Mindim schreef:idefix4 schreef:Die vergelijking met die hond! Geweldig! Persoonlijk heb ik er meer moeite mee om mijn hond mee te geven dan mijn paard.Dat vind ik toch nog persoonlijker. Ook al waren ze niet zo duur als mijn paard. Maar een goed opgeleide hond is ook duur, vergis je daar niet in.
Ik heb ooit iemand heel goed geld zien verdienen met het ruilen van een shetlandertje tegen een Berner Sennenpup.
![]()
Zonder gekheid. Ik ben blijkbaar een egoist. Iemand mag mijn paarden bijrijden als ik daar zelf voordeel van heb. Zo niet, dan gebeurt het simpelweg niet. En ik blijf er bij, dat als je het niet kan betalen, dan moet je simpelweg niet aan paarden beginnen. Ik vind dat je je als eigenaar ongelooflijk afhankelijk opstelt, als je afhankelijk bent van de betalingen van je bijrijdster. Daar moet je het niet voor willen doen. Als eigenaar weet je gewoon wat de kosten kunnen zijn. Dan moet je geen exorbitante betalingen vragen voor het gebruiken van je paard. Ik kan er nog in komen dat mensen wel bereid moeten willen zijn om een kleine vergoeding te betalen als je twijfelt aan hun inzet, maar dan nog, zou ik er dan niet aan beginnen. Ik twijfel liever niet daarover. Gelukkig ben ik in de gelukkige positie dat mijn paarden aan huis staan. Maar toen mijn paard in pension stond met alle faciliteiten, mocht mijn bijrijdster kostenloos gebruik maken van mijn paard en de spullen. Ze moest wel zelf de kosten van het lessen en de wedstrijden zelf betalen. Ik vond dat logisch. Ze investeerde immers in haar eigen kunnen. Voor mij was het niet noodzakelijk dat het gebeurde. Er is nooit een verkeerd woord over gevallen en als ze jarig was, zorgde ik altijd voor een heel net kado, als er iets moest worden aangeschaft voor mijn paard deed ik dat. Voor ons allebei absoluut een win-win situatie.
Waarom ga je er van uit de mensen hun paard niet kunnen betalen, zonder de bijrijder? Die 50 euro bijvoorbeeld, dat schiet niet veel op hoor
Goed lezen, ik heb het hier over mensen die meer laten betalen om zelf uit de kosten te kunnen komen. Niet over die mensen die er 50 euro voor willen vangen. Ze moeten het zelf weten, maar ik zou het niet vragen. Ik zie het in mijn geval puur als 'win-win' situatie. Zelf heb ik ooit wel een paard bijgereden en de eigenares ingeschat hebbend zelf besloten er maandelijks toen nog 50 guldens voor te betalen. Puur, omdat ik dan gevoelsmatig minder afhankelijk was van haar. Ook daar heb ik geen spijt van. Zij hoefde er toen eigenlijk ook niets voor te hebben.