Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:19

Azmay dat is idd leuk schrik training.
Antheman wat een leuk shet heb jij dus wild kleur <3

Hier vandaag een buiten rit je gemaakt met Mojo. Was een open dag bij de watertoren met spandoeken en ballonnen. Meneer ging aardig in de staak en er liepen behoorlijk wat mensen achter ons. Voor de veiligheid van hun er toch maar afgesprongen. Mensen snappen helaas niet dat ze flink afstand moeten houden. Op de terug weg stond op die plek dan ook nog een vrachtwagen stil en werden er potplanten uitgereden. Eerst in verzet, achteruit, draai, draai , achteruit, omhoog, giga sprong vooruit, maar er langs *\o/* prima ritje ondanks de woei

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:27

_ENGEL_ schreef:
Azmay dat is idd leuk schrik training.

Hier een verharding van 16 x 8m en super blij mee. Gewone beton tegels van 60x40cm.in principe een stuk zwart gelopen wei erbij voor de winter, tenzij deze glibberig/blubberig is. Met sokken vind ik dat niks. Ze hebben of course een schuilstal tot hun beschikking. Bijkomend voordeel is dat ze in september Voor het laatst naar de smid zijn geweest

Hier vandaag een buiten rit je gemaakt met Mojo. Was een open dag bij de watertoren met spandoeken en ballonnen. Meneer ging aardig in de staak en er liepen behoorlijk wat mensen achter ons. Voor de veiligheid van hun er toch maar afgesprongen. Mensen snappen helaas niet dat ze flink afstand moeten houden. Op de terug weg stond op die plek dan ook nog een vrachtwagen stil en werden er potplanten uitgereden. Eerst in verzet, achteruit, draai, draai , achteruit, omhoog, giga sprong vooruit, maar er langs *\o/* prima ritje ondanks de woei

zoefie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 08:34

We hebben onze ringo❤️ na bijna 17 jaar laten inslapen. Echt verschrikkelijk hoe je hem kunt missen

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 08:39

Sterkte Zoefie!

Zo'n enorm nadeel van het hebben van beesten is het afscheid moeten nemen.. ;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:02

Ach Zoefi :(:) . Hoe oud ze ook zijn, het komt altijd te vroeg.

Ik heb hier ook 2 bejaarde honden. 1 van 13 en 1 van 9. Die van 9 is een grote hond. Dat ras wordt gemiddeld 10. Hasr moeder is 12 geworden. Die van 13 is een kruising dalmast/labrador/drent. De dalmaat van mijn neef is 16 geworden. Dus binnen 3 jaar zit ik zonder honden. Ga dan maar weer zulke leuke zoeken...,

Veel sterkte Zoefi.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:15

Thanks, het gekke is, je weet het. Het zat er al een tijdje aan te komen maar het doet toch meer pijn dan verwacht. We zijn er echt kapot van....

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:20

Wat een prachtige leeftijd heeft hij behaalt, sterkte :(:)

Één van onze oude hondjes is bijna 15 geworden. Maar wel stokdoof en half blind. Maar wel nog vol met leven. Maar toen hadden we onze jonge reu al, en die wilde spelen. Mede daarom hebben we ook besloten hem te laten gaan. Ik vergeet dat moment van gillen nooit meer ;(
Onze huidige hondjes zijn nu 2 en 3. Dus die kunnen nog even.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:22

Aaah Zoefie, wat naar.... Gecondoleerd en heel veel sterkte. Het zit er met huisdieren altijd aan te komen, verwachts of onverwachts, en het went nooit...
Mijn ouders hebben een hond, een Drenthse Patrijs. Ze zijn aan het zoeken naar een nieuw huis (voor hun zelf dan hè, niet voor de hond :D). Ze zijn al op leeftijd, en een mooi appartement op de begane grond zou best iets kunnen zijn voor ze. Nu hadden ze iets moois gezien, maar geen mogelijkheden om vanuit huis makkelijk een rondje om te kunnen met de hond. Dus heb aangeboden om de dame in kwestie te willen adopteren. Zij en mijn hond kunnen echt geweldig met elkaar, en als mn ouders dan hun droomhuis kunnen kopen.... Maar nee, een huisdier heb je voor hetvleven en ze willen en kunnen geen afscheid nemen. Moeten er niet aandenken, dus dan maar verder kijken vwb huizen. Zo resoluut en makkelijk daarin. Belang van de hond telt minstens net zo zwaar als hun eigen. Begrijp wel waar ik het van heb, hou van zo'n instelling :o

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:23

Sterkte Zoefie!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:23

Sterkte Zoeffie, hoe oud het dier dan ook is, het gemis is er altijd. Helaas in oktober de mijne moeten laten gaan en mis hem nog elke dag ondanks dat er een nieuwe gekomen is.
Sterkte

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:24

Heel veel sterkte zoefie :(

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:25

Azmay: wat een geweldige schriktraining idd! Had je geen zenuwen over de reactie van je paarden, of wist je wel dat het goed zou komen? Zou echt id rats zitten over het mogelijk hysterische gedrag van mijn merrie.... De heren daarintegen zouden het denk ik geweldig vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:27

Sterkte zoefie, moet er niet aan denken dat die van mij gaat maar die is groot en toch ook al 8..
Gingerale schreef:
Azmay: wat een geweldige schriktraining idd! Had je geen zenuwen over de reactie van je paarden, of wist je wel dat het goed zou komen? Zou echt id rats zitten over het mogelijk hysterische gedrag van mijn merrie.... De heren daarintegen zouden het denk ik geweldig vinden.

Ik had niet eens stroom op de draad :+

Ik wist dat diva het niet zo eng zou vinden en de wei is flink smal maar wel erg lang dus ze konden fijn rennen als ze wilde.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:30

Sterkte Zoefi!
Wij hebben nog geen hond, maar staan op verschillende wachtlijsten voor een Grote Zwitser.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:32

Sterkte zoefie :(:) . En je kunt zo'n dier echt zo vreselijk missen ;(
Trouwens voor iedereen die recent (of niet recent,gemis blijft toch) een dier hebben moeten laten gaan.

Ook hier 2 op leeftijd. Een van 12,maar die stuitert nog vrolijk rond en 1 van 9 waar je gewoon niet omheen kunt ;)
Hopelijk mogen ze nog heel wat jaartjes bij ons blijven.

Super instelling Gingerale, zo zouden er meer mensen moeten zijn.

Goede schriktraining is nooit weg ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:36

zoefie schreef:
Thanks, het gekke is, je weet het. Het zat er al een tijdje aan te komen maar het doet toch meer pijn dan verwacht. We zijn er echt kapot van....

Zelfs als je wewt dat het eraan komt, blijft het een verlies. Een lege plek, een gemis. Sterkte!

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:51

Ach zoefi, sterkte...hondje in laten slapen is niet fijn. Toen wij onze teckel hadden laten inslapen heb ik heel lang zijn getrippel en gesnurk nog gehoord (soort van, zat nog in mijn hoofd ofzo..) zo raar, je bent zo gewend dat ze rond tippelen.

Inzake onze verharde "paddock" denk ik dat we toch voor de platen moeten gaan. Deze zag ik trouwens ook in kleinere maten...vind grindtegels ook nog een optie, maar denk manlief niet :( die gaat voor het gemak..

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:05

Sterkte Zoefie met het verlies van je hond! Blijft altijd erg naar.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:17

Hier is niets verhard, al ligt er op sommige plekken wel wat puin onder de grond dat ooit gebruikt is om de boel wat op te hogen en het puin kwijt te raken van het huisje dat daar gestaan heeft. Ze lopen dus idd wel de hele winter met modderpoten maar tot nu toe hebben ze daar nooit last van gehad (mok krijgen ze heel soms in de zomer).

Zoef sterkte. Hier 2 jaar geleden ook een hond in laten slapen, maar niet voor de ouderdom. Die had iets niet goed zitten in d'r hoofd en was daardoor dus wat onvoorspelbaar. Dat is niet erg als je alleen woont, maar toen gingen we samenwonen en kwamen er plannen voor kinderen.
Intussen waren dieren ook niet veilig meer, ze heeft 1 hond en 2 katten doodgebeten, dus hebben we gekozen voor een spuitje en niet voor herplaatsen bijvoorbeeld (ik had haar al als herplaatser) omdat dat niets op zou lossen.
Het heeft toen ook wel even geduurd voordat ik over haar kon praten zonder tranen in m'n ogen omdat het ondanks dat het de enige optie was, toch een zware beslissing was. Er heeft heel lang "wat als.." door m'n hoofd rondgedwaald.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:31

Sterkte zoefie!
Niet leuk om je vriend te moeten laten gaan.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:11

Veel sterkte zoeffie. Mooie leeftijd. Ook al weet je dat het eraan komt het gemis zal er niet minder om zijn. Hier ook 2 oudjes van 7 en 10 jaar. Moet er niet een denken....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:01

_ENGEL_ schreef:
i

Dank je wel, dat is Vliegje <3

Zoefie, sterkte hoor! Afscheid nemen is echt niet leuk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:02

Moeilijke keuze. Voor de hond wellicht het beste geweest.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:12

@zoefie: sterkte!

Wij hebben hier ook niets verhard, maar zijn druk bezig om daar verandering in te brengen :j
De stal is nu eindelijk bijna klaar, dus tijd om met de omheining aan de slag te gaan. We moeten een deel van de houten omheining verwijderen, die stond rondom een paddock helemaal achterop het perceel. Die paddock wil ik leeg laten scheppen, en zwart zand laten storten zodat ik het bij de wei aan kan trekken. In die 2,5 jaar dat we hier wonen heb ik die paddock namelijk wel 1 keer gebruikt :+
Daar zijn we gisteren dus aan begonnen, het verwijderen van de omheining. En dat viel niet tegen, met een paar uurtjes hadden we het er uit! Heerlijk, ik houd wel van dat zware werk :j Dankzij de trekker was het goed te doen.
Vanmiddag lekker gereden met Walter. En Lirina wilde even laten zien dat voor haar geldt: hoe ouder hoe gekker. Die is dus ontsnapt, rende de weg op. Gelukkig geen auto's in de buurt. Na een gekke 10 minuten liet ze zich wel weer vangen.
Die ouwe heeft dus energie teveel, denk dat ik af en toe maar met haar ga fietsen ofzo :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:33

Ah sneu van de hond maar idd een mooie leeftijd.

Verhard heb ik ook nog steeds niks.
Hoop dat ik daar dit jaar aan toe kom.
Liggen hier hele dikke zware rechthoekige tegels, die ik wil gaan gebruiken.
Iig om komende winter daar hooi te kunnen voeren en ook wil ik graag nog een afdak dat ze droog kunnen staan bij regen.
Nu staan ze bij regen onder de bomen maar die houden ook niet alles tegen .