4 x 20 voor een maand is wel bizar weinig
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Villa schreef:Doubtless schreef:Lastige keuze Villa! Onze stalhouder 'lost het op' door in andere dingen te investeren: Boxen voor muziek in de bak, paardenvoetbal, spiegels in de binnenbak... Hij probeert dus wel echt iets terug te geven...
Bij ons is het alleen maar achteruit gegaan sinds ik er sta ( anderhalf jaar) vroeger werd er elke dag uit gemest, nu alleen een paar drollen per dag. Ze staan 8 van de 10 keer op een natte onderlaag, wel met een laagje stro erover heen.
Daarnaast word de bak niet goed bijgehouden, verlichting is minimaal en word al gezeurt als ik me paard wil poetsen en een licht aan doe.
Daarnaast is zaterdag en zondag les-dag dus kan je vrijwel de hele dag niet normaal rijden in de bak.
maaaaar me paard staat wel elke dag een aantal uren buiten en ze heeft contact met andere paarden. ik kan buiten rijden zonder een grote weg over te steken (niet verkeersmak) ik kan les nemen en er is springmateriaal. ik betaal er nu 400 euro voor..
De andere stal is heel simpel, maar 3 andere pension paarden, paarden staan zomers op de wei (snachts binnen) en nu in de winter paar uur los in de bak. (mag ze wel binnen zetten als je wilt rijden)
mijn paard zal dus alleen buiten staan (kan niet met de anderen) er is een bak met voldoende verlichting maar daar blijft het ook wel bij.. geen springmateriaal of dergelijke.
stal staat aan een (druk) landweggetje en om buiten te rijden moet je een minimaal 2 wegen oversteken. Ik mag wel mijn eigen instucteur meenemen. stalling kost maar 230 dus van het geld wat ik dan overhou kan ik de trailer huren en ergens anders lessen (betere bak- of spring les)of naar bos/strand kunnen gaan.
dilemmaaa...![]()
grootste reden om weg te gaan bij mijn huidige stal is dat er afspraken niet nagekomen worden, maar of het me waard is om te verhuizen?..
marjan1986 schreef:Villa schreef:
Bij ons is het alleen maar achteruit gegaan sinds ik er sta ( anderhalf jaar) vroeger werd er elke dag uit gemest, nu alleen een paar drollen per dag. Ze staan 8 van de 10 keer op een natte onderlaag, wel met een laagje stro erover heen.
Daarnaast word de bak niet goed bijgehouden, verlichting is minimaal en word al gezeurt als ik me paard wil poetsen en een licht aan doe.
Daarnaast is zaterdag en zondag les-dag dus kan je vrijwel de hele dag niet normaal rijden in de bak.
maaaaar me paard staat wel elke dag een aantal uren buiten en ze heeft contact met andere paarden. ik kan buiten rijden zonder een grote weg over te steken (niet verkeersmak) ik kan les nemen en er is springmateriaal. ik betaal er nu 400 euro voor..
De andere stal is heel simpel, maar 3 andere pension paarden, paarden staan zomers op de wei (snachts binnen) en nu in de winter paar uur los in de bak. (mag ze wel binnen zetten als je wilt rijden)
mijn paard zal dus alleen buiten staan (kan niet met de anderen) er is een bak met voldoende verlichting maar daar blijft het ook wel bij.. geen springmateriaal of dergelijke.
stal staat aan een (druk) landweggetje en om buiten te rijden moet je een minimaal 2 wegen oversteken. Ik mag wel mijn eigen instucteur meenemen. stalling kost maar 230 dus van het geld wat ik dan overhou kan ik de trailer huren en ergens anders lessen (betere bak- of spring les)of naar bos/strand kunnen gaan.
dilemmaaa...![]()
grootste reden om weg te gaan bij mijn huidige stal is dat er afspraken niet nagekomen worden, maar of het me waard is om te verhuizen?..
Had je op je vorige stal ook een binnenbak?
manie schreef:Toch wel grappig hoe mensen die zelf niks met inkoop van doen hebben kunnen oordelen over de gestegen kosten van stro en daarmee de gestegen kosten van stalling.
Afgelopen jaren kocht ik grote balen stro voor 25-30 euro.
Dit jaar betaal ik 60 euro en raad eens mijn stro-boer heeft helemaal niks meer in de loods.
Oorzaak....de stro oogst is gewoon waardeloos dit jaar (ontzettend korte stam en veel water), iedereen heeft dit met eigen ogen kunnen zien!
Nu heb ik gelukkig nu een ander adres voor stro, dit komt uit Polen! Dus tja dat is duur (transport etc).
Gelijk maar een x-aantal pakken gereserveerd voor het zelfde geld, want je kunt nu al wel raden, dat er aan het eind vd winter echt een probleem ontstaat.
Nee ik zou geen pensionstal eigenaar willen zijn in deze tijd en al helemaal niet met klagende klanten die 0,0 inzicht in de prijzen hebben
maybe2 schreef:manie schreef:Toch wel grappig hoe mensen die zelf niks met inkoop van doen hebben kunnen oordelen over de gestegen kosten van stro en daarmee de gestegen kosten van stalling.
Dit jaar betaal ik 60 euro en raad eens mijn stro-boer heeft helemaal niks meer in de loods.
Oorzaak....de stro oogst is gewoon waardeloos dit jaar (ontzettend korte stam en veel water), iedereen heeft dit met eigen ogen kunnen zien!
Nu heb ik gelukkig nu een ander adres voor stro, dit komt uit Polen! Dus tja dat is duur (transport etc).
Gelijk maar een x-aantal pakken gereserveerd voor het zelfde geld, want je kunt nu al wel raden, dat er aan het eind vd winter echt een probleem ontstaat.
Nee ik zou geen pensionstal eigenaar willen zijn in deze tijd en al helemaal niet met klagende klanten die 0,0 inzicht in de prijzen hebben
![]()
![]()
maybe2 schreef:manie schreef:Toch wel grappig hoe mensen die zelf niks met inkoop van doen hebben kunnen oordelen over de gestegen kosten van stro en daarmee de gestegen kosten van stalling.
![]()
![]()
knollentuin schreef:ach kom nou toch , de meeste mensen die een beetje om zich heen kijken en luisteren naar de rondgaande gesprekken vangen heus wel de verhalen over de oogst op. plus dat als je hier in de omgeving links en rechts tarwe van 20 cm hoog op het land kon zien staan =daar komt dus bijna geen stro-opbrengst vanaf... en toen t gemaaid was lag t erg ernstig lang op t land omdat t niet geperst worden kon door dat de grond te nat was voor de machines en te korte droge periodes om droog te persen. beetje logisch nadenken wordt dan 1+1=2 toch?
knollentuin schreef:grote baal is ongeveer 400 kilotrouwens, is het een idee dat als iemand het heeft over ik betal 25 euro voor een baal ,dat je er dan bij vermeld hoe zwaar zo een baal is? ik denk dat dat meer duidelijkheid geeft..
knollentuin schreef:wat ik ook bedoelde, tendance bv, meld dat ze 50 euro voor een baal betaald, maar hoe zwaar is die baal? ik betaal bv 75 euro voor een baal maar die is tegen de 500 kilo.. rondbalen zijn rond de 350 kilo dacht ik?
en idd amy, de kostprijzen gaan hard omhoog,dan moet je je prijs wel aanpassen dat is logisch,helaas..
ik maak het hier niet mee dat de prijzen gelijk blijven t\o van 2-3 jaar terug
nombrado schreef:knollentuin schreef:ach kom nou toch , de meeste mensen die een beetje om zich heen kijken en luisteren naar de rondgaande gesprekken vangen heus wel de verhalen over de oogst op. plus dat als je hier in de omgeving links en rechts tarwe van 20 cm hoog op het land kon zien staan =daar komt dus bijna geen stro-opbrengst vanaf... en toen t gemaaid was lag t erg ernstig lang op t land omdat t niet geperst worden kon door dat de grond te nat was voor de machines en te korte droge periodes om droog te persen. beetje logisch nadenken wordt dan 1+1=2 toch?
vergeet niet, dat veel paarden eigenaren, niet eens weten, dat de tarwe die ze zien staan op de akkerlanden (of niet eens weten dat het tarwe is) maar niet weten, dat dat stro wordt uiteindelijk voor destallen van hun paarden