TuttiFrutti_ schreef:Ohja had eerlijk gezegd nog niet erbij nagedacht dat ze verstrikt kunnen raken...dankje voor de tip! Of misschien moet ik ze hoger hangen. Maar dan komt de shet er niet meer aan...
Als ik het hooi los op de grond gooi is het binnen notime naar binnen gewerkt...
Hoe hebben jullie een slowfeeder gemaakt? Of heeft iemand tips?
Op zich vind ik ze juist super hangen, dus daar zou ik niets aan veranderen zelf. Ik heb dus een soortgelijk systeem (naast andere systemen) en heb dus een ophangtouw in een buis met onderaan het touw een karabijnhaak. Het net dat ik ophang knoop ik dicht en daar doe ik ook een (grote) karabijnhaak aan. Bij het ophangen is het dus simpel de ene karabijn aan de ander klikken.
dankje voor de tip! Of misschien moet ik ze hoger hangen. Maar dan komt de shet er niet meer aan...
Ik zie niet wat er 's nachts anders is dan overdag? behalve dat het iets kouder is? Wij hebben geen schuilstal maar ze kunnen achter een enorme schuur en de bunkers wel lekker uit de wind staan. Ze hebben nu kniehoog gras ongeveer....dus ze kunnen zich ook warm houden.
het is zelfs zo erg dat wanneer ik aan het mesten ben en de dames aan hun hooi staan buiten en er valt een buitje in die tijd, de jongste over de dan even dichte onderdeur naar binnen komt zeilen
Deze dames hebben een enorme vacht en staan bij iets warmere dagen in de winter gewoon te zweten en te puffen. Staan als ik ann het mesten ben (dan gaat de onderdeur altijd even dicht om de in -de-weg-staanders buiten te houden) ook altij met hun hoofden over de deur te jengelen: " al klaar? Al klaar? Schiet toch eens op mens, hallo het waait hier en er komt een donkere lucht aan! Hun krachtvoer hebben ze dan al op (daar lok ik ze mee naar buiten
) dus van conditionering is ook geen sprake, ik voer sowieso zo veel mogelijk buiten. Wat heb ik in godsnaam voor paarden

mijn merrie kreeg het na onze verhuizing. Ik hoorde later dat het op de oude stal heersde. De shet kwam er toen bij en nam het snel over. Nu gelukkig al jaren vrij.