Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:09

hij had daar een heel ander leven ,hij stond daar alleen maar in een stal...

en de beschrijving wat ze ook zei klopt ook voor geen meter..plus dat als je een paard even zou zien ,niet meteen weet hoe die is als hij op ze nieuwe stal staat...

Zwaantje1985

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:40

Is er al contact op genomen :D

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:12

inderdaad, al iets gehoord?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:07

Renee_vd schreef:
inderdaad, al iets gehoord?

nee nog niets gehoord :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:36

die gaan om te stangen natuurlijk tot het laatste moment wachten ;(

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:43

huh! Ik ken Amadeus, sta zelf ook op manege Tinte. Maar kan je iig verzekeren dat ik het hem op de wei nooit heb zien doen (weven)? Geen idee of hij het op stal deed, nooit op gelet....

(edit) Lees nu dat hij voor de rest ook soort van onhandelbaar geworden is... zo ken ik hem helemaal niet...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:51

kis6ireentje schreef:
huh! Ik ken Amadeus, sta zelf ook op manege Tinte. Maar kan je iig verzekeren dat ik het hem op de wei nooit heb zien doen (weven)? Geen idee of hij het op stal deed, nooit op gelet....

(edit) Lees nu dat hij voor de rest ook soort van onhandelbaar geworden is... zo ken ik hem helemaal niet...

de manege eigenaar had al gezegt dat hij het alleen deed als amadeus eten kreeg,maar elke ochtend moet ik een gat dicht gooien in de paddock..
verder kan ik mijn andere paard niet weghalen..hij loopt dwars door je heen, hij had gisteren een klein plekje waar ik even wat zalf op wilden doen..nou hij stond niet stil..en gaf zelfs nog een trap naar achteren toe ;(

en dit is toch echt weven dacht ik zo :+

http://www.youtube.com/watch?v=CfuPXT_4MFs

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:08

Hij is er wel goed in , heeft duidelijk geoefend ;)

Maar okee , daar staat hij zo te zien ook helemaal alleen in een dodelijk saaie grauwe zandbak , wat moet hij daar anders doen :P

Dus onder die omstandigheden kan ik me wel heel goed voorstellen dat hij dat gedrag vertoont.
Staat hij nu de hele dag zo ?

Dan kan ik me ook wel voorstellen dat het niet verbetert :)

Maargoed ik begrijp ook wel dat je nu in principe aan het wachten bent totdat hij opgehaald wordt....

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:48

Agossie, wat voelt hij zich niet op zijn plek :(:) Ik hoop dat de (oude) eigenaar hem weer snel ophaalt.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:53

pmarena schreef:

Maar okee , daar staat hij zo te zien ook helemaal alleen in een dodelijk saaie grauwe zandbak , wat moet hij daar anders doen :P

Dus onder die omstandigheden kan ik me wel heel goed voorstellen dat hij dat gedrag vertoont.

Maargoed ik begrijp ook wel dat je nu in principe aan het wachten bent totdat hij opgehaald wordt....

nou zo staat hij ook als ze buurman weggehaald word die 1 paddock naast hem staat...mijn andere paard staat dan gewoon bij hem..
ook op het land als er een paard word weggehaald doet hij het..
verder zie ik hem niet de hele dag,maar meiden op stal zien het hem ook genoeg keren doen...

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:54

ik heb inderdaad het filmpje bekeken hij doet het daar echt super erg.... echt een vervelende situatie zo..

Hij zocht op de wei ook wel altijd zijn vriendje op, hij had daar een haflinger die van hem was :) maar op zich deed hij verder niet lelijk. Mijn paard stond regelmatig in de wei erbij als hij met zijn vriend stond.

Als hij in de buurt kwam bij amadeus en die haflinger gingen die oren even in zijn nek en als Siroko(mijn paard) dan gewoon ging grazen was er niets aan de hand...

Kon ze ook gewoon uit de wei halen als het moest.. Wel heel vervelend voor jullie beiden. Enig idee wat de vervolgstappen nu zijn?

edit: weet wel dat Chantal altijd erg consequent is/was dus misschien probeert hij je nu een beetje uit met het niet stilstaan en zo?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:59

kis6ireentje schreef:
ik heb inderdaad het filmpje bekeken hij doet het daar echt super erg.... echt een vervelende situatie zo..

Hij zocht op de wei ook wel altijd zijn vriendje op, hij had daar een haflinger die van hem was :) maar op zich deed hij verder niet lelijk. Mijn paard stond regelmatig in de wei erbij als hij met zijn vriend stond.

Als hij in de buurt kwam bij amadeus en die haflinger gingen die oren even in zijn nek en als Siroko(mijn paard) dan gewoon ging grazen was er niets aan de hand...

Kon ze ook gewoon uit de wei halen als het moest.. Wel heel vervelend voor jullie beiden. Enig idee wat de vervolgstappen nu zijn?

edit: weet wel dat Chantal altijd erg consequent is/was dus misschien probeert hij je nu een beetje uit met het niet stilstaan en zo?

een haflinger?
ik dacht dat amadeus alleen met sireentje ofzoiets naar buiten mocht zo af en toe...

en gisteren heeft chantal een brief gehad dat ze voor morgen contact met mij moet opnemen wanneer ze hem komt ophalen..zo niet ga ik de stal kosten etc op haar verhalen...
en zet ik hem 1 aug op een stal van 350 euro ofzo:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:46

Yommie schreef:
pmarena schreef:

nou zo staat hij ook als ze buurman weggehaald word die 1 paddock naast hem staat...mijn andere paard staat dan gewoon bij hem..
ook op het land als er een paard word weggehaald doet hij het..
verder zie ik hem niet de hele dag,maar meiden op stal zien het hem ook genoeg keren doen...

Klinkt alsof hij toch gewoon heel onzeker is en heel slecht tegen verandering kan.

Die paddock is zo saai , daar zou menig paard vervelend van worden denk ik , en zeker als je net verhuist bent dan is het allemaal nog wat meer een kwestie van je niet "thuis" voelen. Op de wei ook , als er een paard weggaat dan is dat toch weer een verandering , en bovendien kent hij de groep nog niet zo goed. Is best logisch dat hij zich dan niet op zijn gemak voelt.

Ik denk dat dit beestje toch het meeste gebaat is bij een rustig plekje met een maatje waar hij in het begin even steeds samen mee kan blijven , samen rijden enzo , een stabiele kudde en gewoon lekker in het land waar hij veel afleiding heeft , zodat hij niet terugvalt in dat weven.
Nu hij niks interessants te doen heeft en alleen maar staat te staan daar waar hij zich niet op zijn gemak voelt , kan ik me best voorstellen dat hij steeds vervelender wordt.

Heb je niet een beetje een resoluut iemand bij de hand die er doorheen kan prikken en wat met het beestje gaat doen ?
Anders is hij straks helemaal niet meer vast te pakken als hij zich constant zo op zit te vreten :)

Het is wel fijn als ze hem op de trailer krijgen , mochten ze hem komen halen ;)

Loopt er niet toevallig iemand rond waar zijn gedrag geen indruk op maakt , en die wel zin heeft om iets met het beestje te doen ?
Zodat hij weer een beetje handelbaar wordt :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:29

Nou chantal mag zelf naar zo iemand zoeken...bij ons is hij niet geschikt om te blijven staan, ze worden elke ochtend buiten en binnen gezet..wat dus al niet kan ..
plus dat andere paarden het kunnen overnemen,zou de meningen over verdeelt hier,maar ik neem niet het risico...
hij staat nu alleen met mijn paard,de andere paarden moet hij niet ,en valt ze aan...

oh en in de paddock staat hij nu alleen in de nacht..en saai is het al helemaal niet met 4 hooinetten en een maatje en een mooi uitzicht:P

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:04

Even een opmerking vind het niet erg netjes hoe hier gesproken word met naam en toenaam over chantal met amadeus. Inclusief stal erbij.

Aan elk verhaal zijn 2 kanten en hier is 1 kant wel wat overbelicht. (logisch aangezien je de starter bent van het topic) maar er worden hier wel mensen flink zwart gemaakt.

Ik sta zelf op manege Tinte, ken het paard dus ook. Het is niet mijn type paard (hou van kleine heethoofden :) )maar naar wat ik gezien altijd braaf met rijden en buiten (onder het zadel) erg mak. Verder in stal kon hij wat nukkig zijn.. maar op zaterdag werd hij regelmatig door verzorgers gedaan en die kregen het ook allemaal voor elkaar dus zo erg zal het niet geweest zijn.

Verder heeft zoals ik zij mijn paard ook met hem in de wei gestaan en geloof me als hij flink losse achterbenen had had ik hem er niet bij gezet! Daarvoor ben ik te zuinig op mijn paard (ik ben ook zo'n penny die het slechtse al ziet gebeuren :) )

Verder werd er eerder ook gesproken over mok dus werd zijn stal niet gemest! Dit is ook gigantisch kortzichtig, mijn paard ken ik al 6 jaar nu een half aar van mij en zolang als dat ik hem ken heeft hij 4 kleine plekjes mokken, word niet meer ook niet minder en mijn paard staat echt in een schone box.

Verder vind ik dat er ook wel erg makkeijk gesproken word over terugnemen en er is altijd plek. Tuurlijk is er altijd ergens plek, maar dat kost allemaal flink wat.

Kortom ik vind de situatie voor Yommie erg vervelend, had gehoopt voor Amadeus dat er een klik was. Beestje verdiend een lief baasje. Maar pas op dat men hier niet mensen veroordeeld op basis van 1 kant van het verhaal.

Verder hoop ik dat jij en chantal er samen uit komen, misschien dat ze je eventueel kan helpen met hem? (Hij was namelijk op Tinte zeker niet onhandelbaar) Succes

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:28

Zo 1 uur later, ben ik eindelijk uitgelezen.

Ik vind het echt een mooi paardje! :(:)

Ik ben benieuwd hoe het nou afloopt! Arm dier!

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:02

Ook hier een berichtje van iemand die Amadeus kent van de tijd dat hij op manege Tinte stond. Zoals Irene verteld, kan ik het beamen. Ook ik heb nooit moeite gehad met Amadeus betreft zijn gedrag in de wei. Inderdaad zijn vriendje, daar moest niemand bijkomen. Maar gelijk slaan met zijn benen deed hij niet. Het weven heb ik wel eens gezien, als we gingen voeren maar nooit zo heftig als te zien is nu.
Ik kan je verzekeren dat Chantal het beste voor Amadeus over heeft gehad en dit naar mijn mening een onprettige samenloop van omstandigheden is.
Het is wel zo dat Amadeus een consequent persoon naast zich moet hebben. In combinatie met een stuk minder werk en een andere omgeving, lijkt het mij dat Amadeus slecht tegen de verandering kan. Een paard wat weeft is naar mijn mening het beste gebaat bij aan de ene kan rust en regelmaat, maar aan de andere kant afwisseling in activiteit.

Nee, het is niet eerlijk dat altijd maar 1 kant van het verhaal wordt uitgelicht (al is dat logisch betreft de opening van het topic). Je moet zelf weten wat je doet, maar ik had eerst andere stappen ondernomen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 22:08

popeye2006 schreef:
Ook hier een berichtje van iemand die Amadeus kent van de tijd dat hij op manege Tinte stond. Zoals Irene verteld, kan ik het beamen. Ook ik heb nooit moeite gehad met Amadeus betreft zijn gedrag in de wei. Inderdaad zijn vriendje, daar moest niemand bijkomen. Maar gelijk slaan met zijn benen deed hij niet. Het weven heb ik wel eens gezien, als we gingen voeren maar nooit zo heftig als te zien is nu.
Ik kan je verzekeren dat Chantal het beste voor Amadeus over heeft gehad en dit naar mijn mening een onprettige samenloop van omstandigheden is.
Het is wel zo dat Amadeus een consequent persoon naast zich moet hebben. In combinatie met een stuk minder werk en een andere omgeving, lijkt het mij dat Amadeus slecht tegen de verandering kan. Een paard wat weeft is naar mijn mening het beste gebaat bij aan de ene kan rust en regelmaat, maar aan de andere kant afwisseling in activiteit.

Nee, het is niet eerlijk dat altijd maar 1 kant van het verhaal wordt uitgelicht (al is dat logisch betreft de opening van het topic). Je moet zelf weten wat je doet, maar ik had eerst andere stappen ondernomen.

welke stappen dan?
en ik wil wel eens weten wat chantal er allemaal van vind ,en wat haar verhaal hier over is...

bij ons kan NIEMAND zijn halster om doen..vanavond stond tat_jana even met ons te praten ,amadeus kreeg eten..
hij liep echt naar haar toe te dreigen:(
en volgens chantal der vader vertel ik sprookjes...nou als iemand tijd heeft mag die langs komen ,en mag diegene een zien wat voor sprookjes ik vertel.....

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:27

Ik geloof ook wel dat wat je vertelt waar is, geen twijfel heb je filmpje gezien en daar is idd geen twijfel over mogelijk.
Mij gaat het er meer om om even te laten zien dat (naar mijn weten) Chantal ter goeder trouw gehandeld heeft maar dat amadeus zoals het nu klinkt erg veel moeite heeft met de verandering?

Dus even voor de duidelijkheid Yommie, zeker geen aanval op jou begrijp dat dit een vervelende situatie en dat er een oplossing moet komen omdat dit niet werkbaar is. Alleen ook een stukje verdediging voor Chantal omdat ik de andere kant van Amadeus ook ken.

Maar misschien kan Chantal je helpen met zijn gedragsverandering? Misschien kun je contact opnemen en daarom vragen of ze een keer langs komt om te helpen wie weet krijg je met een paar tips Amadeus zoals hij hoort te zijn :)

Verder hoop ik dat ze contact met je opneemt zodat jullie een oplossing kunnen zoeken. Want jij en Amadeus zouden van elkaar moeten genieten en zoals het nu gaat lukt dat helaas niet :)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:36

Dat is nou het hele probleem..... Chantal is totaal niet meer te bereiken! Zodra ze er achter kwam dat hij terug moest heeft ze van zich af laten weten.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 22:39

kis6ireentje schreef:
Ik geloof ook wel dat wat je vertelt waar is, geen twijfel heb je filmpje gezien en daar is idd geen twijfel over mogelijk.
Mij gaat het er meer om om even te laten zien dat (naar mijn weten) Chantal ter goeder trouw gehandeld heeft maar dat amadeus zoals het nu klinkt erg veel moeite heeft met de verandering?

Dus even voor de duidelijkheid Yommie, zeker geen aanval op jou begrijp dat dit een vervelende situatie en dat er een oplossing moet komen omdat dit niet werkbaar is. Alleen ook een stukje verdediging voor Chantal omdat ik de andere kant van Amadeus ook ken.

Maar misschien kan Chantal je helpen met zijn gedragsverandering? Misschien kun je contact opnemen en daarom vragen of ze een keer langs komt om te helpen wie weet krijg je met een paar tips Amadeus zoals hij hoort te zijn :)

Verder hoop ik dat ze contact met je opneemt zodat jullie een oplossing kunnen zoeken. Want jij en Amadeus zouden van elkaar moeten genieten en zoals het nu gaat lukt dat helaas niet :)

Nou al zou chantal elke dag komen ,het gaat er bij ons op stal om dat de staleigenaar ze buiten zet,en hem/ haar wie dan ook niet lukt...
Plus dat ik geen wever wil...straks gaat mijn andere paard het overnemen ,of iemand ander zijn paard...
Amadeus is het beste af bij 1 iemand...die alles met hem doet...en niet meerdere mensen..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 22:40

_Anna schreef:
Dat is nou het hele probleem..... Chantal is totaal niet meer te bereiken! Zodra ze er achter kwam dat hij terug moest heeft ze van zich af laten weten.

jawel anne,ze zei " alleen per mail nog contact"

en verder neemt ze gewoon niet meer op 8-)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:19

Moderatoropmerking:
Graag wel ontopic blijven en niet telkens blijven vragen of er al reacties zijn en hoe het verdere verloop is. Yommie kennende zal ons allen echt wel op de hoogte houden. Graag even op letten. Dan blijft het topic ook wat overzichtelijker, zonder al die korte berichtjes. Alvast bedankt.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:53

ik vind het wel grappig trouwens dat jullie me meer over Amadeus vertellen want :
"Inderdaad zijn vriendje, daar moest niemand bijkomen"
wist ik dus niet...hij trapt niet,maar bijt wel..kan foto's maken van _anne der paard hoor:)

en nog zo een zin" Verder in stal kon hij wat nukkig zijn"

nou zeg maar gewoon gevaarlijk, oren in ze nek en hij draait ze kont naar je toe..

maar goed dat heb dus ook voor mij bevestigt dat hij dus al niet de vrolijkste was...

Verder over dat mok daar maak ik geen probleem over,het is nu over,en mok ontstaat door nattigheid en vuil...

Verder heb ik genoeg pm van mensen gehad die manege tinte ook kennen ,en geloof me geen 1 positief..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:27

tjeetje,, waarom halen ze het paard toch niet gewoon op ;(
het paardje maakt zichzelf zo gek.

ik stond inderdaad even me yommie en anna_ te praten op stal op het moment dat deus eten kreeg,, maar zodra ik lngs hem wilde lopen om bij yommie en anna_ te komen aan de andere kant van deus werdt ik even heel profecioneel terug naar mijn plek gewezen.

het is helaas geen paard van 1.20 dus ik was inderdaad best wel even bang an de manier hoe hij op mij af kwam.

k vindt het voor het paard ook erg schandalig dat hij niet wordt opgehaald want hij wordt gewoon krankjorum va zich zelf e t wordt nu gewoon zielig voor hem ;(
gelukkig maakt het paard niets mee van het getouwtrek tussen chantal en yommie, maar ik verzeker chantal er van hoe langer hij hier blijft,, hoe gekker die wordt ;(

yommie sterkte ;(