Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pebblesther schreef:Ik betaal €110 per maand.
Ik heb het vandaag met de eigenaresse van de pensionstal eens gehad over hoeveel stro + kuil nou eigenlijk kost. Was ik wel benieuwd naar omdat iedereen zegt dat het zo duur is geworden.
Voor een pakje stro betaald ze €2,- Daar kan ze 4 boxen van doen. En voor een grote baal kuil betaald ze €20, daar kan ze ongeveer 6 dagen mee met 5 paarden.
Heb even uitgerekend hoeveel mijn paard per maand aan stro + kuil kost en ik kwam uit op € 34 (afgerond).
Opzich valt dat best mee vond ik. Maargoed ze is natuurlijk ook geld kwijt aan het oogsten van het stro/kuil. Electriciteit, water enz. enz.
Daarom snap ik niet waarom sommige mensen rond de €400 betalen per maand. Oke, daar heb je dan natuurlijk ook binnenbak + solarium + stapmolen + andere luxe bij.
IJskonijn schreef:Tussen Soest en Amersfoort: 200,- per maand per box:
- aan de rand van het bos,
- kleinschalig, 5 stallen, waarvan 3 door mij gehuurd,
- inclusief kuil en stro (zoveel als je wilt),
- elke dag weidegang met droge voeten, ook in de winter,
- zelf mesten,
- door-de-week zelf buiten/binnenzetten, we werken met een schema
- 's ochtends wordt gevoerd door eigenaar,
- buitenbak (geen superkwaliteit maar goed te doen) met verlichting (bak van buurman mag ook gebruikt worden),
- en heel veel vrijheid!
In mei komt er een stal vrij, dus als iemand interesse heeft, laat het me weten.
)