Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:07

Awyeah! ik heb hem hoor :3

pmarena

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:11

Gefeliciteerd! *\o/*

Ben je al aan het tekenen :P

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:41

Dankje! Ja, het is alleen echt kei moeilijk! dus het word nog eventjes wennen.. D: ik voel me nu echt motorisch gestoord/spastisch.. :')

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:02

En lukt het nu al een beetje ? :P

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:52

Dit is wel een mooie site met een hoop info over het principe paddockparadise. Misschien is het een idee om dat soort sites te verzamelen en een pagina met linken naar deze sites toe de voegen?
Geen idee of dat de bedoeling is hoor, maar ik dacht, ik gooi even een balletje op :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 10:32

Bedankt Manex, dat is inderdaad de bedoeling, staat ook veelvuldig hier in het topic :P

Ik had hoop dat er wat mensen zouden willen helpen met het verzamelen van links, maar vooralsnog is er weinig hulp :P

Achter de schermen wordt er wel verder gewerkt hoor, maar ik ben bang dat het toch allemaal vanuit mij en de website-bouwer moet komen :=

Dus nu is het wachten totdat de basis werkend er op gezet is en dan zal ik het geheel verder op gaan bouwen tussen al m'n andere werk door, het is niet anders :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:12

Met bouwen wil ik best helpen hoor. Heb ik ook al eerder aangegeven. Ik heb alleen nog steeds geen idee met wel bouwprogramma jij werkt en of ik daar verstand van heb :P

Als ik nog meer sites tegenkom zal ik ze wel melden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 11:39

Het bouwen op zich dat hoeft niet hoor, ik plaats de teksten en foto's er zo op, dat is het meeste werk niet :)

Het is meer dat we de losse pagina's met info nog moeten schrijven / foto's moeten verzamelen :)

Dus de meer-info-pagina's waar mensen op terecht komen als ze meer willen weten over een onderwerp,
ze kunnen dan doorklikken naar meer info / uitleg / afbeeldingen over de verschillende mogelijkheden van:

- stallenbouw, qua soorten en maten (tussen)wanden, deuren en contact-mogelijkheden
- uitloopjes aan de stal en paddocks (mogelijkheden, hoe aanleggen, welke maten zijn handig, enz.)
- slowfeeders (welke mogelijkheden, voor- en nadelen van elke soort, enz.)
- manieren van huisvesting (paddock paradise, HIT, enz.)
- soorten afrastering (welke zijn er, hoe maak je deze netjes, voordelen / nadelen van elke soort, enz.)
- enz.
- enz.

Gewoonweg elk onderwerp dat met de huisvesting / stal-keuze te maken heeft, daarvoor moet er een eigen meer-info-pagina komen waarop een compacte en duidelijke uitleg gegeven wordt van de mogelijkheden, wat foto's, en uitleg wat van elke mogelijkheid de voor- en nadelen zijn, zodat mensen zelf kunnen kiezen wat ze fijn vinden en hun best gaan doen om dat voor hun paard te regelen :)

En elk van deze pagina's zou dan onderaan een aantal goede links moeten krijgen waar mensen nog wat meer en diepgaandere info over dat onderwerp kunnen vinden. Zodat we onze pagina's kort en duidelijk kunnen houden, en daarop in een paar zinnen de basis-uitleg kunnen geven. En voor meer info kunnen mensen dan de links aanklikken.

Zoals bvb. een meer-info-pagina voor het woord "paddock-paradise", daarop komt dan een korte uitleg van wat een PP nu eigenlijk is, wat de voordelen er van zijn, waar je op moet letten als je een PP wilt maken. En dan wat foto's of wellicht ook een (niet al te langdradig) filmpje die leuk bij de uitleg passen.

En daaronder dan voor degenen wiens interesse gewekt is, links naar interessante websites die meer info over PP geven. Zoals de PP-website, of websites van stallen / maneges waar ze al een PP hebben :)

Ik begreep dat Joyce bezig was met een stukje over huisvesting, meerdere mensen hebben aangegeven wel iets te willen schrijven en doen maar ik heb verder nog geen materiaal aangeleverd gekregen om te plaatsen dus vooralsnog gebeurt er weinig wat dat betreft :P

Ik kijk wel gewoon aan wat er binnenkomt en zodra de basis van de bouwer staat, ga ik wel pagina's aanmaken en vullen. Zal alleen niet zo snel gaan gezien de vracht werk die ik nog heb liggen en toch wel erg belangrijk is :=

Maar daarom reageer ik ook niet zo vaak meer hier in het topic de afgelopen dagen: het kost alleen maar tijd en levert tot nu toe eigenlijk niks concreets op, die tijd kan ik dan beter zelf in de website stoppen :o

Niet lüllig bedoelt verder hoor, ik vind het lief dat veel mensen willen helpen maar effectief merk ik er niks van en dan heeft het ook weinig nut om er tijd in te blijven stoppen :P

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:39

Ik snap het. Helaas ben ik niet goed in het schrijven van dat soort info. Daar kan ik je niet mee helpen.
Jammer dat er zo weinig van komt, want het blijft nog steeds een goed idee zo'n site. Heeft misschien ook met de vakantietijd te maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 15:01

Tja ik weet het niet. Het is niet anders :)

Die stukje info schrijven dat heb ik zo gedaan op zich, en wellicht komen er vanzelf tips binnen voor meer goede links als de basis van de website eenmaal online staat :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:02

Sorry sorry voor het weinig reageren! ik heb niet zo veel tijd nu! ga ook al bijna op vakantie!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 16:46

Geeft niet hoor :)

Hopelijk heb je lekker weer op vakantie, hier regen je toch maar de hersens in :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:03

weekend weg geweest ;)
Staat nog steeds op het planbord, half af, maar half af is ook zo flauw om in te leveren. Links zijn geen probleem, die zijn zo te leveren en zijn ook wel geplaatst in dit topic.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:29

Een tijdje geen bericht van mij, even korte uitleg maar:

Ik heb te veel hooi op mijn vork gehesen en zit nu met de gebakken peren. Als er andere illustratoren/vormgevers zijn die mijn werk over kunnen nemen (desnoods voor een deel), zou ik daar erg blij mee zijn.

Angel1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:10

Goed initiatief !! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 08:56

Lekker Joyce, beetje goed weer gehad? :)

Als ik toe ben aan het stukje stalling enzo, denk / hoop volgende week (hangt er van af of de basis van de websitebouwer dan staat), dan vraag ik het wel gewoon even aan je wat je hebt, is dat goed?

Allerlei interessante links zijn sowieso wel te vinden inderdaad :j

Maarja dat is met alles, het kost alleen een berg tijd om die links te verzamelen en als je al dagelijks minstens van 8 tot 8 aan het werk bent en als je dan eenmaal rond een uur of half / 9 eindelijk je prakje klaar hebt en je eten niet op je bord ziet liggen omdat de elektriciteit in huis nog getrokken moet worden en de wanden / vloeren / plafonds nog dichtgemaakt moeten worden, dan heb je nog wel wat andere dingen waar je tijd in moet stoppen ook :P

Telpeva: geeft niks toch. Ik nam al aan dat je andere zaken aan het hoofd had, kan gebeuren toch :)

Angel: bedankt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:51

Zo pfoe, jij hebt het echt druk!

Enne... ik blijf gewoon rondhangen in het topic hoor, daar waar ik kan helpen, zal ik blijven helpen. Alleen het echte tekenwerk en ontwerp werk is me wat te veel, voor de rest kan ik best dingen doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:04

ik zoek vanavond wel wat links en mail ze als lijstje wel door. (moet ik weer even opzoeken waar het heen moet O:) )

Was Nat :P En ging vooral om familiebezoek, maar dat liep een beetje mis omdat ons neefje zaterdag zo ziek werd dat hij opgenomen moest worden, dus hebben hun niet zo veel kunnen zien en 2x even in het ziekenhuis geweest. Volgende keer beter...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:58

ik vind het een mooi iniatief die website, ik blijf dit topic volgen :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:21

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:57

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:49

zo, soorten huisvesting nu redelijk afgerond voor mijn gevoel.
Waar kan het heen gemaild? Is geschreven in Word.
(misschien handig het webadres en de contactadressen in de OP te zetten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:02

Bedankt Joyce, ik stuur je even een berichtje :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:38

En is er nog vooruitgang ?

Met de icoontjes bv :P ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:23

Achter de schermen ben ik zelf maar bezig gegaan met basis-icoontjes, als we een simpele basis werkend hebben zal ik wel eens wat rondvragen of mensen het geheel een stuk mooier en professioneler kunnen / willen maken want vooralsnog is er weinig animo omdat niemand echt begrijpt wat de bedoeling is geloof ik :P

Ik heb deze even snel in elkaar gezet, zodat deze icoontjes vast werkend gemaakt kunnen worden en de website structuur opgebouwd kan worden, met alle mouse-over teksten en doorklik-voor-meer-info-mogelijkheden.

Dan kunnen we de basis vast opzetten en hopelijk zijn er dan mensen die wat handiger en creatiever zijn qua vormgeving enzo, die het een stuk professioneler en mooier kunnen maken allemaal.

Afbeelding

Er moeten dan natuurlijk wat verschillen komen in de verschillende laagjes zodat de icoontjes al een indruk geven van de verschillen tussen de verschillende lagen :)

Je ziet nu de 5 lagen / 5 soorten huisvesting van 1 tot 5 sterren. Dat is dan realistische huisvesting: 1 ster is een plek waar de paarden minimaal 2 uur per dag uit de stal komen (onder het zadel of los). Ik vind dit persoonlijk zeer magertjes of eigenlijk gewoon onvoldoende, maar het is de realiteit dat heel veel paarden zo leven of zelfs nog minder beweging krijgen :=

Daarom is het op 3 sterren "gemiddeld" en bij 4 sterren wordt het extra leuk zeg maar.

Je ziet in elke laag op volgorde icoontjes voor de onderwerpen:

- huisvesting (omschrijving stal / weide)
- sociaal (omschrijving mogelijkheden tot sociaal contact)
- ruwvoer (omschrijving beschikbaarheid / aanbod van ruwvoer)
- beweging (omschrijving mogelijkheden tot beweging)
- extra's (extra dingetjes die de situatie in die laag wat kunnen verbeteren)

De icoontjes zijn inderdaad niet allemaal mooi dezelfde kleur zwart, en het plusje is niet goed gekozen, en.... dat weet ik :P
Maar omdat we zonder deze icoontjes niet verder kunnen bouwen moest er toch iets komen en dat heb ik dus zo maar even gemaakt bij gebrek aan iets beters :)

Als iemand betere suggesties heeft die duidelijk blijven en duidelijk bij het onderwerp blijven, maar toch kleine verschillen per laag weergeven, dan zou dat helemaal super zijn :)

Dit is dus de actuele versie van de "piramide".

Er komt zo'n "piramide" voor stalpaarden....en ook 1 voor weide-paarden.

Deze noemen we de Stal-wijzer en Weide-wijzer, en zullen ook bereikt kunnen gaan worden onder www.stalwijzer.nl en www.weidewijzer.nl als alles helemaal mooi en modern, professioneel er uit ziet uiteindelijk. Maar daarvoor hebben we creatieve ontwerpers & bouwers voor nodig die het mooi kunnen weergeven allemaal en de website een super goed professioneel uiterlijk kunnen geven. Ik heb daar de middelen, het talent en de handigheid niet voor helaas :P