MissNienke1 schreef:De reden waarom iemand een bijrijder zoekt, is voor mij niet van het grootste belang (tijd, geld, anders). Ik ben juist blij dat ik en paard mag rijden wat goed is beleerd en veel vrijheid heb om er mee te doen wat ik wil. En ik ben best bereid om daar voor te betalen en om klusjes te doen.
Ik heb geen eigen paard omdat IK geen tijd heb om elke dag te rijden, te mesten etc. Geld is geen probleem, ik heb een goede baan. Natuurlijk ben ik blij als ik aan het eind van de maand meer geld over hou doordat ik geen volledig paard hoef te betalen maar ik snap dat dat voor de eigenaresse ook zo is. Zij is en blijft eindverantwoordelijk en draagt daardoor ook meer financiele verantwoordelijkheid maar dat neemt niet weg dat ik het redelijk vind dat ik als verzorger ook een (financieel) bijdraag aan de zorg van het paard. Ik heb er namelijk ook erg veel plezier van.
Hier ben ik het mee eens. Ik zou er ook geen tijd voor hebben om elke dag naar mn paard te gaan én ik heb er het geld niet voor. Als bijrijder/verzorgster doe ik ook klusjes als stal uitmesten, maar dit hoort er toch gewoon bij? Als ik wel de eigenaresse was geweest had ik dit ook moeten doen en kreeg ik ook nergens korting op. Ik beleef er een hoop plezier aan en heb niet de zorgen van dierenartskosten etc.