komen paarden nou zo weinig buiten op pensionstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:32

Arabesk schreef:
Belachelijk. Het wordt tijd dat er een absoluut minimum gaat gelden van 8uur per dag buiten. Minder is echt paard onwaardig.

Mijn paard mág meer naar buiten, maar staat na een kwartier al bij het hek te rennen, rent zich als je te lang wacht helemaal in het zweet en als je nog langer wacht komt ze gewoon door het draad heen.
Wat zou jij met zo'n paard doen? Buiten laten 'omdat het hoort'? Laat die beesten lekker zelf beslissen wat ze willen. Als ik naar binnen wil blijf ik ook niet buiten staan.

Kinke

Re: komen paarden nou zo weinig buiten op pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:58

Dat is gewoon geen normaal gedrag. Als je ze het zelf wil laten beslissen dan moet je een stal en wei bij elkaar hebben en de deur van de stal open laten staan.

Amiigo

Re: komen paarden nou zo weinig buiten op pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:23

Idd dat is gewoon aangeleerd gedrag. Zolang jullie "toegeven" dan blijft ze rennen omdat er in de stal gevoerd word.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:54

Amiigo schreef:
Idd dat is gewoon aangeleerd gedrag. Zolang jullie "toegeven" dan blijft ze rennen omdat er in de stal gevoerd word.

Ja natuurlijk geef ik toe, ik heb geen zin in een paard wat elke keer door de draden heen vliegt, veiligheid gaat voor alles. Mijn eerste paard kon dan weer niet binnen staan, dus die stond dag en nacht buiten. Mijn 2e paard stond elke dag van 8 tot 5 buiten en mijn welshje ook.
Paarden zijn individuen met eigen karakters, daar moet je naar kijken en niet naar wat volgens de boekjes goed is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:57

Pikeur schreef:
Amiigo schreef:

Ja natuurlijk geef ik toe, ik heb geen zin in een paard wat elke keer door de draden heen vliegt, veiligheid gaat voor alles. Mijn eerste paard kon dan weer niet binnen staan, dus die stond dag en nacht buiten. Mijn 2e paard stond elke dag van 8 tot 5 buiten en mijn welshje ook.
Paarden zijn individuen met eigen karakters, daar moet je naar kijken en niet naar wat volgens de boekjes goed is.

Zo mee eens.
Heb ook verschillende paarden (gehad) met verschillende behoeftes.
Ga je dat volgens de boekjes doen, dan ben je imo totaal paardonvriendelijk bezig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:53

Pikeur schreef:
Arabesk schreef:
Belachelijk. Het wordt tijd dat er een absoluut minimum gaat gelden van 8uur per dag buiten. Minder is echt paard onwaardig.

Mijn paard mág meer naar buiten, maar staat na een kwartier al bij het hek te rennen, rent zich als je te lang wacht helemaal in het zweet en als je nog langer wacht komt ze gewoon door het draad heen.
Wat zou jij met zo'n paard doen? Buiten laten 'omdat het hoort'? Laat die beesten lekker zelf beslissen wat ze willen. Als ik naar binnen wil blijf ik ook niet buiten staan.

_/-\o_ ben ik helemaal met je eens

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:56

Pikeur schreef:
Amiigo schreef:

Groot gelijk dat je hem binnen haalt hoor daar niet van :) maar het komt natuurlijk ergens vandaan en dat hoeft niet persee van jou te komen.