Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:50

Hier staan ze jammer genoeg meestal max. 4u buiten op de paddock. Omdat hij vorig jaar erg snel in blub veranderde hebben de pensionhouders hem dit jaar opgehoogd, voorzien van pistezand en drainage maar jammer genoeg is het nu met al die regen alweer voor een deel een blubberbad :( En ze zakken er ruim tot over de kogel in en mengen dan ook de onderlaag zwarte grond weer met het pistezand...

Het is een mix van kleigrond en veen dus eens het nat wordt blijft het ook lang nat en erg zwaar. Het kleeft ook flink en zuigt sterk dus met dit soort weer hou ik ze liever op stal met een flinke portie ruwvoer en korte periodes buiten. Er is geen schuilmogelijkheid op de paddock en ik zie ook aan hun doen dat ze er niet graag staan. Als de bak vrij is (buitenbak) dan gooi ik ze daarin los, die kan veel beter tegen de fikse hoeveelheid water waar we nu mee te maken hebben.
Eens het frisser wordt krijgt de eerste ook alvast bij dit soort weer een ongevoerd regendek op. Hij heeft erg weinig wintervacht en geeft aan dat hij zich beter voelt met zo'n deken op. De andere blijven dekenloos tot ook zij aangeven dat het met wat aangenamer vertoeven is.

Of ik het leuk vind dat ze zo weinig buiten kunnen? Niet echt. Als ze op mijn eigen land staan is het ook 24/7 met schuilstal maar ook daar is het nu te nat en vooral spekglad. Vlak voor ik naar pension ging kwamen ze amper nog de schuilstal uit om niet uit te glijden... Het moet voor elke partij leuk blijven.
Eens het hier opdroogt en de blubber wat weggewerkt raakt gaan ze weer veel vaker naar buiten. in mijn ogen mag het dus snel gaan vriezen of ijskoud worden, zolang het maar droog is.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:53

Hier ook zoveel mogelijk op het land. Ook al wordt het een modderpoel. Snachts op stal.
Maar gelukkig is het ons eigen land,dus beslis ik daar zelf over. Als het echt niet meer kan zoveel mogelijk in de paddock.

Dennis

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:58

Alles dag en nacht buiten hier.
Niet perce op het land, nu het natter word staan ze in de paddock, deels bestraat en deels zand. Als het vies is staan ze lekker droog op het straatje en gaan ze niet eens natte voeten halen in het zand.

Van veulen tot oma, van recreatief t/m ZZ nivo word zo gehouden.

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:58

Ligt aan het weer :)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:02

Zo lang mogelijk met mooi weer.met regen en wind ze eerder naar binnen.

I_nge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:06

/3 /3 /3 /3 mira staat 24 uur buiten ik vind dat eigelijk wel goed want ze heeft een schuilstalletje er zijn wel plekken waar er veel modder is maar ze hoeft er niet de hele tijd doorheen /3 /3 /3 /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:14

Hier staan ze intussen met regelmaat te drummen op het ene kleine stukje paddock dat nog droog is en als ik ze naar binnen haal staan ze te drummen aan de poort. Bij 1 paard is het zelfs zo dat als het regent, hij zelfs tegenwerkt als hij ziet dat ik 'm naar de paddock wil brengen. Zet ik hem dan in de plaats in de buitenbak, dan loopt hij wel netjes mee. Ze geven het erg goed aan wanneer ze het zelf echt niet meer leuk vinden in die modderpoel, dus wie ben ik om dat niet te respecteren?

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:57

Mijne staan 365 dagen 24/7 buiten.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:04

Kinke schreef:
MightyJoe schreef:
Mijn paard komt nu ongeveer anderhalf uur per dag uit zijn stal.. Hij staat op een pensionstal.

:=
En wat vind je daar zelf van MightyJoe?

Niet tof. Ik probeer hem er zo veel mogelijk uit te halen maar ik ga niet over de stalling waar hij staat. Ik wil hem graag weer naar zijn vorige stalling waar hij 24/7 buiten stond maar dat mag niet van mijn ouders.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:07

Mijn paard staat elke dag gewoon buiten. Hetzij in de paddock, de binnenbak, de buitenbak, de weide. Elke keer worden de paarden gewisseld en ze staan dus nooit een week op 1 plek!
's nachts staat hij binnen!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:12

Ninx schreef:
Hinke schreef:
Ik sta in de randstad met mijn paard (rond amsterdam)

Omdat hier op bokt altijd wordt gedaan alsof je aan dierenmishandeling doet wanneer je paard 1 of 2 uurtjes buiten en de rest van de tijd op stal staat

Ik maak op uit je beginpost dat jij zelf vind dat 1 of 2 uurtjes frisse lucht en vrije beweging voldoende zijn, en dat je die ophef niet zo begrijpt? Die toon heeft je post althans.

Ik sta ook in de buurt van Amsterdam.
Ik heb net zolang gezocht totdat ik een plek vond waar ik ze zo lang of zo kort buiten/ binnen wil hebben als ik nodig vind.
Daar ben ik zeer tevreden mee.
Door continue bewegen zijn ze fitter, en ze hebben de hele dag frisse lucht in hun neusgaten en vrienden om mee te ravotten... dus ja: ik ben zeer tevreden.

Nee die toon heeft mijn bericht niet :) Ik probeer het juist zo neutraal mogelijk te formuleren. Het zou mensen op bokt iha sieren als er minder veroordeeld wordt en men wat meer open minded tegen over andere meningen/manier van omgaan met je paard zouden staan. Dit veroordelen is nu precies de reden waarom er hier alleen mensen durven te reageren die hun paard veel buiten hebben staan ;)
Ik heb je trouwens gepbd! (niet over deze post)

Simonesimone schreef:
Mijn pony's staan ook in Amsterdam zoals TS, weliswaar aan huis, maar hier staan ze nog de hele dag in de paddock met inloopstal en niet meer op het land. ik weet dat ik deze omgeving er heel weinig mogelijkheden zijn om paarden nog een aantal uur per dag naar buiten te kunnen doen. Je mag hier al blij zijn als ze een half uurtje tot een uurtje in de paddock mogen!

Het is idd lastig. En de mensen hier die zeggen ook in de randstad te staan, en hun paard toch veel buiten hebben staan, staan toch niet 'echt midden in de randstad. Zo is Woubrugge nog best landelijk. En de mensen die in amsterdam staan hier, staan of helemaal in het noorden (wat bijv. voor mij nog 15 km fietsen zou zijn) of helemaal in het zuiden (amstelveen).
Laatst bijgewerkt door Hinke op 18-10-12 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:13

joyce_eddy schreef:
Mijn paard staat elke dag gewoon buiten. Hetzij in de paddock, de binnenbak, de buitenbak, de weide. Elke keer worden de paarden gewisseld en ze staan dus nooit een week op 1 plek!
's nachts staat hij binnen!

zit je in de randstad of ergens anders?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:13

ik heb het liefst mijn paarden ook een uur of 6 in de paddock, mits hij droog is en de beschikking hebben over ruwvoer. ze staan nu de gehele dag buiten tot kogeldiep in de blubber en ook nog met weinig tot geen hooi. de hoeven rotten weg en krijgen zo gigantisch last van mok plus dat de ijzers eraf gezogen worden. lopen doen ze haast niet omdat het veel kracht kost om hun benen uit de modder te trekken, wat ook weer slecht is voor de pezen. dit alles bij elkaar heb ik liever dat ze op stal staan en een uurtje los komen in een paddock die wel droog is.

gelukkig verhuis ik binnenkort naar een stal met super paddocks! kurkdroog en zelfs met stromende regen. ze hebben de gehele dag lekker hooi tot de beschikking. gaan om 9 uur eruit en om 4 uur smiddags weer op stal. zo zie ik het liefst voor mijn beestjes.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:14

Lianne125: mee eens, als het zo'n ontzettende blubber paddock is waar ze echt door heen moeten ploegen, dan wil je ze daar niet 10 uur in hebben staan!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:16

nee echt niet. ik maak ze er ook echt niet blij mee. gelukkig wordt het straks allemaal beter voor ze!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:17

Hier staan ze van 7 uur s'ochtends tot een uur of 18.00 buiten, de hele winter door.
De paddocks zijn nog mooi droog, wel wat mul maar iig niet nat.
En zomers 24/7 of s'nachts binnen.

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:18

Hier staan ze nu nog 24/7 buiten. Meestal gaan ze midden November 's nachts naar binnen.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:47

Ik denk dat, op een enkeling na, weinig mensen hier toe geven dat hun paard maar n uurtje per uit stal komt. Dus de poll geeft nooit een reeel beeld

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:52

Ik geef eerlijk toe dat mijn paarden op dit moment geen 4 uur per dag buiten komen.
Binnenkort wordt er een nieuwe paddock gemaakt, zodat (hoop ik) ze toch met slecht weer wat langer naar buiten kunnen.

Wij zitten hier op zware zeeuwse klei, dat is gewoon niet te doen! Spekglad en een grote modderpoel. Het is gewoon wachten op blessures, ijzers aftrappen, etc. Als je er zelf over loopt, dan ga je al bijna op je bek!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:54

'mijn paard' (verzorgpaard) staat van 's ochtends een uurtje of 9 tot 's avonds ongeveer 7/8 buiten. Soms iets langer, soms iets korter. Ben er wel tevreden over op zich! :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:57

Onze paarden staat nu tussen de acht en twaalf uur per dag in de padock. Het is wel erg nat nu maar ze vinden het toch wel fijn om buiten te staan we geven ze lekker hooi voor de hele dag en dan aan het einde van de dag gaan ze weer naar hun droge stalletje.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:00

Ben sinds 1,5 mnd van stal verhuisd, voorheen 1 uur per dag (herst/winter) in de paddock.
Nu de hele dag (overdag) in de -paddock. Nadeel is wel dat ik al een hele week niet heb kunnen rijden omdat de bak nat is en op de vorige stal een binnenbak.
Toch weegt het buiten staan zwaarder dus wacht maar tot het droog is :)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:03

Hier staan ze nu van 8u15 tot 17u30 (ongeveer) buiten. Soms langer, soms een uurtje minder lang. Door een vermindering van het aantal paarden kunnen ze nu gewoon winter en zomer echt op de weide i.p.v. paddock, ze kunnen ook altijd in een schuilstal.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 18-10-12 12:05, in het totaal 2 keer bewerkt

dito

8.30 naar buiten, nu nog op het land word eerdaags op de paddocks en rond 17u naar binnen op stal

lenaa_tje

Mijn verzorgpaard heeft altijd mogelijkheid om naar buiten te gaan, de stal staat open en voor de stal is een klein gedeelte verhard waar die droog kan staan. Verder kan die ook het weiland in zolang het kan, het is nu echt wel nat en ik hij blijft vaker op het droge gedeelte voor stal staan (of in stal.) Eigenlijk dus een ideale situatie met alleen het nadeel dat het land heel laag ligt en met een beetje regen eigenlijk al te nat is.