Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:41

mystique schreef:
Als ik niet zwanger ben loop ik wel altijd op stal schoenen, maar dat is ook omdat anders mijn goede birkenstocks vies worden en gaan stinken. Wat ik veel erger vind is dat er mensen zijn zowel hier op bokt als bij mij in de omgeving die met spagethiebandjes rijden of in een bikini bovenkant. Daar kan ik dus echt onpasselijk van worden. Daarmnaast is een goed zittende BH voor mij ook een voorwaarde op het paard.

Wat is er mis om met spaghettibandjes te rijden?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:48

Ik ben ook schuldig :')
Loop vaak op slippers, of om klompen die zes. Maten te groot zijn }:0

Nijnteee

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:54

Ik ga nooit op slipper naar mijn paard, ook niet om even snel buiten te zetten.
Wat zal het pijn doen als je paardop je blote tenen gaat staan AU!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:39

Ik ook wel op zomerse dagen, paarden buitenzetten, poetsen enzo... Maar geen vreemde paarden, ik kan wel meestal voorspellen wat mijn paarden gaan doen of hoe ze reageren op iets dus dat is tot nu toe nog niet fout gelopen!

Laatst mijn paard en haar vriendje op blote voeten buiten gezet omdat de schoenen die ik droeg mijn voet hadden opengeschuurd en dan kan ik beter stappen zonder schoenen, en stalgenootjes verklaarde me voor zot... Maarrrr ik draag wel een cap tijdens het rijden en zij niet, moet ik dan volgende x ook zo reageren? :+

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:08

_AlMaraam_ schreef:
mystique schreef:
Als ik niet zwanger ben loop ik wel altijd op stal schoenen, maar dat is ook omdat anders mijn goede birkenstocks vies worden en gaan stinken. Wat ik veel erger vind is dat er mensen zijn zowel hier op bokt als bij mij in de omgeving die met spagethiebandjes rijden of in een bikini bovenkant. Daar kan ik dus echt onpasselijk van worden. Daarmnaast is een goed zittende BH voor mij ook een voorwaarde op het paard.

Wat is er mis om met spaghettibandjes te rijden?

Ik vind dat echt niet netjes. Er bestaan zat shirts zonder mouwen zonder dat het er meteen uit ziet dat je naar het strand gaat.
Je zit tenslotte niet op het paard om mooi te zijn maar om te rijden neem ik aan.
Ik vind het ook wel een vorm van dress code die je bij de paarden draagt, netzo als een cap.
Dit is mijn mening hoor hoef je het absoluut niet mee eens te zijn.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:19

Ik kan zowieso niet zo goed tegen teenslippers, vind ze niet lekker zitten, kan niet wennen aan dat dingetje tussen mijn tenen :+ heb ze alleen wel 's thuis aan of met zonnen, als ik ga zwemmen,maar je ziet er ook mensen mee fietsen of mee shoppen ,lijkt me al onhandig,maar naar de paarden aan, nee dat lijkt me echt onhandig :D
Als het in de zomer erg warm is rijd ik wel 's met een topje met spaghettiebandjes, maar 't liefst met een tshirt, met een klein mouwtje ,zodat mijn schouders niet verbranden ;)
Toen ik met mijn vorige hafje naar het water ging reed ik aan het water gewoon in bikinie, maar naar het water toerijdend had ik daaroverheen wel een rijbroek en een tshirt, ga niet in mijn bikinietopje náár het water toerijden, vind ik weer een beetje overdreven...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:31

Absoluut nooit. Ik loop de hele zomer op slippers, maar heb bij de achterdeur een paar wolgevoerde winterschoenen staan die ik aantrek als ik bij de paarden moet zijn.
Voelt lekker aan je blote voeten, en is veel veiliger bij de paarden. Moet er niet aan denken om 650 kilo met hoefijzers op mijn blote voeten te krijgen :') En ik heb een gruwelijke hekel aan zand tussen mijn tenen, dus in de bak heb ik zowiezo altijd schoenen aan.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:36

Ik rij in de zomer altijd met spaghettibandjes of een lange tanktop, zowel buiten in de bak als met een buitenrit. Niet om mooi te ziijn, maar puur omdat het warm is en ik het heerlijk vind om tijdens een buitenrit de zon op mijn schouders te voelen.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:46

Dan is nu de vraag; kan je dan ook schoenen aan doen met stalen neuzen?
Mijn vriend vond gisteren in onze rommelhok nog spliksplinternieuwe stalen neuzen schoenen haha en vroeg zich af of ik die dan niet aan kan doen.
Maar heb al eens gehoord dan als een paar dan op je tenen gaat staan, het staal dan zou gaan indeuken en dat je tenen dan alsnog afgekneld worden?

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:28

Ik rijd ook vaker als het warm is met tanktops, dat is lekker luchtig. Ik heb wel een onderscheid tussen kleren die ik naar de manege aandoe en kleren die ik normaal draag.

Gisteren was ik op de manege en heb ik de paarden in de wei gezet met All Stars aan en nou vroeg ik me af of dat dunne lapje stof nou niet net zo erg is als teenslippers. Het voordeel aan dichte (maar dunne) schoenen is volgens mij wel dat je als je je huid openhaalt je niet meteen een ontsteking te pakken hebt.

Nienkepepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:33

Nee, ik draag altijd schoenen of laarzen.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:40

Ik heb al een jaar een blauwe nagel van een paard dat op mijn teen gesprongen is.
Het is er nu bijna uitgegroeid en ik mag blij zijn dat hij er nog aanhangt :+
Toen had ik laarzen aan dus ik denk niet dat ik het riskeer op slippers..

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:54

Mijny schreef:
Ik rijd ook vaker als het warm is met tanktops, dat is lekker luchtig. Ik heb wel een onderscheid tussen kleren die ik naar de manege aandoe en kleren die ik normaal draag.

Gisteren was ik op de manege en heb ik de paarden in de wei gezet met All Stars aan en nou vroeg ik me af of dat dunne lapje stof nou niet net zo erg is als teenslippers. Het voordeel aan dichte (maar dunne) schoenen is volgens mij wel dat je als je je huid openhaalt je niet meteen een ontsteking te pakken hebt.

Ja dat lapje stof houdt ook niks tegen, alleen inderdaad dat je huid niet beschadigd als je paard er op zou staan.
Verder zou je er alsnog dus ook een blauwe voet of teen of erger aan over houden ;-)

Wel kreeg ik vorige week in het ziekenhuis meteen een tetanus injectie, voor het geval dat.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:04

Het was ook eigenlijk niet de bedoeling om andere paarden op de wei te gaan zetten toen ik kwam, maar ik heb het toch gedaan. Bij die van mij moet ik altijd extra goed op passen want ik heb toch wel een stevige tuiger ruin met ijzers (zoals ik al eerder zei: toen hij op mijn voet was gaan staan was mijn arme voet zwaar gekneusd). Eigenlijk moest ik ook alleen mijn eigen paard, dat meestal (bij mij) wel rustig is op de wei zetten en daarna naar de AH om een verjaardagskaart te kopen. Dus ik was niet echt manege gekleed. De andere paarden die ik in de wei ging zetten waren overigens wel braaf en geen stoomwalsen als die van mij ;).

elsjuh98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:24

ik heb heel soms mijn slippers aan, maar ik heb op stal ook nog laarzen staan (=..
ik heb nu gips om mijn been #) dus heb zowieszo blote tenen,
maar het kan indd harstikk epijnlijk zijn. ik had pas een shetlander op mijn voet staan, met rijlaars, en ik had nog blauwe tenen.. dus altijd voorzichtig zijn :P

elsjuh98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:29

Wat is er mis om met spaghettibandjes te rijden?[/quote]

Ik vind dat echt niet netjes. Er bestaan zat shirts zonder mouwen zonder dat het er meteen uit ziet dat je naar het strand gaat.
Je zit tenslotte niet op het paard om mooi te zijn maar om te rijden neem ik aan.
Ik vind het ook wel een vorm van dress code die je bij de paarden draagt, netzo als een cap.
Dit is mijn mening hoor hoef je het absoluut niet mee eens te zijn.[/quote]

als het echt warm is rij ik in een hemdje , maar een bikine bovenstukje is wel een beetje raar om zomaar aan te hebbenm.. maar als ik met me pony naar het strand gaat, heb ik toch echt een bikini met korte broken aan, omdat ik dan ook ga zwemmen.

kusjekizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:44

ik ga met warm weer ook gewoon met slippers aan naar de paardjes toe alleen op de manege draag ik gewoon laarzen of joppers :)

priske29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:55

met buiten zetten doe ik het soms ook weleens, hoef alleen maar een lijn van de paddock naar de stal open te doen als ik ze aan de halster buiten zou moeten zetten zou ik het niet doen

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:49

ik doe zelf ook altijd schoenen of laarzen aan, doet al pijn als ze op je voet staan met schoenen aan :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:20

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het wel eens doe..
Voel me er ook niet fijn bij hoor en dan doe ik super voorzichtig, maar het
moet natuurlijk niet. Soms komt het gewoon zo uit, en kan ik echt niet even andere
schoenen gaan halen maar moet er niet aan denken dat er 1 op
mijn tenen komt te staan :')

Eclare_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:44

Ik doe altijd dichte schoenen aan bij de paarden. Ook geen ballerina's e.d voel me dan gewoon niet fijn en ben dan meer aan het opletten waar ik mn voeten neer zet dan met mn paard. Op school (paardenhouderij) moeten we zelfs veiligheidsschoenen en altijd een lange broek aan.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:20

laatst moest mijn zus het verzorgpaard van een vriendin (Myrthee_ @ bokt) van haar binnen zetten en de deken op doen bij ons verzorgpaard.
Ik kwam van het strand (BFF strandhuis, ik ging daar logeren) met mijn slippertjes en ik had Valiant (ons verzorgpaard) al een lange tijd niet meer gezien.
dus we gingen van het strand gelijk door naar stal maar ik liep niet naast Liberty maar naast mijn zus want ik keek wel uit!
vond het achteraf heel stom van mij dat ik op slippertjes ben geweest alhoewel ik zelf niet veel had gedaan had er toch iets kunnen gebeuren!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:48

Magica schreef:
Dan is nu de vraag; kan je dan ook schoenen aan doen met stalen neuzen?
Mijn vriend vond gisteren in onze rommelhok nog spliksplinternieuwe stalen neuzen schoenen haha en vroeg zich af of ik die dan niet aan kan doen.
Maar heb al eens gehoord dan als een paar dan op je tenen gaat staan, het staal dan zou gaan indeuken en dat je tenen dan alsnog afgekneld worden?

Hangt van de kwaliteit van die schoenen af, er zijn diverse categoriën veiligheidsschoenen, elk met hun eigen veiligheidsaspecten. Fatsoenlijke veiligheidsschoenen zijn over het algemeen goed bestand tegen een hoef en beschermen je tenen keurig, maar het heeft nog steeds mijn voorkeur om te zorgen dat een paard het niet in z'n hoofd haalt om met een hoef op mijn voet te landen. De meeste paarden weten namelijk donders goed waar ze hun voeten parkeren en mijn paarden weten ook dat dit nooit op mijn voeten kan zijn.
En ja, ik loop wel eens met teenslippers of sandalen rond met mijn paarden, zelfs wel eens met andermans paarden, maar dan moet ik wel weten dat de opvoeding goed is gelukt :+

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:54

Ik doe altijd schoenen of leren rijlaarzen aan.
Paard is een keer met schroeven op mijn voet gaan staan.
Bloeduitstorting en zwaar gekneusde voet als gevolg. Al had ik gelukkig helemaal geen last van.
Maar toch blote voeten vind ik maar eng bij de paarden. Echt niks voor mij.
Laatst bijgewerkt door deruijter op 06-08-12 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:56

Doet al pijn bij de gedacht _O-
Maar ik draag nooit teenslippers haha, maar ben vandaag toevallig nog op ballerina's even snel de paddock in geweest.