Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:19

Natuurlijk nu de wachtlijst open maar ik ben nog geen donateur.
Wat ik lees gaat de lijst echt maar eens in de heel wat jaren open? Dus voor mijn huidige bestand nie de moeite om nu donateur te worden, want wij kunnen pas de volgende ronde (over heel wat jaren) aanmelden?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:23

Zo begrijp ik het wel. Je moet donateur zijn om op de wachtlijst te kunnen komen. Ik ben sinds 8 jaar donateur en maakt het nu voor het eerst mee dat de wachtlijst open gaat. Heb wel de indruk, maar dat weten anderen waarschijnlijk beter, dat de lijst wat geschoond is en dat de regels zijn aangepast. Dus wellicht dat het nu sneller gaat.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:45

Ja zo lees ik het ook.
Wil sowieso tzt donateur worden. Of ik mijn beesten daar op pensioen wil hebben, ben ik nog niet van overtuigd. Maar dan gewoon rustig tzt eens kijken om donateur te worden, los van de inschrijflijst.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:05

Ik zou nu wel donateur worden want de tijd dat je donateur bent telt mee voor de plaatsing op de wachtlijst.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:21

Ik baalde ook. Donateur geworden maar bleek een halve dag te laat dus mag ik niet op de wachtlijst. Als het nu dagen later was... Ik dacht dat het t/m de 3de was, bleek tot de 3de.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:12

Ik heb van meerderen gehoord dat de klantvriendelijkheid momenteel verminderd is. Het schijnt dat ze wel nogal wat problemen hebben zelf maar door onvriendelijk te zijn tegen donateurs wordt het er niet beter op .(Ik ben al zo'n 40 jaar lid en ze staan in mijn testament- maar ik kijk nu even de kat uit de boom wat hier aan de hand is. Mogelijk een verandering in management of zo?)(Het beste zal toch zijn om zelf persoonlijk contact met ze op te nemen als je vindt dat er iets mis gaat!)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 17:01

salamaleque schreef:
assebassie schreef:
Nou ja ik ben nu echt wel teleurgesteld in de paardenkamp. Ik ben 5 jaar donateur, heb veel spullen gedoneerd, paar x naar een open dag geweest. En… vorig jaar door een sterfgeval in gezin helemaal vergeten te betalen, helaas geen automatische betaling.
Ik kreeg wel altijd de nieuwsbrieven en verdere info, vrijdag weer jaarverslag.
Maar geen link of inschrijf formulier. Contact opgenomen, en tot mijn verbazing kan ik dus niet inschrijven omdat ik een x vergeten ben te betalen, balen, niks aan te doen volgens hun , snap ik maar ik vind dit wel erg rechtlijnig.
Ze zijn nu wel een donateur armer, is niet belangrijk lijkt het. Jammer.

Hier ook ongeveer zo’n zelfde verhaal. Jaren donateur met een automatische betaling en soms iets extra’s zoals laatst toen er een oproep was voor donaties voor wolvenwerend hekwerk. November 2024 nog een mailtje gehad met mijn plaats op de wachtlijst. Dit jaar niet, na contact opnemen bleek dat ik te weinig betaalde om op de wachtlijst te kunnen blijven staan. Ik had communicatie daarover gemist en ze hebben mijn paard van de wachtlijst gehaald. Aangegeven dat ik dat enigszins rechtlijnig vind maar we gaan er niet uitkomen dus donateurschap opgezegd. Het was ook een beetje de manier waarop dit allemaal ging. Kennelijk niet belangrijk voor ze …

Poeh dat is helemaal een rare gang van zaken, welke communicatie heb je dan gemist? Want ik vraag me af hoe je moet weten wat de regels rondom de wachtlijst zijn. Ik kan me geen communicatie daarover herinneren.
Er is zwz geen communicatie met de donateurs over de wachtlijst? Of heb ik dat ook gemist?
De klantvriendelijkheid is iid erg veranderd, 5 jaar terug contact gehad wat toen gewoon goed was. Er werd vanmorgen trouwens gezegd dat ik voor 1 januari had moeten betalen, in een mail die ik kreeg stond 3 februari, ik heb op 3 februari betaald dus…ik vraag me iid af wat er daar niet goed gaat.
Heel jammer want ik had ze hoog zitten, nu niet meer, ik hoop dat ze inzien dat dit zo echt niet goed gaat en de problemen daar opgelost worden.
Blijft een prachtige plek voor oude paarden met veel kennis.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 17:08

Het is dat ik de ruimte er niet voor heb. Of naja 3 paarden vind ik voldoende zeg maar...
Anders had ik zo tegen onkostenvergoeding een plekje voor een pensioensparen aangeboden -O-
Wie weet dat we het ooit kunnen doen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 17:10

Sure_lee schreef:
Ik zou nu wel donateur worden want de tijd dat je donateur bent telt mee voor de plaatsing op de wachtlijst.

Ik zie dat je zelf kunt weten hoeveel je doneert. Als je over 10 jaar :+ op de wachtlijst wilt hoeveel is voldoende om
per jaar te doneren? Ik dacht zelf aan 30 euro per jaar?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 18:03

30 is het minimum om je paard ook op de wachtlijst te mogen zetten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 18:19

Sure_lee schreef:
30 is het minimum om je paard ook op de wachtlijst te mogen zetten.

Bedankt!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:49

Maar volgensmij stond het eerder op 25. En is het dus verhoogd zonder dat iedereen de communicatie daarover gezien heeft. Daarom doneer ik standaard meer, kunnen ze me iig niet om die reden van de wachtlijst af halen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 16:50

imaudy schreef:
Sure_lee schreef:

Ik zie dat je zelf kunt weten hoeveel je doneert. Als je over 10 jaar :+ op de wachtlijst wilt hoeveel is voldoende om
per jaar te doneren? Ik dacht zelf aan 30 euro per jaar?

Ik doneer nu ook €30 maar als mijn paard er zou staan zou ik zeker meer doneren
Misschien wel het stalgeld wat ik nu kwijt ben vind ik wel zo fair

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 17:09

Ik doneer 5 euro per maand. Dat kan ik prima missen en als ik heb ermee help...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:08

Sinds ik een keer gehoord had van iemand die ook plek op de wachtlijst kwijt was door het missen van jaarlijkse donatie doen we ook elke maand automatisch een klein bedrag, niet meer jaarlijks. Eigenlijk ook om te voorkomen dat het een keer mis zou gaan als ze eens niet zouden kunnen incasseren omdat je net een keer geen saldo hebt ofzo.
Ik snap heel goed dat ze daar een lijn in moeten trekken, en vind ook niet dat je kunt verwachten dat ze achter iedereen aan gaan bellen die donatie stop zet om te vragen of dat wel de bedoeling was. Het gaat niet om een paar donateurs hè. De aantallen zijn niet exact te vinden maar de jaarrekeningen van een stichting zijn openbaar en donaties en giften (nog zonder nalatenschappen) zat volgens mij op iets van 250.000 p/j dus dat zijn echt wel tienduizenden donateurs.

Ik vind de communicatie altijd wel helder hoor, het systeem is wel verder geprofessionaliseerd laatste jaren waardoor het rechtlijniger kan voelen maar daar ontkom je ook niet aan denk ik. Ze zijn voor ons, ook toen ons paard mocht komen en we best wel beetje aan het twijfelen en niet heel makkelijk waren toen altijd vriendelijk en correct geweest. En nu nog steeds.

Over de grens van vóór 3 februari, tja ik kan me voorstellen dat het heel zuur is als je nou net op die dag in alle oprechtheid besloot om donateur te worden en dus te laat bent. Maar heel eerlijk denk ik aangezien het op 3 februari echt all over internet stond dat de wachtlijst eindelijk open was na tien jaar dat er ook wel een heleboel mensen zullen zijn geweest die dachten: Ik probeer het gewoon of ik er tussendoor piep, en dat ze retedruk zijn geweest met alle telefoontjes en mailtjes daarover. En dan misschien ook eens niet meer zo vriendelijk als anders.

Ik zit zelf nu te denken of ik niet voor sluitingsdatum moet vragen of ik nog een pony kan wisselen voor een andere die ik heb opgegeven. Zoals ik al zei zal die van 17 als er met ons niks vreselijks gebeurd waarschijnlijk nooit gaan. En dus denk ik nu dat ik misschien beter haar zoon van 4 op had kunnen geven. Maar als ze zeggen: Daar gaan we niet aan beginnen dan snap ik dat ook.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:47

Ik ben donateur maar ik twijfel nu wel om mijn pony's erop te zetten. Ik wilde namelijk sws stoppen met het donateurschap.
De kans dat die 2 van mij er ooit heen zullen kunnen is denk ik heel klein. Ze zijn 21 en 14 jaar oud waarvan de jongste snel hoefbevangen word.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 22:31

Nou ik vind de communicatie rondom wachtlijst enz ronduit slecht.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 08:45

Kkkaren schreef:
Ik heb je de link gestuurd Lieser ;)

Wil je hem mij ook doorsturen? Ik ben donateur, maar geen mail gehad…

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 22:08

assebassie schreef:
Nou ik vind de communicatie rondom wachtlijst enz ronduit slecht.

Wat vind je er precies slecht aan? Heb je dit ook gecommuniceerd naar hen toe? Het is m.i. vrij helder: de lijst gaat maar eens in de zoveel tijd open, alleen voor mensen die voor dat moment als vaste donateur geregistreerd staan(eigen verantwoording), en het zal altijd een verrassing zijn wanneer dat is. Staat je paard eenmaal op de wachtlijst, dan krijg je elk jaar in november schriftelijk bericht over de positie. Overige vragen die ze veel krijgen staan in de FAQ op de website. Dat het voor mij duidelijk is wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor iedereen zo is, dus misschien is het wel feedback die nuttig zou kunnen zijn voor hen.

Wij zijn een jaar of 15 donateur, betalen elke maand automatisch 5 euro. Kan het ook niet gebeuren dat het meteen misloopt qua continuiteit en jaarlijks bedrag als ze een keer niet kunnen incasseren ofzo. Het is een stuk goedkoper dan een loterij ofzo en wij doen dan liever dit, een zelf gekozen goed doel, en ja, voor evt. de kans dat je een plek voor je paard zou kunnen krijgen als je dat wil. Voor mij hoefde het niet zo nodig hoor indertijd, maar mijn man had dat idee gewoon al jaren dus hebben we zijn paard toen opgegeven. Dat telefoontje kwam voor ons nu 2 jaar geleden, en in juni van dat jaar brachten we haar er heen. Nu dat zo is doneren we ook altijd extra als we daar op bezoek zijn hoor, in spullen of geld.

Omdat het wel lastiger werd voor haar in onze groep in paddock paradijs waren we wel ook al aan het rondkijken naar alternatieven, pensioenplekken ook in het buitenland bijvoorbeeld. Het werd toch Soest doordat ze aan de beurt was, en ze doet het er goed.

De Paardenkamp moet je doen als je er een goed gevoel bij hebt en je geen haast hebt, eigenlijk alleen als je ook een alternatief hebt. Als dat niet het geval is, of je hebt teveel twijfels, dan is het gewoon niet de beste plek voor jou, en dat is ook helemaal prima. Wat dat betreft is het precies hetzelfde als op een andere manier een nieuw plekje vinden voor je paard.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 22:10

xLoki schreef:
Kkkaren schreef:
Ik heb je de link gestuurd Lieser ;)

Wil je hem mij ook doorsturen? Ik ben donateur, maar geen mail gehad…

Dan had je inmiddels ook al brievenbuspost erover gehad moeten hebben. Ik zou even contact opnemen waar het misgaat, stel het is iets met oud mail- en/of huisadres dan kun je het nog op tijd oplossen.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

Wat ik slecht vind aan de communicatie over de inschrijving op de wachtlijst is dat er verschillende dingen gezegd worden over de regels die iedereen zou moeten weten. Die dus nergens te vinden zijn. En dat er gezegd wordt regels zijn regels en er geen begrip of overleg mogelijk is hierover.
Of ik nog moeite ga doen voor feedback naar hun toe moet ik even over denken. Misschien om te voorkomen dat anderen hier ook tegen aan gaan lopen.

Verder blijf ik positief hoor, het blijft een prima plek voor oude paarden.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

assebassie schreef:
Wat ik slecht vind aan de communicatie over de inschrijving op de wachtlijst is dat er verschillende dingen gezegd worden over de regels die iedereen zou moeten weten. Die dus nergens te vinden zijn. En dat er gezegd wordt regels zijn regels en er geen begrip of overleg mogelijk is hierover.
Of ik nog moeite ga doen voor feedback naar hun toe moet ik even over denken. Misschien om te voorkomen dat anderen hier ook tegen aan gaan lopen.

Verder blijf ik positief hoor, het blijft een prima plek voor oude paarden.

Ik heb precies hetzelfde. Op mijn vraag of er dan in 1 jaar de minimale donatie was verdubbeld om je plaats op de wachtlijst te behouden, kreeg ik ook geen duidelijk antwoord.
Hele mooie plek voor je oude paard maar dit was een beetje rommelige toestand.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Ja heel gek hoe dat bij jou ging, je stond al jaren op de wachtlijst toch?
Echt niet netjes dit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Ik heb vernomen dat ze een beetje in de financiele problemen zitten doordat er in korte tijd heel veel donateurs hebben opgezegd en er heel veel geld nodig is voor een wolfwerende omheining van 11 km. te moeten plaatsen waarvoor ze maar 20.000 euro subsidie krijgen terwijl de kosten meer dan het dubbele zijn. Ik ben zelf donateur maar heb minder contact omdat ik te ver woon voor de open dagen; mijn vriendin die ook donateur is gaat daar wel geregeld naartoe en is daardoor beter op de hoogte dan ik.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:33

salamaleque schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Op mijn vraag of er dan in 1 jaar de minimale donatie was verdubbeld om je plaats op de wachtlijst te behouden, kreeg ik ook geen duidelijk antwoord.
Hele mooie plek voor je oude paard maar dit was een beetje rommelige toestand.

Verdubbeld? Het was zover ik weet altijd al 25,- per jaar en is nu 30,- per jaar geworden. Lezen jullie de nieuwsbrief nooit door die je krijgt?