[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:28

Wat een leuke <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:46

Wat een mooi pony’tje zeg!

En fijn al jullie antwoorden :)

Zag ook een clubje tinkers? Voorbij komen? Die hebben ook een mooi leventje zo

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:17

Ik meld mij ook weer eens.

Onze paarden staan inmiddels alweer bijna 2 maanden aan huis, jeetje wat een pracht tijd.
Onze paddock is nu nog oer saai, zaterdag komt er iemand om te graven. Want we gaan een wadi aanleggen.
Mede voor afvoeren van regenwater, in de hoop dat daardoor de paddock droger blijft.
Ik twijfel nog over stukje keren van de grond. Mede omdat er hier in de buurt gezegd wordt dat dan het regenwater niet wegloopt.
We zitten meer en deel op zandgrond en zit al op zo'n 30/40 cm diepte.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:47

Wat een prachtige pony, leuk beestje!

Marjo89 schreef:
Ik meld mij ook weer eens.

Onze paarden staan inmiddels alweer bijna 2 maanden aan huis, jeetje wat een pracht tijd.
Onze paddock is nu nog oer saai, zaterdag komt er iemand om te graven. Want we gaan een wadi aanleggen.
Mede voor afvoeren van regenwater, in de hoop dat daardoor de paddock droger blijft.
Ik twijfel nog over stukje keren van de grond. Mede omdat er hier in de buurt gezegd wordt dat dan het regenwater niet wegloopt.
We zitten meer en deel op zandgrond en zit al op zo'n 30/40 cm diepte.

Wat super gaaf een wadi! Wachten wij ook nog steeds op. Maar ik heb wel goede hoop dat dat veel gaat helpen. Wij hebben ook een flink stuk gekeerd wat nu gebruik is als rijbak/paddock. De paarden staan er heel graag. Zo graag dat wij binnenkort nog een stuk gaan keren. Wij hebben hier nooit water in staan. Moet wel zeggen dat we dit stuk iedere week even slepen maar na 3 jaar gaat het nog steeds prima.

MarjanB schreef:
Wat een mooi pony’tje zeg!

En fijn al jullie antwoorden :)

Zag ook een clubje tinkers? Voorbij komen? Die hebben ook een mooi leventje zo

Yes, onze 2 tinkers met 3 pensionpaardjes: 2x tinker en een Fries. Echt leuk zo'n kudde tinkers! :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:31

Ohhhh die chocolade pony is om op te eten!

Ik even trots ons nieuwe project tonen :Y)
Helemaal alleen door mijn man gemaakt en voor 70-80% van gerecycled of restjes gemaakt. De bult wordt nog verder aangewerkt. Hij staat precies in de hoek van de bult. Op het dak komt een plantenbak met druiven ofzo. En op het dak ga ik bloemen zaaien **\O/**
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet alleen de keerwanden nog een keer verven. Want de epoxy was een fabrieksfout en dus mislukt helaas.

Ben zo over de top blij en trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:36

Heeeel mooi <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:37

Zo mooi! Hoe groot is je pp?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:50

Wauw schitterend zeg!
Heb jij zand op de paden laten opbrengen of laten keren?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:04

Thanx :-)

MarjanB schreef:
Zo mooi! Hoe groot is je pp?

Op ongeveer 8000m2

Marjo89 schreef:
Wauw schitterend zeg!
Heb jij zand op de paden laten opbrengen of laten keren?

Opbrengen (helaas). Heel, heel, heel veel vrachtauto’s met 22-25 kuub woudzand erin. Hele dorp zit op woudzand, maar wij net op leem }:0
Maar oh zo blij mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 06:55

Super gaaf!!

Waarmee slepen jullie je gekeerde zand? Ik heb een sleep van betonrooster, die mooi de bovenlaag sleept. Maar het is zeker in de bak/paddock aardig compact. Dus dat wil niet echt. Ik denk dat ik er iets van pinnen aan moet, zoals een eg. Niet te diep, maar net om die bovenlaag wat luchtiger te maken. Lastig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 07:12

Hier is gisteren ook het laatste grote werk gedaan. We hebben uiteindelijk besloten om nog geen folie in het gat te doen ivm kosten en we nog niet weten hoe lang we hier nog blijven wonen. Maar de paarden kunnen er straks lekker doorheen rennen en daarna gelijk door over de heuvel.

Morgen en overmorgen gaan we weer een stuk track afzetten zodat ze hier ook bij kunnen komen.

Het zand in het gat is om de paaltjes die aan de zijkant komen wat vast te zetten.

Op de heuvel zijn de paaltjes nu niet meer zichtbaar, er ligt een dikke laag geel zand op. Zijkanten wil ik inzaaien met paarden kruidenmengsel.

Afbeelding

Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:21

Wat mooi Olympia en prairie!
Hoe gaat het nu net het nieuwe paard prairie?
En heb je ook foto van doorkijk door de geul/poel?
Vind het er super uitzien!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:23

Olympia, wat een prachtplek heb je toch! Bij jou schiet het ook mooi op hé Prairy. Ga je verhuizen dan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:59

Dat wordt mooi allemaal <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:45

Prachtige schuilplek Olympia.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:05

Daihyo schreef:
Super gaaf!!

Waarmee slepen jullie je gekeerde zand? Ik heb een sleep van betonrooster, die mooi de bovenlaag sleept. Maar het is zeker in de bak/paddock aardig compact. Dus dat wil niet echt. Ik denk dat ik er iets van pinnen aan moet, zoals een eg. Niet te diep, maar net om die bovenlaag wat luchtiger te maken. Lastig.

We binden dit rooster voor aan de shovel. Vlakt mooi :-) Is een soort tijdelijke oplossing die goed functioneert, maar het liefste willen we een rotor kop eg. We hebben ook nog een hagelnieuwe weidesleep liggen die we gekregen hebben. Die moet beetje opgeknapt worden.

Afbeelding

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Ben ook benieuwd hoe het met je paarden gaat Prairy.

Wij krijgen vanavond onze pensiongast. Merk dat ik het echt spannend vind en hoop op een klik. Zit nu nog vooral te broeden op hoe we ze gaan laten wennen. Denk onze paarden even in de bak en het nieuwe paard de track laten verkennen. Ze komen rond 19. Dus kunnen ze mooi tot een uur of 22 buiten wennen. Daarna gaan ze op stal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:17

Citaat:
We hebben ook nog een hagelnieuwe weidesleep liggen die we gekregen hebben. Die moet beetje opgeknapt worden.

_O- hagelnieuw..... moet opgeknapt worden.... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:20

Wij proberen ook nog een sleep op de kop te tikken!

Leuk Olympia! Volgende week komt onze nieuwe klant. Ook zin in en onze paarden kennen elkaar al.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:29

Onze sleep vlakt ook goed en verspreid de bovenlaag mooi egaal. Maar alleen wat los zit. Ik zou de bovenlaag net een stukje losser willen trekken, met name in de bak. Maar niet té, anders wordt het weer te drassig. Dan is een eg denk ik handiger, maar dan gewoon zo’n ouderwetse met punten. Of niet? Ik vind het maar lastig :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:31

Mooi olympia. Ook een heel mooi voorbeeld van hoe iets in een landschap op kan gaan.

Ik sleep met een zware bak achter de tractor die ik met een hef dieper of hoger kan zetten. Dan kan ik dus het zand echt wat verplaatsen. Als het eenmaal een beetje nat is helpt alleen 'slepen' van bovenaf met iets niet meer. Dan moet je iets meer kracht in de strijd gooien.

Daarnaast hebben we een dieptand cultivator. Die gebruiken we als de bak echt los gemaakt moet worden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:36

tine10 schreef:
Citaat:
We hebben ook nog een hagelnieuwe weidesleep liggen die we gekregen hebben. Die moet beetje opgeknapt worden.

_O- hagelnieuw..... moet opgeknapt worden.... _O-

:D hij was van een paardenvrouwtje (not me) en die heeft ‘m achteruit om een paal gevouwen. Kwestie van uitdeuken en we hebben een zo goed als nieuwe haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:40

Oeps :=

pol013: hoe diep gaat die cultivator? En wordt het dan niet drassig?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:51

@Daihyo: We kunnen tot zo'n 60 cm gaan gok ik. Meer kan onze trekker niet aan qua kracht. Hij kan in theorie wel dieper.

Drassig wordt het daarna niet. Het hele punt is om het weer meer drainerend te krijgen. Wel zwaar. Dus wat wij meestal doen is lostrekken en dan weer een beetje aanrijden met de trekker zelf. Beter zou zijn om het los te trekken en dan van zichzelf weer in te laten zakken. Maar dat gaat niet aangezien de paarden er iedere dag op staan.

De loonwerker kan nog veel dieper overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:52

Wij rijden het nu 20 cm los met de loader schep en trekken de hopen zand dan weer terug en rijden er een keer overheen. Voor nu werkt dat maar dat is ook geen eeuwig leven beschoren natuurlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:10

Dat is wel heel diep. Ik zie ze wel te koop staan voor achter een zitmaaier/minitrekker. Die kunnen tot 20 cm. Bij ons staan de paarden er ook iedere dag op.
Probleem is dat de grond gewoon niet droog genoeg is door het natte weer. Het krijgt niet de kans om diep op te drogen. En dan is lostrekken weer niet zo'n goed idee. Nu blijft het water er aardig op staan omdat het zand hard en compact is. Het zakt wel weg met een dag als het droog is en het is niet glad. Maar ik denk dat als de grond wat luchtiger is, het sowieso wat beter zakt.