Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurffie schreef:En zelfs als je denkt alles prima voor elkaar te hebben kan het nog zo zijn dat je pensionklant daar anders over denkt. Je kunt het niet bedenken maar ik voerde teveel hooi en de paarden stonden te lang buiten.
Verder is het ook een hele rare om mensen te vragen zelf even hun mest op te ruimen uit de bak als dat niet vooraf in het contract genoemd stond dat ze dat moesten.
.
LBLGypsyCobs schreef:Ik zou ook blij zijn als die stal klanten trekt met dezelfde denkwijze, ik zou me niet op m'n gemak voelen tussen de traditionele wedstrijdruiters.
En het lijkt me andersom ook, als je als wedstrijdruiter op een stal komt waar wel alles mag, maar waar de pensionstalhouder en veel klanten duidelijk niet voor ijzers en bitten zijn, dan is dat toch ook niet leuk?
Zoals hier al eerder werd aangehaald, binnen de traditionele wereld, maar ook binnen de 'natuurlijke' wereld is er al genoeg discussie.
Ieder z'n ding en het kan maar gelijk duidelijk zijn.
liedje89 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Ik zou ook blij zijn als die stal klanten trekt met dezelfde denkwijze, ik zou me niet op m'n gemak voelen tussen de traditionele wedstrijdruiters.
En het lijkt me andersom ook, als je als wedstrijdruiter op een stal komt waar wel alles mag, maar waar de pensionstalhouder en veel klanten duidelijk niet voor ijzers en bitten zijn, dan is dat toch ook niet leuk?
Zoals hier al eerder werd aangehaald, binnen de traditionele wereld, maar ook binnen de 'natuurlijke' wereld is er al genoeg discussie.
Ieder z'n ding en het kan maar gelijk duidelijk zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje onzin? Als je op dezelfde stal staat hoef je toch niet perce allemaal hetzelfde te denken (behalve over huisvesting dan natuurlijk). Imo is dat alleen maar doodsaai en leer je daar niets van als je alleen maar met "gelijkgestemde" omgaat. Ik heb eens een instructrice gehad die alleen nog maar met mensen van haar eigen methode omging en aan kon zien, het leek wel een sekte, imo moet je juist gewoon lekker allemaal door elkaar staan leer je veel meer van en houd je ook je ogen en oren open ipv dat je maar vanalles vind van mensen die je niet kent en methodes die je niet snapt
Collie2008 schreef:Het zal me eerlijk gezegd aan mn reet roesten of iemand traditioneel, western, natuurlijk, whatever rijd. Of je met bit of zonder rijd of helemaal niet rijd. Kom voor mn eigen paard. Stoor me er alleen aan als mensen hun paard afranselen of anderszins slecht behandelen. Voel me ook vrijwel zelden geroepen iets over iemand te zeggen. Snap al dat gedoe ook niet echt geloof ik
Vientje schreef:De manier waarop de regel "gebracht wordt" in dit topic en andere opmerkingen van de TS maken voor mij dat ik niet op TS haar stal zou willen staan. Er blijkt niet echt veel kunde uit, en ik hecht veel waarde aan de kennis en inzicht van staleigenaren. Heb zelf genoeg achtergrond, maar wil ook dat er als ik er niet ben er met gezond paardenverstand met mijn paard omgegaan wordt. Hiervoor op een stal gestaan waar bij de extreem-NH-minded-staleigenaren met alleen boekjestheoriekennis me bepaald geen vertrouwen gaven wbt omgang met mijn paard, doodvermoeiend qua ergernis op den duur en paard werd er ook bepaald niet gelukkig van. Dat nóóit weer. Alle goede bedoelingen van de mensen ten spijt
Dat er daarnaast enige regels moeten zijn is logisch. Maar imo moeten die niet veel verder gaan dan voerbeleid, weidebeleid en gedragsbeleid wbt mensen op het gebied van opruimen en respect hebben voor elkaar en eigen plus andermans dieren. Zodra je aan opvoeding, optoming, ijzers, trainingswijze en dergelijke gaat zitten regelen vind ik dat te ver gaan.
Maar: jouw stal, jouw regels, en jouw regels spiegelen meteen het publiek wat je gaat aantrekken. Daarmee kun je dus wel mooi sturen wat je op je stal krijgt. Alleen: hoe meer regels en sturing, hoe minder mensen er zullen passen dus hoe lastiger het wordt de boel vol te krijgen.
Off topic: Hier een paard wat om medische redenen op ijzers staat. Na 2 jaar blootsvoets rondgestrompeld te hebben en nog steeds niet genoeg eelt op de zolen te hebben gekweekt om fatsoenlijk te lopen zonder voorijzers. Kan het baasje nog zo pro blote voeten zijn, paardlief denkt er duidelijk anders overNo way dat die ooit nog op blote voeten gaat, hoeveel gesjeesde naturals me ook vertellen dat dat moet kunnen
geerke schreef:fransje23 schreef:Ik denk dat het voor jou het handigste is om een stal te beginnen met als doelgroep naturalsDan is het verbod op ijzers niet vreemd en daarbij denk ik dat jij je prettiger voelt bij gelijkgestemden
geloof dat dit inderdaad de oplossing is