Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:41

Nens77 schreef:
ikke schreef:
Maar hoe moet het dan zien dat heel veel mensen vinden dat ze wel een paard moeten kunnen betalen (lees Bokt er maar op na) maar dat niemand zeurt dat ze per se een dikke 4x4 moeten rijden.
Niet om het een of ander maar die 4x4 is goedkoper in de heb dan m'n paard en nee, het is geen belastingvrij geval.

Ik zeur overigens helemaal niet dat ik mijn paard moet betalen.
Ik maakte het rekensommetje met in mijn achterhoofd dat men zegt dat 1 kind tot het 18 jaar 100.000,- kost en ze hebben ook van die berekeningen van wat een hond en kat kost.
Van paarden had ik ze niet eerder gezien maar als ik het zo eens zie, loopt het behoorlijk op, duurder dan 1 kind zelfs als je hem 30 jaar hebt

Ik zeg niks, ik stel alleen een vraag.

Als je een beetje zoekt, vindt je tientallen, zo niet honderden topics over wat een paard kost, niet zelden toegerekend naar het beschikbare budget.
Als je daar dan wat van zegt, zijn ze zielig en onbegrepen.

Over dikke 4x4's krijg ik steevast naar m'n hoofd geslingerd dat niet iedereen die kan betalen........

Mag ik dat apart vinden, in de context dat beiden ongeveer even duur zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:45

Xjosee schreef:
pfff, ik word wel een beetje jaloers hoor vuurneon, als ik jouw bedragen hoor. Heb jij ze aan huis?

Nee, dat niet. In de winter hoef je niet jaloers te zijn hoor haha; 0,0 voorzieningen en zelf voeren :D maar, je ziet het terug in de kosten :j

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:49

ikke schreef:
Nens77 schreef:

Ik zeur overigens helemaal niet dat ik mijn paard moet betalen.
Ik maakte het rekensommetje met in mijn achterhoofd dat men zegt dat 1 kind tot het 18 jaar 100.000,- kost en ze hebben ook van die berekeningen van wat een hond en kat kost.
Van paarden had ik ze niet eerder gezien maar als ik het zo eens zie, loopt het behoorlijk op, duurder dan 1 kind zelfs als je hem 30 jaar hebt

Als je een beetje zoekt, vindt je tientallen, zo niet honderden topics over wat een paard kost, niet zelden toegerekend naar het beschikbare budget.

Over dikke 4x4's krijg ik steevast naar m'n hoofd geslingerd dat niet iedereen die kan betalen........

Ik kan (of wil) ook geen 4x4 betalen.
Dan moet ik namelijk andere dingen laten.
En ja, ook door mijn paard moet mijn gezin dingen laten (nou ja, minderen)
Volgens mij kan ik je niet helemaal volgen ivm het vergelijk paard met dikke auto.

sweetsox

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:56

Heb twee paarden twee auto's een kleintje en een grote en drie kinderen. En drie hondjes katten en noem maar op. Ach het kan bij ons maar wil graag een weitje maar met mijn werk gaat dat nog niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:58

Nens77 schreef:
ikke schreef:

Volgens mij kan ik je niet helemaal volgen ivm het vergelijk paard met dikke auto.

Het gaat mij niet om wat jij wil, het is niet persoonlijk, ik trek alleen een vergelijk tussen twee dure objecten en vraag me af waarom de ene moet kunnen en de andere altijd afgekat moet worden, terwijl het financieel soort van om het even is.

Hoe je je zaken financieel inricht is altijd een afweging van keuzes en prioriteiten.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:06

ikke schreef:
Nens77 schreef:

Het gaat mij niet om wat jij wil, het is niet persoonlijk, ik trek alleen een vergelijk tussen twee dure objecten en vraag me af waarom de ene moet kunnen en de andere altijd afgekat moet worden, terwijl het financieel soort van om het even is.

Hoe je je zaken financieel inricht is altijd een afweging van keuzes en prioriteiten.

Sorry, ik zie hem echt niet :n
Kan geen levend wezen (gezinslid) vergelijken met een vervoermiddel, op financieel (of ander) gebied....

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:28

Je kan niet alle dingen vergelijken maar je maak allemaal keuzes. Alleen een dure auto zou ik makkelijker weg kunnen inruilen voor een zuinige kleine. Maar een paard weg doen omdat stalling te duur is vind ik zelf moeilijker. Lig eraan of je goedkoper kan stallen. Als je eenmaal kinderen heb moet je rekenen dat hoe ouder het kind hoe duurder ze worden. Tot ze het huis uit gaan.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:08

Heb 2 pony's, 3 kinderen, 4 katten...gelukkig wonen we heel goedkoop!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:12

ik woon niet goedkoop helaas maar goed mijn kinderen zitten nu ongeveer in de duurste periode van kinderen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:56

vuurneon schreef:
Xjosee schreef:
pfff, ik word wel een beetje jaloers hoor vuurneon, als ik jouw bedragen hoor. Heb jij ze aan huis?

Nee, dat niet. In de winter hoef je niet jaloers te zijn hoor haha; 0,0 voorzieningen en zelf voeren :D maar, je ziet het terug in de kosten :j

Jaa als ik zie dat 2 ronde balen in een jaar doet en aan 75 euro hooi van eigen land... de loonwerker bij ons vraagt al 70 euro in het uur en das puur inmaken, en dan maaien we nog zelf, incl. schudden en harken de trekker loopt tenslotte ook niet op water. En maaien, schudden en harken zijn we al 1 week mee bezig (6 percelen)
Foi leer me eens even hoe goedkoop het kan :Y) :Y)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:23

Wij zijn nog niet eens halverwege de maand en ik ben al over mijn begrote maandbudget van 600 euro heen en er moeten nog wat zakken voer gekocht worden. Waaah

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:06

Mijn eerste kosten dit jaar gaan komen, laarzen kapot _O-

Overigens bereken ik de kosten van mijn hobby. Ik heb geen eigen paard.
Heb ook wat opbrengsten, kijken of dat uit kan. Hihi.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:09

gelukkig alles heel qua hobby maar mijn afwasmachine is kapot en was nu al weken mits het geen maanden is af. eerst de verbouwing afronden.

onze tegelvloer word deze maand gelegd en cursus die betaald moest worden. net verbouwing achter de rug. kosten genoeg

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:12

ps wat ik nog niet had vermeld ik sta op de enige eko stal in nederland. alles is biologisch of word biologisch gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:32

Gerritt schreef:
vuurneon schreef:

Jaa als ik zie dat 2 ronde balen in een jaar doet en aan 75 euro hooi van eigen land... de loonwerker bij ons vraagt al 70 euro in het uur en das puur inmaken, en dan maaien we nog zelf, incl. schudden en harken de trekker loopt tenslotte ook niet op water. En maaien, schudden en harken zijn we al 1 week mee bezig (6 percelen)
Foi leer me eens even hoe goedkoop het kan :Y) :Y)

Paard nemen die altijd op dieet moet staan haha en onze loonwerker rekent per pakje (is incl maaien, schudden, op rij leggen etc.). Enige dat wij hoeven te doen is het van het land halen :D. Zal 1.50 per pakje zijn :)
De grote balen zijn nog steeds niet aangebroken :)

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:37

Het ligt toch voor iedereen anders?
Ik woon in een dure stad, sta op een vrij pittig dure stal, hebben een hele hoge huur, 1 kind, 1 paard, 1 auto, 1 puppy, 1 kitten...
ik heb zelf een vrij goede baan en mijn vriend ook wel... en toch komen wij elke maand net een beetje tekort...

Maar wij houden ook van stappen ed.. dat doen wij wat minder, houden we wat meer over :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:56

Hoeveel je ook verdien den kdat regelmatig iedereen wat te kort kom want je gaat er naar leven

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:48

Ow ja sweetsox, daar ben ik het helemaal mee eens!!
ik was office manager bij een groot schoen merk, de stekker werd uit t agentschap getrokken en na 6 jaar stond op straat.. omdat de crisis begon ik een hbo diploma heb, eind 20 was toen werd ik al duur en ben ik van een full time inkomen van veel centjes terug geklapt naar een horeca inkomen! Mijn passie is barkeepster zijn maar het zet geen zode aan de dijk! Nu ben ik weer account manager en krabbel ik weer overeind door mijn bonussen ed...

maar omdat je zo gewend bent dat je eerst alles kan kopen dan niets meer extra's en nu weer iets kan besteden ga je heel anders met geld om!

Deze "beschuldigingen" snap ik ook niet helemaal van bepaalde mensen, ieder inkomen is anders en ieder huishouden heeft zijn eigen potje wat ie wel en niet uit kan geven..
De ene maand meer de andere maand minder, de ene vind een grote nieuwe auto belangrijk de ander geeft het uit aan zijn/haar paard... ligt er aan waar je interesses liggen denk ik ook :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:22

Tuurlijk en of je kinderen heb of niet. Hoe ouder het kind hoe meer kosten. Is echt zo, en inderdaad heb een heel goed inkomen en mijn man ook maar toch kan dat in een mum van tijd veranderen. Niks is zeker op dit gebied. En ik denk wel dat als ik moet bezuinigen weet waarom. Probeer dingen groot in te slaan voor mijn dieren. En wat minder uit te geven aan boodschappen. Want dat loop de spuigaten uit. Met al mijn 10 oppas kinderen en drie pubers. Heb dus overdag 6 kinderen extra.

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:45

Jeetje mina zeg! wat ben je druk dan!
Denk dat iedereen wel eens op zijn of haar centjes heeft moeten letten :)

Dus laten we ons er niet zo druk over maken :P

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:54

Ja is druk zeker omdat een deel van de kinderen een beperking hebben. Maar de liefde die ik krijg van de kinderen is zo leuk. Die blije gezichtjes.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:16

eerste kosten van dit jaar zijn al neergezet. 190 Kale stalling (100 en 90, paard en pony) en een dierenarts rekening van 130. Binnenkort ook weer groot inslaan qua hooi dus dat komt er ook weer bij!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:37

Niet voor al mijn dieren maar grootste gedeelte wel ingeslagen. Nog een paar dingen halen en dan heb ik voor hun genoeg. Nu nog voor mijn gezin en voor mijn werk

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:35

Ik loop te denken om nog een paard te kopen :-). Ik leg nu maandelijks de stallingsgeld opzij (spaarrekening) om te zien of het lukt. En na een half jaar eens zien of het echt mogelijk is. En ja, ik betaal alles zelf. En ja, ik werk 36 uur en ik denk zelf dat daar het probleem gaat zitten. Betalen gaat misschien wel lukken, maar heb ik er ook tijd voor????? Ohhhhh dilemma's....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:07

Met 36 uur moet dat wel lukken.Tijd voor iets anders is er dan niet meer.

Ik heb vandaag een trailer gekocht voor 700€.
Nu nog 4 nieuwe banden,een nieuwe zijwand en een beurt.
Pffff...