Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:25

Dat knopje voeg foto s toe werkt precies niet. Of doe ik iets mis..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:28

Beetje Harry Potter achtig Solleke? Ik ben normaal niet van zulke boeken, maar vond die boeken heel leuk om te lezen :)

Haha Spatter, van mijn vriend moet ik, als ik hem de volgende keer weer tegen kom in mijn nette kleren, zeggen dat mijn zusje nog vrijgezel is. Eens kijken wat er dan gebeurt := _O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:28

idifix dan zit je toch nog 80 km van mij vandaan!

Je moet foto's oploaden en dan niet vergeten op save te klikken, dan even wachten en dan komen ze er onder te staan.
Dan kun je op de foto klikken en komt hij in je bericht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:29

Ppeet _O- _O-

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:29

BernetteO schreef:
Nou ja, aan huis heb ik ze dus ook niet echt. Heb ontzettend geluk met lieve schoonouders en een moeder die mijn passie voor Ijslanders deelt, waardoor we de kosten kunnen delen. Anders had ik het zeker niet gered. Ik doe momenteel het meeste zelf, mams druk met werk enzo.

Ik studeer momenteel Scheikundige Technologie, zit nu in mijn laatste jaar. Druk met afstuderen en straks nog een bedrijfsstage van 3 maanden. De baankansen zijn gelukkig enorm goed :)

Heey wat leuk.! Ik studeer ook Chemie, zit ook in mijn laatste jaar. Dat jaar bestaat uit 2x 5 maanden fulltime stage lopen... Dus mijn eigen 'rij'paard heb ik de verzorging ook uit handen moeten geven. Geen pension stal, trouwens.

Ik reed mijn paardje al een aantal jaar, toen konden de eigenaren eigenlijk de verzorging niet meer aan, 70+ en 90+, dus ben ik deze gaan verzorgen plus zijn vriendin die van mijn instructrice is. Dit heb ik een jaartje gedaan en toen kreeg ik op mijn verjaardag zijn papieren in mijn handen gedrukt... Hij staat nog steeds daar en nu verzorgt mijn instructrice ze voor mij. Goed geregeld dachten wij zo...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:30

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:33

Spatter mijn vriend is van Sint truiden en hij heeft familie in Kinrooi dus ik kom er regelmatig voor mij lijkt dat dus dichtbij he :) :)

PPPeet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:34

Oke ga me er dit weekend eens in verdiepen Solleke. Thnx :D!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:41

idifix herkenbaar, zo vind ik Haarlem, Uitgeest niet ver, al is het 1.5 uur rijden met de auto.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Idifix op 19-11-15 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:46

Antheman schreef:
karev schreef:
Oh dat is ook heftig tinky!

Antheman Hoe heet jou fjord officieel nog maar? Heb het wel geweten maar kom er ff niet op.

Bij mij heet hij Floki. 8-)
Dat betekent heldhaftige Viking.

Ja dat weet ik haha.

Maar "ken " hem van vroeger van fjorden wereld maar kan zo ff niet op zijn stamboek naam komen, vandaar de vraag :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:50

PPPeet schreef:
Over make-up gesproken.
Laatste was de loonwerker 's ochtends vroeg de sloot aan het uitmaaien (lees om 7 uur). Rond die tijd loop ik altijd buiten in mijn pyamabroek, kaplaarzen een houthakkers overhemd van mijn vriend maatje XXL met de paarden te slepen etc. Had hem natuurlijk netjes gegroet en zag hem wel kijken. Half uur later liep ik weer buiten maar gestyled op hakken klaar om te gaan werken. Zegt die kerel: Je kan wel zien dat je zus meer van het buitenleven en paarden houdt dan jij _O- _O- :D

Geniaal! :')

Robin Hobb in het verleden wel gelezen, goede boeken!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:52

-
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:53

PPPeet, wat Solleke zegt dus.. haha! IN het Engels zijn ze ook echt mooi, niet zo'n ingewikkelde zinsbouw als Tolkien maar wel 'rijk' inderdaad. Hobb is toch wel echt heeeeel bekend in haar genre! Moet je wel van houden natuurlijk. :j

Rustig aan doen? Wasda? :') Stallen zijn gedaan, voerbakken helemaal uitgebaggerd (in de paddock) en hooinetten voor vanavond gevuld.

Ik ga naar Douwe Bob in Hedon (Zwolle) vanavond. :D Heb hem nog nooit live gezien maar schijnt heel goed te zijn dus ben heel benieuwd. Met mijn oude festival/concertvriendinnetje van vroegah dus dat wordt gezellig! Gok dat er ook nog wel wat leerlingen van me zijn. :')

Hoi Roos!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:55

Douwe bob is goed! Live gezien in Oosterpoort 2 Jr geleden. Have fun!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:59

Thanks, ik verwacht er ook wel aardig wat van moet ik zeggen. :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:00

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:17

Yontheke schreef:
HiFive5 schreef:
Ik meld me ook. Ik heb er twee aan huis staan waarvan 1 drachtig. Momenteel geïnvesteerd in piste verlichting . Nu geen geklungel en gehaast meer om voor de donker de paarden te kunnen rijden ! Nu zou het wat minder moeten regenen in belgie en ik ben een tevreden persoon :D

Waar zit je ergens in België HiFive5?

tussen Gent-Eeklo, vlakbij de Nederlandse grens

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:22

Make-up doe ik niet aan hoor ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:43

kristel gaaf! ben gelijk fan, wat een lekkere muziek :j

Nog grappig.
Zit naar het filmpje te kijken/luisteren, hoor ik er ineens een irritante fluit door heen en denk welke idioot zit daar in het publiek.
En ineens besef ik dat het ergens anders vandaan komt, is het mijn thuis telefoon _O-
Ik heb gisteren een nieuwe gekocht en dit was de eerste die belde.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:44

Idefix...op de laatste foto...die overkapping ziet er niet echt stabiel uit.Wellicht verstandig om daar naar (te laten) kijken.Je zou aan iets van bogen kunnen denken om het dak wat meer stevigheid te geven.

Maaien ontkom je bijna niet aan,je kunt het wel zoveel mogelijk vermijden door strookbegrazing,makkelijker ook met uitmesten :D

kristelhans schreef:
Tinky, inderdaad heftig, je komt echt altijd super opgewekt en positief en humoristisch over hier dus dat vind ik knap! :j Zal niet altijd makkelijk zijn om te accepteren dat je minder kunt dan je wilt. :(

Hmja...ik kan in ieder geval terug kijken op mijn werkverleden,ik heb het erg naar mijn zin gehad.Veel meegemaakt en moest altijd wel gniffelen als je in de supermarkt mensen hoorde klagen dat de verpakking van een product alweer was veranderd en hoe lastig dat wel niet was.Als je dan zelf net een vlucht achter de rug had waarbij je een paard met engtevrees had en ondertussen een landing in NY moest maken dwars door een onweersbui heen waarbij je met paard en al rustig een meter de lucht in vloog door de turbulentie :=

Even spammen... :o

Ik zou nooit een baan van 9-5 kunnen hebben,zou knettergek geworden zijn,vond mijn kantoor leuker...die was mobiel :D

Afbeelding

Dit was trouwens een zware vlucht...heen in de buissiness en door cancelling van het paard...ook weer terug in de buissiness,afzien Narita-Ams _O-

Het kantoor aan de binnenzijde (vrachtkist,max 8 stallen á 24 paarden totaal)

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... mi9lfs.jpg

De bedrijfswagen

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... l0gau8.jpg

De cliënten

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... phyqhg.jpg

Verder kun je wel in een hoekje gaan zitten kniezen maar daar schiet je ook weinig mee op,ik probeer eruit te halen wat erin zit.En soms is dat heel moeilijk als je niet stil kunt zitten en altijd bezig bent geweest...dan nu ongeveer 4/5 uur activiteit per dag,verdeeld over de dag :+

Het is wel zo dat mijn ziekte de paarden zeker 10 jaar eerder aan huis heeft gebracht.Ik kon geen trappen meer lopen en dat is verrotte lastig als in in Amsterdam op "3-hoog achter"woont.Toen er geen uitzicht meer was op (snel) herstel en ik moest kiezen of ik de jongens zou verkopen of verhuizen,zijn we verhuisd.

Veel plezier bij concert :D

Leuk Spatter...zo'n nieuwe telefoon :D ik had mijn ringtoon eens veranderd,liep in de winkel en hoorde leuk nummer.Later realiseerde ik mij dat mijn telefoon ging...maar meteen een andere ringtoon gezocht :+

Hier de jongens sinds dagen weer voor het eerst op het gras *\o/*
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 19-11-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 14:45

palousa_boy schreef:

Niet? :oo >;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:48

Nee ik ben van mezelf al mooi :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:48

palousa_boy schreef:

Zeer flauw!

Tinky, interessante foto's!! Kan me voorstellen dat je zo'n baan verkiest boven 9-5! Heerlijk lijkt me dat!

Amiette, leuk dat je zo aan je paard gekomen bent!

Ppeet, geweldig verhaal. Kan me het helemaal voorstellen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:51

Gypsy schreef:
palousa_boy schreef:

Niet? :oo >;)

Zeg breng hem niet op ideeën he >;)