wel opstaan voor mijn werk. Maar ik sta zeer regelmatig na middernacht nog bij de paarden om hooi te voeren. Ben echt een avondmens, dit weekend avonddienst en dan voer ik ‘s avonds laat en staan ze ‘s ochtends tot een uur of 9 mee.

Nagellak ed mag hier niet op het werk maar ik was minimaal 10-15x per dag mijn handen op het werk dus dan zijn ze wel weer schoon.

Nu lekker van het zonnetje met de paarden gaan genieten...

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:25

Ik ben ook een avondmens.
Ik sta ook rustig om 1u nog met lint te klooien haha.
Voor werk moet ik vaak om 5.30 opstaan.
Ik vind dat oprecht vreselijk :')

Puck en Rocky staan nu te koop op mp.
Echt al best veel reacties.
Reageer overal netjes op.
Krijg verschillende meest uiteenlopende biedingen en als ik dan vraag of ze willen komen kijken.....silence >;)

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:45

Ik meld me ook even. Mijn paard staat niet meer aan mijn eigen huis maar bij mijn ouders thuis (waar ik 3 jaar geleden nog woonde).
Staat daar nu sinds begin 2016.

Heerlijk is dat om ze lekker aan huis te hebben en alles zelf te kunnen doen.
soms zijn er wat nadelen zoals niet de allerbeste bak helaas (in de winter) en soms wat weinig tijd over om te rijden door alle andere klusjes, maar ik zou het niet meer anders willen.
Ik lees dus gezellig even mee, misschien vind ik nog wat interessante tips.

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:16

ClaudiaHS schreef:
Ik ben ook een avondmens.
Ik sta ook rustig om 1u nog met lint te klooien haha.
Voor werk moet ik vaak om 5.30 opstaan.
Ik vind dat oprecht vreselijk :')

Puck en Rocky staan nu te koop op mp.
Echt al best veel reacties.
Reageer overal netjes op.
Krijg verschillende meest uiteenlopende biedingen en als ik dan vraag of ze willen komen kijken.....silence >;)


Heb je linkjes van je advertenties?

Wij zitten nu nog in Curacao. Het is heerlijk!
Thuis gaat alles goed dus ik kan dat goed loslaten :D

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:20

Stuur je wel even pb Karin

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:37

Zo ik kom mij ook weer melden hier :) Eerste bericht in "het nieuwe topic", op pagina 17 haha. Laatste weken flink bezig geweest om het huis leeg te maken voor de verbouwing. Wij zijn vorige week verhuisd naar ons schuurtje, niet heel primitief hoor, er zit een fatsoenlijke kachel, een badkamer en keuken in. Eigenlijk best prima. Nu alle ruimte om het huis op te lappen. Ze zijn begonnen met isoleren van het achterhuis. Veel uitzoeken maar wel allemaal erg leuk.

Met de paarden ook prima, helaas is het hier wel echt een grote blubberzooi. "Hadden we toch maar een stukje bestraat". Hebben er nog zo lang over getwijfeld, maar vonden het uiteindelijk toch nog niet nodig. Vorige winter is de hele track zo mooi gebleven, maar nu... Zeker voor de stal is het echt een drama. EN iedere keer als we denken dat het weer ok is, komt er weer nieuwe regen.

Onze rijbak is trouwens nog wel droog. Daar hebben we LED verlichting, 4 lampen van 100 Watt per stuk. Meer dan voldoende, soms zelfs iets teveel licht :P

Ik probeer het weer een beetje bij te houden hier :D

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:10

ik ben een dagmens.... niet te laat naar bed, niet te vroeg eruit, maar zeker niet aanspreekbaar voor half 8 ahhahaha. ik kan wel dingen doen voor die tijd, alleen niet gezellig :+

Waar heb je de lampen gekocht ss?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:44

Ik ben een winterslaap mens :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:55

Ik ochtend mens, ga ook echt optijd het bed in 21.00/22.00 lig ik er standaard in. Ik kan normaal dingen van werk vrij goed loslaten maar er is nu een veulen die mij vannacht wakker heeft gehouden. Kan niet teveel detail noemen maar komt erop neer dat ze die hebben laten liggen om maar te sterven, broodmager, worminfectie en meer dood dan levend en na aantal dagen buiten gelegen te ebben over de beton gesleept naar binnen . Mijn baas hooirde dat en heeft die opgehaald, die kon niet meer lopen op opstaand en ebben ze moeten tillen en nu met banden aan een machine omhoog houden omdat die te zwak is om te staan. Schrijnend maar ik heb nu nog zoveel meer respect voor mijn baas gekregen! En ik geniet ( kan ik dat zo zeggen?) van het teamwork wat er is om het veulen te redden. Nu alleen duimen dat die het red, ben er gisteren uren mee bezig geweest, dan kan die nu niet zomaar doodgaan

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 09:00

Jeetje Lynn. Sterkte en hopelijk red hij het.


Komen jullie ook wel eens zulke plekken tegen. Deze was in de schuilstal.
In de hooischuur kom ik ze vaak tegen dat er een dikke kat heeft gelegen.
We hebben nogal wat wilde katten lopen.

Afbeelding

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:05

Lynnikita wat voor werk doe je? Wat een vreselijk verhaal. Ik duim voor het kleintje.

Geen idee wat dat is? Ziet er wel uit als een nestje inderdaad.

rover_
Berichten: 1390
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:10

Wat akelig, je snapt dat soort mensen niet..harteloos... mooi dat je baas het veulen opgehaald heeft. Duim dat hij het redt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:16

vreselijk Lynn zo'n verhaal. hoop dat het veulen het red.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:25

Oh jeetje Lynn, ik duim met je mee dat hij/zij het redt!

Ik ben een ochtendmens :j stond vroeger altijd op zaterdag voor 8 uur op stal om uit te mesten. Als ik thuis kwam, werd mijn man wakker :')

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:33

Ik ben wel jaloers op ochtendmensen hoor :')
Als ik bv op zondags vrij ben, dan lig ik gerust tot 10u in bed, lekker niksen.
Om vervolgens zo tot 14/15u beneden in pyjama te niksen _O-
Dan hebben de dieren allemaal uiteraard te eten gehad.

Vroeger op pension hadden we altijd dat we in de weekenden zelf de paarden binnen en buiten moesten zetten.
Ik hoopte dan altijd dat ik de middag ploeg was en niet de ochtend _O-