De meeste aanhangernetten zijn van erg dun of plastic materiaal , vaak ook met scherpe knoopjes tussen de mazen... wil je een aanhangernet dat lang mee gaat zoek dan zo dik mogelijk materiaal. PP (Polypropylene) is erg fijn.
Ook bij www.huck.nl hebben ze hele mooie en dikke netten die lang mee gaan.
De netten uit mijn onderschrift (mijn weidegenootje Petra maakt die) komen daar ook vandaan. Het materiaal is een stuk duurder dan dat van een aanhangernetje maar het is dan ook een stuk dikker en duurzamer
Donna_
Geplaatst: 23-02-12 14:17
Ik ben net bij de bouwmarkt geweest, vond het materiaal wel erg dun... koorddikte 3 mm. Iedereen hier deze materiaaldikte? Behalve bovenstaande post dan. Hij was maar 20 euro, dat viel me alles mee.
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 23-02-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja, dat snap ik maar hij kan natuurlijk even op zijn. Net ander filiaal gebeld en die geeft hele andere informatie hahaha . Andere filiaal had er ineens eentje van 6mm dikte maar maaswijdte van 2.5mm
Dat denk ik wel ja hahaha, heb het wel vier keer nagevraagd maar kan maar zo
ijspeert
Geplaatst: 23-02-12 14:56
Ik heb 2 netten van heunetz en die gaan al 4 winters mee. Alleen waar het stokje zit is het iets rafelig geworden. Heb er 3 winter 6 paarden/pony's en 1 ezel aangehad Nog nooit heeft er een vast gezeten in het net. En er zaten toch echt 2 slopers bij.
2 jaar geleden heb ik ergens op internet netten besteld met kleinere gaten. Heb die zelf aan elkaar moeten maken.Heb er 2 grote netten(xxl bij Heunetz) en 1 kleine uitgehaald. Voor de prijs van 1 net bij Heunetz Die zijn ook nog niet stuk. Ze hangen bij mij alleen aan de bovenkant vast en zo een 20 cm van de grond af als ze gevuld zijn.
Zo, ik ben geslaagd bij de Welkoop! Precies het net wat ik zocht, wel half metertje te lang maar dat rol ik wel op. Was 25 euro kwijt, nu vanavond even bevestigen.
Emanuella
Geplaatst: 17-03-19 12:11
Het enige waar ik mee zit is dat als het regent het hooi nat wordt. Is daar niks op te verzinnen?
Onali
Geplaatst: 17-03-19 12:30
Emanuella schreef:
Het enige waar ik mee zit is dat als het regent het hooi nat wordt. Is daar niks op te verzinnen?
Na 7 jaar maak jij je druk om nat hooi? Tja welkom in Nederland.
Sommige paarden eten geen nat hooi. Ben blij dat die van mij het zelfs liever heeft. Persoonlijk maak ik me meer druk over evt sneeuw op het hooi en voor ze dan alleen uit de overdekte bakken.
Haha Onali, na 45 jaar maak ik mij nog druk om nat hooi. Die van mij eten het niet. Het is niet zozeer nat hooi, alswel dat ik probeer de meest ideale omstandigheden te creëeren. En dat is altijd een uitdaging. Er zijn geweldige slowfeeders te koop waar de paarden met hun hoofd laag staan en er geen regen in kan komen. Echter gemeentebeleid houdt mij tegen veel van die bakken te kopen vandaar dat ik denk ik uitwijk naar de doe-het-zelf slowfeeder.
Ja sneeuwprobleem dient zich hoop ik einde van dit jaar pas weer aan.
Het nadeel van een dak boven je slowfeeder is niet alleen dat de gemeente vaak dwars ligt, maar ook dat het dak óf te laag zit zodat de paarden hun hoofd kunnen stoten óf dat het zo groot moet zijn dat er anders met een beetje wind de nattigheid nog bij het hooi komt.
Ja dat is absoluut waar. Nu wil ik bij de ruif het bestaande dak eraf halen en er een dak met afgeronde hoeken op laten monteren van 5 x 5 meter. Niet alleen staan ze droog maar het levert ook een grote schaduwplek op. Tevens zal het goed bevestigd moeten worden in de grond, anders tilt een rukwind de ruif met het dak op.