Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:53

DaisyDarling, hij heeft twee keer een dusdanige reactie gehad dat ik hem heb laten spuiten waarbij hij de tweede keer ook nog een aanvullende kuur corticosteroiden nodig had.

Belangrijkste bij hem is dat hij beschermd staat onder een vliegendeken. Momenteel nog een zonder hals maar die zal er binnenkort wel weer aangaan. Ook als het regent staat hij met de vliegendeken. Die deken is zo droog en is uv-werend.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:05

Processierups nu is het nog te vroeg voor dus dat lijkt mij sterk

Ik ben al vanaf 1300 aan het wachten op mijn pleegpuppys. Al 7 uur vertraging met het vervoer dus ik hoop dat het niet nog later wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:13

De rupsen zijn er al wel, maar de vervelling met de brandharen is er nog niet, die komt pas met de 3e vervelling.
De jonge rupsen zonder brandharen hebben ook een oranje-achtige kleur. Best kun je ze nu dus al vernietigen zonder zelf in de problemen te komen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:19

Dan zal ik hier eens goed zoeken heb er nog geen gezien. ik zie op veel plekken oom de stammen van eiken ingewikkeld met folie. Wie doet dit ook en werkt dit echt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:09

Het zou de rups afschrikken om er over heen te kruipen c.q. ze zouden geen houvast hebben. Maar verschillende meningen zeggen ook dat het geen nut heeft.

Wat wél helpt is folie over het rupsennest heenwikkelen en ze dan voorzichtig in 1x verwijderen.
Persoonlijk spuit ik er liever isolatiefoam op. Afvlammen vind ik een beetje link ;)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:22

Ik ben benieuwd of wij dit jaar nog rupsen hebben op de bomen waar we een nestkastje hebben opgehangen.
Als het zou werken gaan we ze ook op de overige eiken hangen.
Heb er toch meer staan dan ik dacht :=

Shet staat sinds 2 dagen met graasmasker op want heb ze op verse wei staan.
Heeft alleen niet zo veel nut zo :Y)
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:23

Wij hebben ook nestkastjes gehangen, benieuwd of dit op termijn effect heeft...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:42

Hé Karin, jouw shet heeft dezelfde deken als Jolly :D

Hier hebben we bizar veel vogelnesten dit jaar. Poging tot natuurlijk evenwicht ivm processierups? Geen idee maar het is erg gezellig in de tuin.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:44

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:51

Geen ervaring met deze, wel een grasmaaier op benzine van dit merk en die bevalt prima.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:13

BoRo schreef:
Even iets heel anders, bosmaaiers. Ik heb heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik had deze op het oog. https://www.coolblue.nl/product/775255/ ... 232-d.html
Relatief goedkoop, 169 euro. Iemand wellicht ervaring met deze of tips voor een andere?

Wij hebben een McCulloch Trimmac, die zijn ook rond dit prijsniveau. Wel dikker draadje bij kopen, maar verder prima ding wat ook goed door hoger en rietachtig gras heen komt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:39

Ik heb een Stihl maar ik gebruik meestal mijn mes en zelden de draadjes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:46

Mooi dat ze is opgeknapt DaisyDarling!! :)

Wij ook nestkastjes opgehangen, ook heel druk bij ons :+: Nog geen rupsen gezien, ben benieuwd...

Zo heeft een graasmasker weinig nut inderdaad Karin :')

Al pleegpups LN?! :D

Hier vandaag nog weer een ruime 7mm gevallen! :D
Hadden jullie ook zo'n mooie zonsondergang? <3

Afbeelding

Wij hebben de afgelopen periode van 2 konijntjes afscheid moeten nemen :( En zo waren mijn mannen weer met z'n tweetjes over, hoe we ook begonnen zijn. Nu kwam ik van de week in contact met een vrouw die niet meer voor haar 2 meiden kon zorgen.. dus nog verdrietig van het verlies, toch deze twee meiden opgehaald en dat maakt me toch weer erg blij <3 En de mannen vooral ook :+: :D Onze knapperds:

Cinna:

Afbeelding

Afbeelding

En Noga:

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop vurig dat we hier langer van mogen genieten <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 06:59

MarloesHJ schreef:
Ik heb een Stihl maar ik gebruik meestal mijn mes en zelden de draadjes.

Hebben wij ook, en inderdaad eigenlijk altijd met mes er op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 07:21

Leuke nijntjes. Beide japannertjes?

De pleeg pups zijn aangekomen gisteravond laat na 8 uur vertraging. Nog erg bang en vooral de zwarte blaft op alles. Ze zijn zelfs voor onze eigen honden bang
Maar vandaag is een nieuwe dag om overal aan te wennen

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:27

Wat leuk die Nijntjes! Heb je nu het konijnenhok in tweeën gesplitst?
Zijn de mannen ook gecastreerd of gaat dit zo ook nog goed met de dames ernaast?

Lynn wat een schatjes.. de angst druipt er wel vanaf zeg, zo sneu. Waar komen deze vandaan?

Gisteren hier nog 12 mm gevallen, dus we kunnen nu de komende droge periode wel weer aan.

Nog 4 weken en dan hoor ik eigenlijk niet meer in dit topic thuis... We hebben ons huis verkocht en de pony's gaan weer 'in pension', als in op een stukje land bij een gepensioneerde boer. Mijn zusje neemt de pony's dan voor haar rekening.
ML en ik gaan namelijk het land verlaten. Tzt komen er wel weer paarden aan huis, maar eerst de boel maar op orde krijgen daar ginder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:29

@Lynn_Nikita: de donkere is nog wel echt pup, maar de witte lijkt al een volwassen klein hondje.

Mijn bosmaaier heeft plastic mesjes, is op accu en dat werkt super, al werkt een benzinemaaier met stalen messen wel beter op de dikkere takken. Nu dus gewoon iets vaker doen :)

@xXutopiaXx: leuke nijntjes. Is het familie?? Ze hebben beide van die dwarsstrepen op de rug.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:34

Ach die hondjes :(:) :+: Hopelijk kunnen ze snel wennen...

De donkere is echt een Japannertje inderdaad :D Komen wel beide bij dezelfde fokker vandaan, maar niet uit hetzelfde nestje. We hebben 3 hokken, de dames nu in het midden en de mannen aan weerszijde. De mannetjes nu dus helaas nog alleen, maar zodra ze gecastreerd zijn gaan we alles mooi koppelen :+: En maken we nog een grote ren aan de volière vast. Tot het stenen muurtje achterin, achter de put.

Afbeelding

We hebben dan 3 van deze hokken :D

Afbeelding

Judith!!! Wat onverwacht, voor mij dan.. of ik heb niet op zitten letten.... :') Waar willen jullie heen?!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:21

Wauw Judith, een grote stap, naar welk land ga je? Spannend zeg

Beide pups zijn 4 mnd, ze komen uit Roemenië uit hetzelfde nest al is de witte een stuk kleiner en de zwarte groter en aan d epootjes te zien wordt dat ook een middelmaat en za de witte klein blijven. Ze zijn nu steeds iets vrijer aan het worden. hadden op de foto net 38 uur reizen erop zitten, helaas over de weg ivm Corona is het vliegen nu niet mogelijk. Ik had er 3, 1 is al meteen herplaatst bij een vriendin en deze 2 hebben waarschijnlijk ook al een gezin al wil ik ze toch nog even iets vrijer zien te krijgen voor ze daarheen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:00

Wat stoer Judith, ben ook benieuwd waar jullie heen gaan.

Oooh Natas nieuwe Nijntjes <3

En pleegpups, hoe leuk!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:01

We gaan naar Canada! Al 4 jaar in de planning en nu gaat het eindelijk gebeuren :)

Wat tof Utopia, alles bij elkaar en zo'n ren erbij wordt echt een konijnenparadijs. Dat wilde ik vroeger ook altijd, maar nu hebben we geen konijnen meer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:06

Jaa Jolijn <3

Canada!! Wow wat gaaf! Daar ook al een plekje gevonden? Ik benijd jullie, wat een moedige stap, maar het lijkt me zó gaaf! En Canada is zo mooi!!!
En jaa :+: Lijkt me zo leuk om zo'n teletubbie paradijs voor ze te maken daar haha met zo'n heuvel en tunnels :):) Wie weet in Canada weer :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:09

Haha nee in Canada loopt er te veel gespuis rond, daar ga ik echt niet aan konijnen beginnen ;)
Exacte locatie weten we nog niet, daar gaan we ook pas naar kijken als we het land weer in mogen. We gaan niet via internet iets kopen, te veel risico.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:13

@JudithO: dat is een hele stap. Niet bang voor strenge winters met veel sneeuw dus :)
Honden en katten zijn daar ook lang niet altijd veilig hoor!

Ik heb een heerlijke rit over de hei gemaakt en ik was beslist niet de enige. Het was knap druk, zeker op het grote middenpad; veelal fietsers en wandelaars.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:18

Nee hoor, ik ben bekend met de winters dus dat komt wel goed.
Ik heb een grotere hekel aan de Nederlandse winters met bakken met regen en geen sneeuw of ijs :Y)