Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:57

tja, ik vind 100,- veel voor wat je er voor krijgt. Alle bijrijder/eigenaren relaties zijn weer anders en zolang alle partijen tevreden zijn lijkt het mij prima.
5 jaar geleden is mij gevraagd een paard te rijden (goed jong sportpaard)De eigenaren wilden mij er niet voor betalen maar voor alles werd gezorgd. Het is erop uit gedraaid dat ik mijn merrie heb verkocht om dit paard volledig te trainen. Ik krijg er geen geld voor maar het is voor mij net al een eigen paard, wat ik nodig heb/vind betaal ik en de rest de eigenaar. Daarnaast is zijn dochter inmiddels een goede vriendin en heb ik err een paar surrogaat ouders bij :) Iedereen happy

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 02:18

Tja, ik ben zuinig op mijn ponies en zet ook niet de eerste de beste op mijn wedstrijd ponies.
Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ik iets krijg om iemand van mijn ponies gebruik te laten maken, mocht er een bijrijder komen.

Mocht ze helpen met de verzorging, stalwerkzaamheden, groomen etc dan zou het wat anders zijn.

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:01

De reden waarom iemand een bijrijder zoekt, is voor mij niet van het grootste belang (tijd, geld, anders). Ik ben juist blij dat ik en paard mag rijden wat goed is beleerd en veel vrijheid heb om er mee te doen wat ik wil. En ik ben best bereid om daar voor te betalen en om klusjes te doen.
Ik heb geen eigen paard omdat IK geen tijd heb om elke dag te rijden, te mesten etc. Geld is geen probleem, ik heb een goede baan. Natuurlijk ben ik blij als ik aan het eind van de maand meer geld over hou doordat ik geen volledig paard hoef te betalen maar ik snap dat dat voor de eigenaresse ook zo is. Zij is en blijft eindverantwoordelijk en draagt daardoor ook meer financiele verantwoordelijkheid maar dat neemt niet weg dat ik het redelijk vind dat ik als verzorger ook een (financieel) bijdraag aan de zorg van het paard. Ik heb er namelijk ook erg veel plezier van.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:06

Mijn bijrijdster doet mijn paarden al 2,5 jaar en met ingang van deze maand betaalt ze 50 euro per maand mee :)
De paarden staan in volpension, dus ze hoeft alleen te rijden (alleen Quellian). Ik hoef namelijk niet voor haar hobby te betalen :)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:26

Mijn verzorgster/bijrijdster heeft 4x in de maand priveles met mijn paard (a 20 euro per uur) en rijd zelf minimaal 4x in de week mijn paard. Ik vraag haar alleen de lessen zelf te betalen, verder staat mijn paard op volpension dus mesten etc hoeft zij niet te doen, vind dit zelf heel reeël.

Vergoeding vragen voor het alleen laten verzorgen van je paard/pony vind ik best normaal (dus bedoel wel met rijden etc maar geen lessen volgen), toch vragen sommige af en toe toch wel heel veel geld.

Vaak hoor ik ook een argument om vergoeding te vragen om zo meer zekerheid te hebben dat verzorgster/bijrijdster wel komt opdagen, vind dit toch wel heel erg dat men een verzorgpaard/pony zoekt maar gewoon het lef heeft om niet op te komen dagen of afspraken niet na te komen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:42

ik vind dat iedere afspraak goed is zolang beide partijen het eens zijn. Per regio verschilt het aanbod paarden/bijrijders enorm dus daar valt niks over te zeggen.

Mijn paard kost me 400 euro per maand (stalling, medicijnen etc) de afgelopen maanden heb ik meerdere duizenden euro's uitgegeven aan ziektekosten.

Mijn bijrijdster betaal daar een klein bedrag aan mee, lang geen 100 euro. ik vind dat redelijk. Zij heeft 3 dagen in de week een eigen paard, mag hem meenemen op vakantie, wedstrijden etc. Dagen doen we in overleg zodat zij ook de tijd heeft.

Ik zou willen dat ik de bijrijdster was!

Enneh, stallen uitmesten, dat is in mijn stal 5 minuten werk!

Mensen die eigenaar van het paard zijn mesten toch ook de stal uit? Zou de stalling dan ook gratis moeten zijn?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:11

vind t een normale prijs.
je maakt wel gebruik van hun spullen hun paard etc.
ik vond dat ook eerst heel raar maar als je alles met het paard mag vind ik et heel reeel.

ik vroeg bij me vorige pony alleen het enten en de hoefsmid terug.
de gene mocht er kleine buitenritte mee doen en was verantwoordelijk voor de paddock.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:32

Ik heb een bijrijdpaard en ik betaal er niets voor. Uiteraard betaal ik wel mee als er wat vervangen moet worden. Maar verdere kosten heb ik niet. Ik doe daarbij ook allerlei klusjes... stal uitmesten, bak slepen etc...

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:48

bij ons is het ook heel normaal dat de bijrijdster betaald hoor. Ik hoor wel bedragen van 30 euro per maand voor 1 keer in de week. 3 Keer zou dus 90 euro per maand zijn. Als je een paard huurt ben je veel meer geld kwijt en mag je maar 1 uurtje rijden. Geld betalen schept ook een bepaalde verplichting (van beide kanten).

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:51

Ik heb me net weer even goed geschrokken, zat voor de lol rond te neuzen op vraag/aanbod bijrijders. En daar komen bedragen langs van 150 en zelfs 200 euro per maand! 8)7 Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik werkelijk van de zotte. Mijn paard staat op een all-in pensionstal, en dan betaal ik voor stalling én wekelijks privéles (buiten de pensionstal om) bij elkaar 190 euro. Tel daar wormenkuur, entingen en hoefsmid bij op, zeg dat het dan gemiddeld 250 euro p/m wordt. Als eigenaar...

Vroeger zelf altijd bijgereden: gratis. Paardrijden tot het me zowat mijn neus uitkwam, zelfs periodes 7 paarden per dag :+ En daarbij werd ik ook nog betááld om bepaalde paarden te rijden. Terwijl ik nou niet de ster van de klas was/ben op paardrijgebied... Een kleine vergoeding voor gebruik/slijtage tuig/hoefijzers en risico"afkoop" kan ik me indenken, maar meer dan 50 euro vind ik niet reëel.

Ook dat betalen op basis van 1-2-3 dagen per week, mij geeft het te veel een paard-huren idee (sowieso, maar 1x in de week vind ik niet echt bijrijden). Ik knap daar gigantisch op af, als eigenaar zijnde wil ik dat zo absoluut niet met mijn paard en als bijrijder zou ik er echt voor bedanken als het zo moet. Een paard huren op de manege is dan ongeveer even duur en vele malen minder gezeik en verplichtingen. Ik snap dat echt niet :?
En dan vind ik het opeens ook niet meer zo gek dat er aspirant-bijrijders zijn met enorme waslijsten aan eisen (wedstrijden, vaste dagen, inspraak, zo-en-zo hoog en dat soort paard met dat niveau, etc), voor zulke prijzen verwacht je niet alleen maar rond te mogen hopsen op de grasmaaifjord van de buren....maar dat vindt men dan weer aso, die eisenlijsten.

Ik ben oprecht verbaasd en geschokt, laten we het daar maar op houden :+

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:15

Veel te veel.
Als het om alleen bijrijden gaat, vind ik dat er wel een bijdrage gevraagd mag worden. Je doet dan immers alleen de leuke dingen.

Zodra je ook stallen moet uitmesten, vind ik dat er niks gevraagd mag worden. Jij werkt er voor om het paard te kunnen rijden

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:21

Ik vind 100 euro ook veel, zeker als je zelf de stallen enzo moet uitmesten.

Zelf betaal ik niks voor mijn verzorgpaarden. Alleen voor een paard betaal ik de hoefsmidkosten (om de 8 weken 45€)
Niet omdat het moet maar de andere verzorgsters die hier komen, betalen wel een maandelijkse bijdrage en ik vond het dan zo raar dat ik niks zou betalen terwijl ik wel zoveel als ik wil en wanneer ik maar wil mag komen rijden en geen klusjes moet doen.
De andere verzorgsters hebben trouwens op een advertentie van de eigenaresse gereageerd, terwijl ze mij heeft gevraagd om haar paard te rijden, vandaar het verschil.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:18

MissNienke1 schreef:
De reden waarom iemand een bijrijder zoekt, is voor mij niet van het grootste belang (tijd, geld, anders). Ik ben juist blij dat ik en paard mag rijden wat goed is beleerd en veel vrijheid heb om er mee te doen wat ik wil. En ik ben best bereid om daar voor te betalen en om klusjes te doen.
Ik heb geen eigen paard omdat IK geen tijd heb om elke dag te rijden, te mesten etc. Geld is geen probleem, ik heb een goede baan. Natuurlijk ben ik blij als ik aan het eind van de maand meer geld over hou doordat ik geen volledig paard hoef te betalen maar ik snap dat dat voor de eigenaresse ook zo is. Zij is en blijft eindverantwoordelijk en draagt daardoor ook meer financiele verantwoordelijkheid maar dat neemt niet weg dat ik het redelijk vind dat ik als verzorger ook een (financieel) bijdraag aan de zorg van het paard. Ik heb er namelijk ook erg veel plezier van.

Hier ben ik het mee eens. Ik zou er ook geen tijd voor hebben om elke dag naar mn paard te gaan én ik heb er het geld niet voor. Als bijrijder/verzorgster doe ik ook klusjes als stal uitmesten, maar dit hoort er toch gewoon bij? Als ik wel de eigenaresse was geweest had ik dit ook moeten doen en kreeg ik ook nergens korting op. Ik beleef er een hoop plezier aan en heb niet de zorgen van dierenartskosten etc.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:48

Ik denk dat dit een discussie is met per paard-eigenaar-bijrijdster combinatie een andere uitkomst is.

De TS had het over een ijslander. Ik ben er niet in thuis, heb wel ijslanders bij mij op pension en er zit dus verschil in, in toltende en telgangende ijslander is prijzig ( + 8000) en ik kan me dus voorstellen dat een fan van deze gangen rijden voor zo'n paard betaald omdat niet elke ijslander dit kan. Maar ik snap ook dat een ruiter die geen kaas gegeten heeft van extra gangen en die droom om dat te rijden niet heeft, wél zou willen betalen. Kwestie van een potje/dekseltje en vooral heel goed zoeken of anders als eigenaresse daar ook je wensen aan een verzorger óf hoogte van de vergoeding aan aanpassen :)*

Zelf heb ik ook een bijrijdster voor mijn fjord. Een fjord, doodnormaal beestje maar toch M dresuur geklasseerd bij de paarden, erg braaf na te rijden en zet je hem voor een hindernis doet hij het ook voor je. Uitmesten en klusjes zijn overbodig, die zijn inbegrepen bij de stalhuur en ik hoef geen vergoeding.

Toch is die 'stomme fjord' niet uit zichzelf M gaan lopen, dat is hard trainen en veel lesnemen ( mijn hobby). Uiteindelijk bied ik een leuk paardje aan die voor een manegeruiter een leukerd is. Namelijk opgeleid en tóch braaf. Ik wil wel graag dat mijn bijrijdster les neemt, en daar zit nu bij mij de cruq, dat gebeurd niet. Ik heb een paar keer aangezwengeld, een keer de les geinnitieerd, nog eens een keer het nummer van de instructie doorgegeven, gevraagd of ze soms zelf een instructeur wilde zoeken, zelf een paar keer les gegeven en er gebeurd niets... En dan zijn we nu denk ik een 6 maanden onderweg.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:55

Ik heb een verzorgpaard gehad dat ik onbeperkt mocht rijden, wedstrijden, bos whatever.
Daar betaald ik €65.- in de maand voor en vond (en vind) dat altijd een schappelijk bedrag!
Ik hoefde daar verder niets meer te doen qua mesten of zo, uiteraard wel het paard en tuigage poetsen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:08

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat je een bedrag betaalt voor een bijrijdpaard :o . Als je gaat lessen op een manege, ben je doorgaans veel meer kwijt. Als eigenaar neem je wel een risico door iemand anders op je paard te laten rijden en je spullen te laten gebruiken. Zo onderscheid je vaak ook wel de serieuze mensen van de 'mooi-weer-ruiters' en té jonge meiden is mijn ervaring ;) .

Ik heb twee paarden en twee bijrijders. De een komt 2x in de week, de ander 2 om 3x. Als ze extra gaan vraag ik ze uiteraard geen extra bijdrage en ze mogen alles doen met mijn paarden wat ze willen (wedstrijden, lessen, clinics etc). Klusjes hoeven ze van mij niet te doen omdat mijn paarden 24h/7 buiten staan maar zou ik wel een stal hebben, weet ik zeker dat mijn bijrijders het geen probleem zouden vinden om een keer uit te mesten, ik heb fijne meiden gevonden :j.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:43

Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.

beest kost mij rond de 400 euro per maand. Dan rij ik er 4 keer in de week op en verzorg hem 7 dagen in de week en mest dagelijks zijn stal nog eens extra uit. Ik veeg de stallen aan, help de stalhouder, onderhoud mijn materiaal en heb ook nog eens voor een slordige 10.000 euro aan spullen bij liggen. Als het dier ziek is kan ik de rib-uit-mijn-lijf-rekening betalen en ga ik braaf 3 x per dag naar stal.

Als ik al die verzorgsters hier lees ben ik wel helemaal gek. Ik zou er bijna geld voor moeten krijgen! }:0
Ik help ten slotte iemand uit de probelemen (mezelf maar toch)
Ik heb er per slot van rekening zelf voor gekozen.

Kan beter de bups verkopen en verzorgster worden.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:47

pol013 schreef:
Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.

beest kost mij rond de 400 euro per maand. Dan rij ik er 4 keer in de week op en verzorg hem 7 dagen in de week en mest dagelijks zijn stal nog eens extra uit. Ik veeg de stallen aan, help de stalhouder, onderhoud mijn materiaal en heb ook nog eens voor een slordige 10.000 euro aan spullen bij liggen. Als het dier ziek is kan ik de rib-uit-mijn-lijf-rekening betalen en ga ik braaf 3 x per dag naar stal.

Als ik al die verzorgsters hier lees ben ik wel helemaal gek. Ik zou er bijna geld voor moeten krijgen! }:0
Ik help ten slotte iemand uit de probelemen (mezelf maar toch)
Ik heb er per slot van rekening zelf voor gekozen.

Kan beter de bups verkopen en verzorgster worden.

ik vind dat je gelijk hebt, maar velen vinden van niet!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:49

pol013, na mijn paarden word ik ook bijrijdster :D

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:06

Sorry hoor wat is het probleem om ook de stal uit te mesten dat hoort ook bij de verzorging van een paard net als voeren en water geven.
Ik zoek ook een bijrijder voor €50 in de maand voor 2dgn pw op mijn stal wordt niet gemest dus dat hoort er dan ook bij.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:15

Ik vind dat ook altijd bizar dat verzorgers voor uitmesten betaald willen krijgen. je hebt al minder lasten en uitmesten hoort er nu eenmaal bij. Ik betaal 400 euro stallingsgeld om mn eigen paard uit te mesten :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:17

_Aurora_ schreef:
Ik vind dat ook altijd bizar dat verzorgers voor uitmesten betaald willen krijgen. je hebt al minder lasten en uitmesten hoort er nu eenmaal bij. Ik betaal 400 euro stallingsgeld om mn eigen paard uit te mesten :+

Wat??? Wordt er voor die 400 euro niet eens gemest?? :wow: Of heb je dan meerdere paarden in pension voor dat geld?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:19

Quellian schreef:
_Aurora_ schreef:

Wat??? Wordt er voor die 400 euro niet eens gemest?? :wow: Of heb je dan meerdere paarden in pension voor dat geld?

Nee ;) ik woon in de randstad en wil mn pony 365 dagen per jaar naar buiten hebben en een fijne dressuur rijbaan dicht bij mijn huis. En sja daar betaal je voor in Rotterdam...

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:24

Wij hebben ook een bijrijdster voor onze ijslander.
Zij betaald € 35,- per maand en mest 1 keer per week het weiland waar ons paard staat.
Dit wordt dagelijks gedaan dus het is niet zo dat er mest van een hele week ligt.
Daarvoor mag ze ons paard rijden van maandag t/m donderdag.
Hoe lang en waar ze heen rijd mag ze helemaal zelf weten.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:22

ik hoop ook nog eens De bijrijder te vinden voor mijn paard. en die ik vertrouwen kan, een die lekker het bos in kan, en die blijft komen.. Verzorgen doe ik zelf wel, mesten kan ik ook prima doen. Maar ik kan ze niet vinden, de betrouwbare verantwoordelijke bijrijder. Voor geld hoeft het niet, daarvoor heb ik zelf voor de paarden gekozen, maar dat ze blijven komen of het vertrouwen niet serieus nemen. Dat is al zo moelijk.