Arrabel schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik wil toch wel even mijn mening geven.
Iemand zegt ook dat ze er niks aan kan doen dat ze in de randstad woont en er dus geen stallen met weiland zijn, moet ik dan maar geen paard nemen? vraagt ze, mijn antwoord: Nee.
Als je paard 24/7 binnenstaat wat ben je dan egoïstisch bezig, hoe lang ben je bij je paard? 2 uurtjes per dag? en dan moet dat beest de andere 22 uur staan wachten in een hokje om jouw vervolgens weer te vermaken.
Hoe zou je het zelf vinden als je je hele leven 22 uur lang achter elkaar in een kleine ruimte moet staan, alleen en eenzaam.
Ik vind het knap dat mensen het eerlijk durven toegeven dat hun paard 24/7 binnen staat want ik zou de ogen uit me kop schamen.
Het spijt me dat ik misschien heftig reageer maar dit raakt me echt in me hart, dat je zo'n prachtig en sterk beest die gewend is om te rennen en te spelen 22 uur per dag kan opsluiten![]()
Dat doet me echt pijn.
Mijn paard is opgegroeid met drie anderen in een veelste kleine wei.. Ze is daar weggehaald als een zakje botten met een veulen erin. Dat ze het heeft overleeft is een wonder, om over de naar binnen geslagen mok, slechte hoeven en tanden maar niet te spreken.

Dus mijn paard is niet gewent om te rennen en om te spelen... Integendeel zelfs.
Het is later wel een beetje gekomen, maar het zal er nooit helemaal zijn.