Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmie261 schreef:als je 1 dag per jaar niet naar je paard kunnen verhuizingswaardig vindt,dan weet je wat je te doen staat....
Skessa_ schreef:Ik blijf het vreemd vinden voor die ene dag als je het verder helemaal naar je zin hebt, maar goed
chelle_dora schreef:Tja ik snap echt wel dat het vervelend is, volk op je erf e.d. terwijl jij in alle rust je kerstfeestje wil vieren. Maar heel eerlijk, start dan geen pensionstal op. wat ik al zei, ik snap best dat mensen kerst willen vieren en hun privacy willen.
Ik zelf wil echter geen kerst vieren en wil gewoon naar m'n paard toe die dag..
Maar goed, wat ik al zei, ik zou zelf nooit op zo'n stal gaan staan. krijg d'r een naar gevoel van, niet naar je paard mogenMaar dat vind ik ook van opfok stallen en trainingsstallen waar je alleen heen mag op afspraak..
chelle_dora schreef:Citaat:Bedenk wel; bij de gratie van de stalbaas kun jij het je permitteren een eigen paard te hebben!
Voor die gratie wordt anders wel betaald.. En ik heb m'n paard voor alle dagen, niet voor alle dagen minus de dagen dat de stalhouder besluit z'n boeltje dicht te gooien omdat de stalhouder rust wil.. Regel dan vervanging.. dat je zelf moe van de paarden wordt, betekent niet dat je pensionKLANTEN daar de dupe van moeten worden.
Maar goed, ik ben dan ook een vervelende stalklant die iedere dag graag naar d'r paard wil en d'r paard er graag iedere dag uit wil hebben, een schone box wil geven aan d'r dier en wat te eten..
Dat er mensen zijn die zelf een dagje overslaan, is een heel andere discussie..
Edit: staat er wat botter dan bedoeld. Ik snap best dat iedereen toe is aan een dagje vrij. Maar regel dan vervanging en gooi niet je stal dicht. Niet iedereen heeft wat met kerst, ik persoonlijk heb d'r echt een spuughekel aan en geniet dan dus maar al te graag van de rust die dan op stal heerstEn om het dan de gratie van de stalbaas te noemen... Je paard staat er volgens mij niet gratis..
Esmeej333 schreef:Als pensionhouder heb je toch de verantwoording om dat goed mee te delen, voor iemand er komt te staan?
Er wordt nu net gedaan alsof alle pensionhouders heilig zijn, dat je met gratie je paard er mag stallen en dat je als klant alles maar te slikken heb. Als jij pensionhouder volledig open en eerlijk bent van te voren over dat soort dingen kan iemand tenminste een eerlijke keus maken hè. Anders wordt het een beetje moeilijk. Ik zou ervoor verhuizen als mijn paard 30 uur moet doorbrengen in een hokje, is ook meer een principe kwestie misschien. Een stalhouder die dat oké vindt strookt niet met mijn idee van paarden welzijn.
chelle_dora schreef:Voor die gratie wordt anders wel betaald..
En om het dan de gratie van de stalbaas te noemen... Je paard staat er volgens mij niet gratis..
Nikass schreef:chelle_dora schreef:
Voor die gratie wordt anders wel betaald.. En ik heb m'n paard voor alle dagen, niet voor alle dagen minus de dagen dat de stalhouder besluit z'n boeltje dicht te gooien omdat de stalhouder rust wil.. Regel dan vervanging.. dat je zelf moe van de paarden wordt, betekent niet dat je pensionKLANTEN daar de dupe van moeten worden.
Maar goed, ik ben dan ook een vervelende stalklant die iedere dag graag naar d'r paard wil en d'r paard er graag iedere dag uit wil hebben, een schone box wil geven aan d'r dier en wat te eten..
Dat er mensen zijn die zelf een dagje overslaan, is een heel andere discussie..
Edit: staat er wat botter dan bedoeld. Ik snap best dat iedereen toe is aan een dagje vrij. Maar regel dan vervanging en gooi niet je stal dicht. Niet iedereen heeft wat met kerst, ik persoonlijk heb d'r echt een spuughekel aan en geniet dan dus maar al te graag van de rust die dan op stal heerstEn om het dan de gratie van de stalbaas te noemen... Je paard staat er volgens mij niet gratis..
Helemaal mee eens!!
Wij doen op stal al veel zelf. Eigenaar kan makkelijk een dagje weg. Soms is hij een weekend naar zijn vriendin, dan laat hij dat even weten en dan zorgen wij dat alles blijft lopen. Wat mij betreft geen enkel probleem. Maar als hij de stal zou dichtgooien als hij eeg wil dan haak ik direct af. Ik heb inderdaad ook mijn paard voor alle dagen, maar los daarvan heeft mijn paard gewoon recht op alle dagen aandacht, beweging en buitenlucht.
StalNollie schreef:ik vind dat je niet erbij hoeft te halen wat zo iemand zou verdienen, ik word ook onderbetaald in me vak maar zeg met kerst ook niet jongens alleee ik wil prive met familie zijn.
vind het altijd zo drastisch als mensen het loon erbij gaan halen. tja als het daarom te doen is moet je verder leren
Tancreda4 schreef:Dat er wordt 'gezeurd' omdat je het not done vind vind ik weer nergens op slaan. Kijk, dat je niet naar je paard mag 1 dag in het jaar, zou ik niet eens zo enorm over vallen. Een dagje rustig thuis zitten nixen kan ook lekker zijnHet feit dat het dan op sommige stallen als 'complete rustdag' wordt gezien wat betekend dat er NIET wordt gemest en NIET uit stallen wordt gehaald vind ik schandalig. Wij lekker vol proppen met lekkere dingen binnen, en die paarden lekker in hun stront laten rondwaggelen en opsluiten op een stukje van 3x3. Lekker diervriendelijk. Ze zullen er niet van dood gaan, tuurlijk niet. Maar neemt niet weg dat dat het dan gelijk goed praat. Als die dingen niet worden gedaan, vind ik dat schandalig. Wordt mijn paard er gewoon fijn uitgehaald, opgestrooid (desnoods alleen schone laag stro over de mest zodat het wel schoon bovenbed is en droog) dan zou ik het niet erg vinden. Maar wordt dat niet gedaan, zou ik er niet mee akkoort gaan.
LadyMadonna schreef:[quoteMaar je gaat voorbij aan het feit dat de toko van de stalhouder is. En als hij iets niet wil, of juist wel, dan is dat dus zo.
Zint dat je niet, ben je vrij een andere stalling te zoeken.