Vorig jaar in de kou en sneeuw lag mijn appie languit op de grond in de sneeuw te slapen terwijl ze ook in het stalletje kon gaan liggen waar een dikke laag droog schoon stro lag. Dat zei voor mij wel genoeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:Dat zegt genoeg wat jouw ponies betreft.
Deze topics gaan uiteindelijk altijd weer over hoe men zelf paarden houdt.
En zo werkt het ook. Je kijkt naar waar jouw paard zich lekker bij voelt.
Het is niet goed om te denken dat er een standaard is die voldoet voor alle paarden.
Blondie_ schreef:Echt niet omdat ze het leuk vinden in een hokje gestopt te worden waar ze net hun kont kunnen keren...
Sodeletuut schreef:Poohbeer schreef:Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Ben het geheel met je eens dat een paard buiten hoort, maar om aan te nemen dat een stal uit luxe wordt gekozen vind ik erg kort door de bocht.
Als ik kijk naar mijn eigen paarden.....die staan 24/ 7 buiten....op mijn merrie na, die is nu bijna 19 en vind het gewoon lekker om in de nachten op stal te staan, geeft haar wat meer rust, die ze nu nodig gaat hebben. Voorheen vond ik het ook gezeur hoor, dekens, stal....maar ik merk aan haar dat ze gewoon een dekentje nodig heeft nu en wat meer rust nodig heeft.... Zo denk ik dat er meer redenen zijn om toch eens te kiezen voor een stal ipv 24/7 buiten
Hier in het noorden komt dat toch wel veel voor hoor. Er is hier namelijk zat mogelijkheid om je paard 24/7 buiten te hebben staan, maarja dan heb je geen mooie bak enzo. Tsja, dan zijn er toch veel mensen die kiezen voor een mooie pensionstal waar alles wordt gedaan en waar ze lekker kunnen rijden in een binnenbak..
Blondie_ schreef:Waarom denken jullie dat die paarden zo graag naar hun stalletje willen..
Echt niet omdat ze het leuk vinden in een hokje gestopt te worden waar ze net hun kont kunnen keren..
Omdat ze daar eten krijgen natuurlijk!
liljebo schreef:Zou 24/7 weidegang met soortgenoten en vrije toegang tot grote, droge , windvrijestal niet tegenmoet komen aan de wensen van de paarden die liever buiten staan én aan de wensen van een zg stalpaard?
Omdat ze dan zelf de keuze kunnen maken?
Buitenpaard kan dan lekker buiten staan en stalpaard kan zichzelf dan op stal zetten op ieder gewenst moment...
Goed... besef dat die mogelijkheid er niet overal is.
Maar gewoon als vraag....
Dek je daarbij niet de behoeften van beiden?
Hoe denken jullie daarover?