Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moeni11

Re: Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:09

Ben het met je eens hoor Chaos, ken ook van die kneuzen die dat op die manier doen. En er gebeurd 9 van de 10 keer wat. Maar dat hardop zeggen durven ze niet. En zeker niet tegen de eigenaren van de paarden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:21

Lekker aardig om ze dan maar kneuzen te noemen :\

Ik heb mijn paard al bijna 20 jaar. Op de wei kan er ook wat gebeuren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:24

Bij ons betalen we voor de ruime boxen 340 Euro (zo uit mijn hoofd) per maand. Hiervoor hebben we ruime weides ieder seizoen, kleine groepjes per wei. Gebruik van binnen en buiten bak, stapmolen paddocks en warm water. Verder is er camera bewaking en dag en nacht toezicht. Mijn naarling staat er ook in de opfok, best prijzig a 185 euro per maand. Maar op deze manier kan ik er in ieder geval dagelijks bij zijn en heb ik ze niet verdeeld staan ( scheelt reistijd en benzinekosten).

Zou heeeeeel graag goedkoper willen staan, maar ik wil onder geen beding de wei en de boer kwijt. Er staan met de opfok erbij rond de 100 paarden schat ik, maar de boer weet van ieder paard de naam, de eigenaar bij naam, en de afstamming van de paarden.

Houd rekening met de klanten en bijv. in mijn geval (zwaar ongeluk gehad 3 jaar terug samen met mijn paard) altijd rekening houdend met de "schrikreacties" van mijn paard. Hij heeft nadat ik 2 maanden niet meer naar stal kon komen vanwege dat ongeluk kosteloos mijn paard verzorgd. Ervoor gezorgd dat hij niets te kort kwam, extra aandacht gegeven en regelmatig contact gehouden met me.

Verhuizen betekend dan voor mij ook automatisch dat ik iemand kwijt raak die mijn paard door en door kent, die zijn ziektebeeld over de afgelopen jaren bij heeft gehouden, en die s'nachts zijn bedje uit komt om nog s te kijken bij die slungelige zwarte als hij eens een keer niet lekker is.

Sinds vorige maand heeft mijn dochter ook een eigen paard, en het is voor haar echt een rib uit d'r lijf en ze moet er hard voor werken. Dus dekens etc vallen nog wel eens haar kant op per ongeluk, zo uit de kast van de boer. Want ach dat meiske moet er al zo hard voor werken. Als er 's wat is met je beest dan heeft hij altijd wel een wondermiddeltje en om de een of andere reden staat dat nooit op de eindnota. Met kerst krijgt iedere pensionklant een kerstkaart en kerstpakketje... Het kost wat, maar ik krijg er in ieder geval voor onze paarden behoorlijk wat zorg voor terug.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:47

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:25

@ceriadwen, dat zijn stallen die je toch met naam en toenaam wel op het internet mag noemen!!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:38

stel je wilt een modaal inkomen verdienen ,en je hebt plaats voor 30 paarden....dan moet je al bijna 100 eurie ex btw per paard aan winst hebben
tel daar bij op voer,strooisel,huisvesting,land etc en je ziet dat alles beneden de 250 spot goedkoop is

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:43

papagroom schreef:
stel je wilt een modaal inkomen verdienen ,en je hebt plaats voor 30 paarden....dan moet je al bijna 100 eurie ex btw per paard aan winst hebben
tel daar bij op voer,strooisel,huisvesting,land etc en je ziet dat alles beneden de 250 spot goedkoop is

en de vraag is of je het dan allemaal in je uppie bij kan houden...stallen mesten ,voeren,banen slepen,onderhoud aan gebouwen. terrein, omheining en weides, bevoorading stro ,voer ,hooi,kantine ,binnenzetten, buiten zetten . het contact met je klanten en administratie en ik vergeet er vast nog wel een paar :Y)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:50

klopt
het hele gezin moet dan mee werken en een weekendje weg is er niet meer bij want je moet 24/7 aanspreekbaar zijn...ik zouw niet willen ruilen.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:52

wij staan gelukig niet zo duur .voor een paard 125euro
en pony 95 euro. wordt twee keer gevoerd per dag persvoer.
biks moet je zelf betaalen . kan stro pakken wat je wilt je moet zelf de stal doen. zelf buiten zetten . maar wel twee binnen bakken. 1 buitenbak en 1los gooi bak buiten. en verder eigen baas wat ook wel fijn is . je betaalt 26euro voor de lessen in de maand. zijn twee lessen spring en dressuur les in de week. denk dat wij niet mogen klaagen . :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:57

Wat een onzin dat je niet meerdere paarden tegelijk kunt buiten zetten... Ik ken een stal waar de weg van en naar stal heeel paardproof is afgezet, daar gaat smorgens alles open en lopen ze alle 25 rustig naar het land. S avonds net zo, geen geloop of niks, rustig elk naar de eigen stal.

Ikzelf deed op stal geregeld 3 paarden tegelijk binnen of buiten zetten, aan alleen een touwtje elk, en nooit problemen, hoogstens wat gestuiter naast mij en beetje goochelen bij het uithalen van het derde paard ;) Ze weten snel wat kan en wat niet.

Ook hier was alles afgezet en amper mogelijkheid tot bezeren. Want mogelijkheid is er altijd natuurlijk.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:00

poes schreef:
Wat een onzin dat je niet meerdere paarden tegelijk kunt buiten zetten... Ik ken een stal waar de weg van en naar stal heeel paardproof is afgezet, daar gaat smorgens alles open en lopen ze alle 25 rustig naar het land. S avonds net zo, geen geloop of niks, rustig elk naar de eigen stal.

Ikzelf deed op stal geregeld 3 paarden tegelijk binnen of buiten zetten, aan alleen een touwtje elk, en nooit problemen, hoogstens wat gestuiter naast mij en beetje goochelen bij het uithalen van het derde paard ;) Ze weten snel wat kan en wat niet.

Ook hier was alles afgezet en amper mogelijkheid tot bezeren. Want mogelijkheid is er altijd natuurlijk.

Ik bedank er vriendelijk voor. Heb al zooooo vaak gezien dat het misgaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:04

Ik ken ook een stal waar de deuren open worden gedaan en alles gewoon naar buiten loopt.
Ik weet wel dat 1 iemand achter bij de weien blijft en 1 iemand doet per groep de staldeuren open binnen.
Ik heb daar nog nooit narigheid van gehoord en het gaat allemaal met beleid.
25 paarden ineens los laten kan idd fout gaan kan ik me voorstellen, maar toch als de paarden het kennen hoeft het geen probleem te zijn.
Laatst bijgewerkt door jesito op 12-10-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:06

Je moet dat idd niet doen als er net een nieuwe in de groep zit. Maar goed, ik heb het ook over een stalhouder die met elk paard goeie verstandhouding had en heel veel te vertellen had in haar eentje. Die vertrouwde ik 100% met paarden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:06

Het meest dramatische wat ik heb meegemaakt in 15 jaar is dat een paard de verkeerde box in liep.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:08

Ja of dat er plots 2 in 1 box staan te buurten :)

Waren daar ook allemaal open stallen (dus muur vooraan is 1m50 hoog of zo dus alles kan elkaar aanraken), stonden geregeld ook hengsten, en ging allemaal goed. Hengst ging uiteraard alleen in het landje met klein merriemaatje erbij, niet in de grote groep.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:10

Nicolletje schreef:
Het meest dramatische wat ik heb meegemaakt in 15 jaar is dat een paard de verkeerde box in liep.

Daarom moet altijd iemand bij de boxen zijn, die dit begeleid.
Als je in ieder geval 2 mensen hebt kom je een eind.
Kijk in je eentje de hele bende loslaten en dan eens rustig richting stal lopen om te kijken of alles zijn eigen box heeft is vragen om problemen.
Maar goed ik kan me voorstellen dat mensen het liever niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:11

Wat de meesten hier niet beseffen is dat het geen goede en verantwoorde manier van handelen is en als er daardoor ongelukken gebeuren, dan is de pensionhouder daar verantwoordelijk voor. Het is namelijk verboden om ongeoorloofd risico te nemen met spullen van iemand anders en dat geldt ook als je paarden in pension hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:12

Yeps elk zijn eigen ding, zo hoorde ik op bokt eens iemand die in geen geval zelf naar de vieze wei wou lopen om daar dan een vies paard te moeten vangen.

Daar gaan mijn haren dan weer van overeind.

Lovely: ongeoorloofd risico nemen is 25 vreemde paarden zomaar loslaten, daar had het hier niks mee te maken.

Het zijn hele frêle dieren ja, maar ook geen porseleinen popjes die je maar altijd in de kast moet houden.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:12

Er gaan wel meer dingen heel vaak goed. Maar het risico dat het fout gaat is mij te groot en ik wens ook niet dat mijn pensionhouder zo onvoorzichtig met mijn paarden omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:13

Poes, het is een onveilige manier van met andermans paarden omgaan en dat hoor je als pensionhouder dus niet te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:15

Dat is echt elk zijn eigen mening, ik vind dat de MEESTE paarden voldoende kunnen opgevoed worden dat dit gewoon kan, net zoals ik geloof dat ze meer buiten moeten staan dan binnen, dat ook een paard dat bij mij 5 dagen werkt niet per sé dekens nodig heeft, dat ze best in grote groepen buiten kunnen en niet per 2 altijd, enz.

Het gaat hier echt om meningen. Ik ben ook best heel voorzichtig met veel dingen. Zo ben ik erg schuw met paarden vastzetten, terwijl anderen het net goed vinden als ze eens flink hangen en het touw 'tegenkomen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:17

Het gaat helemaal niet om een mening, het namelijk gewoon in de wet en als een pensionhouder die aan zijn laars lapt, voert hij wanbeleid en dat kan hem zijn inkomsten kosten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:17

Lovely schreef:
Poes, het is een onveilige manier van met andermans paarden omgaan en dat hoor je als pensionhouder dus niet te doen.

Ik ben het met je eens. Ik heb helaas ook te veel ongelukken zien gebeuren met deze handelswijze. Mijn paard mag alleen met haar maatje naar de wei, niet in een kudde. En dat heeft niets met het geld te maken, maar met de veiligheid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:18

we gaan hier wel een beetje off topic

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:19

Lovely schreef:
Het gaat helemaal niet om een mening, het namelijk gewoon in de wet en als een pensionhouder die aan zijn laars lapt, voert hij wanbeleid en dat kan hem zijn inkomsten kosten.

Staat er in de wet dat een paard aan een halster en touw moet buiten gezet worden?

Het zijn kuddedieren, en wij vinden dat onveilig? 8)7