Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

YankeeBoy

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:56

ullaatje schreef:
Tsja alles word duurder, dus ook de paarden.
meiden staan jullie echt voor 150 euro?
daar snap ik nou helemaal niet van, dat kan gewoon niet uit.
een beetje paard eet al voor een kleine 35 euro brok per maand en dan nog stro en hooi en je afschrijving ppfff.
Nou bij mij betalen ze 300 euro in de maand en zelfs daar hou je niet veel aan over.

ik sta dan voor 100, maar mijn paard krijgt dan geen brok hoor!
alleen hooi/kuil

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:42

Ik sta ook voor 160 euro, moet er dan nog wel de brokken bijrekenen, maar hij krijgt in totaal 1 kilo per dag Knipoog Verder zit er hooi en kuil bij in Lachen

En ik zou er nog op terugkomen, bij ons gaat de stalling met 10 euro omhoog per januari, het word straks dus 170 euro + apart de brokken Lachen

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:36

dit is dadelijk de prijs per januari Ik betaal nu dadelijk 227.50 voor en pony en een e pony betaalje 240 en een paard 257.50 en een grote paard betaal je 262.50 lekker duur dus

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:40

Hier geen prijsverhoging.
Sta voor 165 euro all-in

-krachtvoer
-ruwvoer
-uitmesten (ze staat op royaal stro)
-gebruik binnenbak
-gebruik buitenbak
-weidegang
-kantine
-ruime stal
-binnen - buiten zetten
-spoelplaats (koud water, komt misschien warm water)

etc Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:50

Volgens mij hebben wij kuil vaak van eigen grond. Naast de pensionstal staan er ook 60 melkkoeien en is er heel veel grond. De stalhoudster heeft met ons overlegd over het voer. Eerst hadden we Pavo in zakken, maar dat werd blijkbaar echt een stuk duurder (en het stro enzo ook). De koeien krijgen voer van subli, dat wordt in een silo gestort en hoe meer afname hoe meer korting op de brokken. Na overleg met de klanten is toen een tijdje Subli uit zakken geprobeerd. Alle paarden reageerden er goed op, ik kan zelfs zeggen dat mijn paard met Subli basisbrok fitter is dan met Pavo All Sports. We hebben nu geloof ik ook granenmix en muesli van Subli en dat bevalt ook goed. Toen hebben ze een extra silo geplaatst voor het paardenvoer. Sowieso is zo'n silo goedkoper dan zakken, en doordat het voer van de koeien ook van Subli komt is er extra 'grote hoeveelheden korting'. En daarom kan het stalgeld nu gelijk blijven! Sta er nu al bijna 4 jaar en in die vier jaar is het stalgeld één keer met 5€ omhoog gegaan. Op mijn vorige stal ging het ieder jaar met 10€ omhoog en soms meer. Die betalen nu 350€ terwijl ik nog steeds 290€ betaal. Ben erg blij met zo'n inventieve stalhoudster, die meedenkt hoe ze het betaalbaar kan houden. Zeker als ik sommige verhalen hier lees.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:59

wij staan nu voor 375 per maand incl en dat word per 1 jan 09 400 euro per maand incl

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:28

Jeetje wat een verschil in prijzen zeg... Bloos!
Voor wat sommigen hier betalen kan ik dik 2 paarden houden in vol pension. (bij wijze van)*

*even een kleine aanpassing
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 17-12-08 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:30

Ans schreef:
Voor wat sommigen hier betalen kan ik dik 2 paarden houden in vol pension.

Er zijn meer dingen belangrijk dan alleen het geld...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:37

Wendy schreef:
Ans schreef:
Voor wat sommigen hier betalen kan ik dik 2 paarden houden in vol pension.

Er zijn meer dingen belangrijk dan alleen het geld...

Ik bedoel er verder niks mee en zal vaak aan de regio liggen.
Ben zeer tevreden over mijn eigen stal hoor, mijn paard staat er goed te plek.. dat is het belangrijkste.
Maar schrik soms wel eens van de prijzen, sorry hoor Knipoog

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:40

bij ons betaal je voor een volwassen paard 140 euro all in.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:47

ik ga donderdag verhuizen naar een nieuwe stal.
wij betalen daar 195 euro in de maand. (pony)
hij wordt heel de dag buiten gezet.
binnebak, buitenbak & longeerbak.
en wordt uitgemest.
voer zit erbij + 2 inentingen
ik vind dit persoonlijk nog wel meevallen
maar alles wordt inderdaad wel steeds duurder! Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:49

Ans schreef:
Ben zeer tevreden over mijn eigen stal hoor, mijn paard staat er goed te plek.. dat is het belangrijkste.

Het ligt denk ik niet alleen aan de regio, maar ook aan wat je belangrijk vindt.

Ik kan mijn paard ook wel goedkoper stallen hier in de regio, maar dan moet ik bijvoorbeeld elke dag voeren en uitmesten. En de ervaring is dat ik dat niet kan.
Of mijn paard komt minder buiten. Bij het zoeken naar een geschikte plek voor mijn paard vond ik zijn welzijn eigenlijk het allerbelangrijkste. En tsja, dan kom je vaak niet op het meest goedkope alternatief uit Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:52

Ik betaal voor mijn 2 jarige hengst €195,- p.m all in.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:53

Denk dat het zeker wel aan de regio ligt Ja

Hier vind je geen stallen van 400 euro (uitzondering daar gelaten natuurlijk) maar niet in overvloed.

Kom je dichtbij de randstad betaal je dit soort bedragen vrij snel en is het daar ook normaal Ja

Denk dat het max hier toch wel 300 euro is hoor Lachen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:54

Wendy schreef:
Ans schreef:

Het ligt denk ik niet alleen aan de regio, maar ook aan wat je belangrijk vindt.

Ik kan mijn paard ook wel goedkoper stallen hier in de regio, maar dan moet ik bijvoorbeeld elke dag voeren en uitmesten. En de ervaring is dat ik dat niet kan.
Of mijn paard komt minder buiten. Bij het zoeken naar een geschikte plek voor mijn paard vond ik zijn welzijn eigenlijk het allerbelangrijkste. En tsja, dan kom je vaak niet op het meest goedkope alternatief uit Knipoog

Ik geef ook duidelijk aan dat het bij mij ook echt een all-in stalling betreft... (manege)

ruime stal met elke dag voldoende schoon strooisel/incl uitmesten/incl ruwvoer en krachtvoer (hoeveelheid naar keuze)/binnenbak/buitenbak/kantine + toilet voorziening etc/weidegang/binnen- buiten zetten/wordt regelmatig van alles georganiseerd/goeie begeleiding bij problemen/gewoon een erg fijne stalling etc etc etc....

Dus ik denk dat het zeker wel regio bepalend is... hier betaal je in de regio voor super de luxe duurste stalling max 280 per maand.

Dus snap niet helemaal waar jij op doelt Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:02

Ans schreef:
Ik geef ook duidelijk aan dat het bij mij ook echt een all-in stalling betreft... (manege)

ruime stal met elke dag voldoende schoon strooisel/incl uitmesten/incl ruwvoer en krachtvoer (hoeveelheid naar keuze)/binnenbak/buitenbak/kantine + toilet voorziening etc/weidegang/binnen- buiten zetten/wordt regelmatig van alles georganiseerd/goeie begeleiding bij problemen/gewoon een erg fijne stalling etc etc etc....

Dus ik denk dat het zeker wel regio bepalend is... hier betaal je in de regio voor super de luxe duurste stalling max 280 per maand.

Dus snap niet helemaal waar jij op doelt Knipoog

Misschien dat ik mijn paard niet op een manege wil hebben?
Of dat ik de weidegang die op veel plekken wordt geboden onvoldoende vind?
Of dat ik geen behoefte heb aan 'begeleiding'?

Wat de een geweldig vindt, vindt een ander niks. Mijn stal heeft een wachtlijst, maar toch zijn al veel mensen afgeknapt op de kleine binnenbak en het feit dat de stallen niet nieuw zijn. Bijvoorbeeld Lachen
En dan vind ik het vreemd om alleen te kijken naar het geld. Veel van de opmerkingen die hierover worden gemaakt (niet specifiek door jou hoor) vind ik eigenlijk nergens op slaan. Als je een paard wilt hebben, dan is je uitgangspunt toch dat je paard een goed leven heeft en jij er plezier aan beleeft? Helaas kun je niet op een paar euro kijken als je een paard hebt.

Natuurlijk is het een en ander wel regio bepaald, maar dan nog kun je bijvoorbeeld een enorm verschil hebben binnen de regio zelf. Stalling rondom Enschede is vaak prijziger dan rondom Tubbergen. Om maar eens wat uitersten binnen mijn regio te noemen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:10

Wendy schreef:
Misschien dat ik mijn paard niet op een manege wil hebben? is eigen keus ja, ik heb er geen hinder van en geniet er heerlijk met mijn paardjes
Of dat ik de weidegang die op veel plekken wordt geboden onvoldoende vind? is ook hier voldoende naar mijn mening, heb wel es minder getroffen
Of dat ik geen behoefte heb aan 'begeleiding'? is ook niet noodzakelijk, wat je ook doet je wordt lekker in je waarde gelaten en er staan weinig andere pensionklante, heerlijk kleinschalig.

Wat de een geweldig vindt, vindt een ander niks. Mijn stal heeft een wachtlijst, maar toch zijn al veel mensen afgeknapt op de kleine binnenbak en het feit dat de stallen niet nieuw zijn. Bijvoorbeeld Lachen
En dan vind ik het vreemd om alleen te kijken naar het geld. Veel van de opmerkingen die hierover worden gemaakt (niet specifiek door jou hoor) vind ik eigenlijk nergens op slaan. Als je een paard wilt hebben, dan is je uitgangspunt toch dat je paard een goed leven heeft en jij er plezier aan beleeft? Helaas kun je niet op een paar euro kijken als je een paard hebt.

Natuurlijk is het een en ander wel regio bepaald, maar dan nog kun je bijvoorbeeld een enorm verschil hebben binnen de regio zelf. Stalling rondom Enschede is vaak prijziger dan rondom Tubbergen. Om maar eens wat uitersten binnen mijn regio te noemen.

Idd wat de 1 geweldig vindt, vindt de ander niks. Ja
Ik en mijn paarden hebben het super op de stalling, dus is het toch mooi meegenomen dat ik niet al te veel hoef te betalen?
Goedkoop hoeft niet altijd "slecht" of "minder" te zijn dan wat een ander heeft, het is maar net waar jij en je paarden het het prettigst hebben en dat telt.
Kwa prijs is het een fijne bijkomstigheid dat ik maar 165 euro per maand hoef te betalen en 50 voor opfok van veulen.

En tuurlijk kijken mensen ook naar het geld.
Waarom 400 betalen voor een stalling terwijl je ook 150 kan betalen voor een zelfde stalling iets verderop?
Ik heb geen geldboom in de tuin hoor Clown mijn paarden hebben het goed voor een leuke prijs, prima toch Knipoog

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:12

Stalgeld is bij ons per 1-10-1008 verhoogd met 25 euro van €275 naar €300 per maand. Ik sta er nu bijna 4 jaar en dit is de tweede verhoging. Dus op jaarbasis valt het wel mee. Dan kom je uit op €12.50 En mijn paard staat er prachtig! Voor Amersfoort en omstreken is dit een hele goede prijs voor alle luxe voorzieningen die we hebben.

22x70 binnenbak, overdekte trainingsmolen, buitenbak 20x40, solarium, 2 wasplaatsen voorzien van koud en warm water, kantine met warme drankjes & koekjes, toilet, paddock, weidegang van 1-5 tot 1-10, er wordt gevoerd en uitgemest. En bovenal alleen maar pensionklanten, dus wanneer, hoe laat of dat je komt, je kan altijd rijden. En de staleigenaren zijn hun gewicht in goud waard. Toppertjes....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:18

Fijn zeg dat je het er zo goed hebt!

Klinkt heel erg goed Ja

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:30

Wendy schreef:
[En dan vind ik het vreemd om alleen te kijken naar het geld. Veel van de opmerkingen die hierover worden gemaakt (niet specifiek door jou hoor) vind ik eigenlijk nergens op slaan. Als je een paard wilt hebben, dan is je uitgangspunt toch dat je paard een goed leven heeft en jij er plezier aan beleeft? Helaas kun je niet op een paar euro kijken als je een paard hebt.

Een paard kost veel, maar 200 euro per maand verschil in stalling noem ik niet op een paar euro kijken, als je kijkt naar het gemiddelde inkomen Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel 2400 euro op jaarbasis.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:26

Ik heb geen idee of we omhoog gaan met de prijzen. We krijgen nu wel een binnenbak dus er zal wel wat gaan veranderen in prijs!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:59

Bij ons geen prijsstijging.
Ik sta hier nu 20 jaar en heb 2 keer een prijstijging gehad en dat kwam omdat ik er een pony bij nam.
Ik betaal nu 85 euro voor 3 pony's.
Dit is kale huur van stal en wei en verder verzorg ik alles zelf.
De wei wordt in het voorjaar wel voor me geinjecteerd en de mest wordt afgevoerd.
Water en stroom zit er bij in.
Ik vind juist het grote voordeel dat ik alles zelf doe,ik maak zelf uit of de pony's binnen of buiten staan en wat ze te eten krijgen en hoeveel enz,heerlijk!!!!!
Ik zou echt niet met een stal willen ruilen waar alles voor me gedaan zou worden, al zou ik geld toe krijgen.
Het enige wat ik bij mijn plekje mis is een bak,maar die ga ik misschien zelf realiseren in het voorjaar.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 06:22

ik heb mijn pony's thuis staan, maar het veulen moest voor 2 weekjes afgespeend worden op een pension stalling en die is 200 per maand maar daar moest je wel zelf mesten enz, voeren deden hun. Nu staat het veulen in de opfok en betaal 105 euro per maand, en in de zomer maanden 85 euro.
Hier in Noord-Holland omgeving Hoorn Enkhuizen liggen de prijzen van 180 tot 240 per maand.
vorig jaar (dat het hier thuis nog niet af was) had ik mijn shetlander en welshje bij een meneer staan die ze ook voerde. En daar betaalde ik voor bijde 1,50 per dag. Maar moest de rest zelf betalen, wat ongeveer op 100 per maand uitkwam, of zelfs nog minder. zomers stonden ze daar op het land.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:31

Ik ben gister nog bij een stalling geweest om te informeren en daar hadden ze de volgende faciliteiten: Binnenbak 20*40 waar je vrij gebruik van mag maken, buitenbak, weides, springbosje, solarium, wasplaats en stapmolen. 2 keer per dag gevoerd, paarden staan op zaagsel. Kunnen iedere dag naar buiten (dit wordt evt door de stalhouder gedaan maar daar moet extra voor betaald worden)

Prijs voor een paard boven de 1.70 is € 62 euro per week! Dit is per maand ongeveer 270 euro.

Voor regio noord vind ik dat aan de dure kant.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:38

Tayga schreef:
Een paard kost veel, maar 200 euro per maand verschil in stalling noem ik niet op een paar euro kijken, als je kijkt naar het gemiddelde inkomen Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel 2400 euro op jaarbasis.

Nogmaals: het is een persoonlijke keuze.
Dat de een er 200 euro meer aan wil besteden dan de ander is heel persoonlijk. Een gemiddeld inkomen zegt ook weinig: wie is er nu daadwerkelijk gemiddeld?
Ik hoop in ieder geval dat ik dat niet ben, lijkt me heel saai Haha!