Hier is vandaag weer de osteopaat geweest voor Walter... ik had gelijk, het zat weer vast. Mogelijke oorzaak toch het zadel icm zijn lichamelijke issues. Voorlopig maar niet meer rijden met dat zadel dus. Leuk is anders, maar ik wil hem ook niet in de weg zitten met dat zadel.
Maar waar verblijf je? Aangezien ik er woon. Heb helaas geen pony over die ook vertrouwt is op het strand, of pas je nog op een shet Als een kleinere groep je voorkeur heeft, zou ik kijken bij de Jan Plezier met zijn trekpaarden. Zelf ben ik nog regelmatig bij Elzenhof, die met de meeste haflingers. Weet niet of ze via coolrunning paint ook met gasten naar het strand gaan, die doen western. Er is ook nog iemand die met Friezen kleinschalig doet, of met sgw wedstrijd paarden. De keuze is reuze.
Anke
Geplaatst: 03-08-17 13:55
Zondag zou een show zijn bij die westernstal. Cocksdorp zitten we.
Gisternacht flink regen en wind. Tentje vd kids gelekt. Nu zoekend waar je een tentje kunt kopen. Overal campingspullen...geen tenten. Mis dan de Decathlon.
Strandrit. Elzenhof staat op de site vanaf 10 jaar. Dunya is 8. Kon wel bosrit. Maarja. Bos hebben we thuis ook. Strand niet.
Balen van de tent Anke. Hoop dat je er nog eentje op de kop kunt tikken.
Jammer dat Dunya te jong is volgens de site. Misschien toch even langs en informeren of er mogelijkheden zijn. Misschien dat je haar anders rondje moet laten rijden zodat ze kunnen zien hoe haar niveau is?
Balen Anke, dat jullie t niet droog hebben gehouden. Volgens mij zit tussen de Cocksdorp en De Koog een verhuurder met zware paarden. Je mag daar ook op rijden, maar ik weet geen ondergrens van de leeftijd. Helpt t niet als je zegt dat ze thuis eigen ponies heeft?
hypos
Geplaatst: 03-08-17 17:40
Voor een tent misschien in de koog bij dobber kijken. Als de wind afneemt en ik kan oppas vinden, kan ze misschien een stukje op de mijne het strand op, hij gaat alleen wel slecht in een groep.
Het was een nieuw, wel goedkoop tentje. In de Koog verkochten ze dezelfde voor 44,95. Geloof dat de onze nog geen tientje was. De prijzen van eenvoudige tentjes waren echt duur. Dubbele van bij ons. Dus gekeken op de weersverwachting. Zou droog blijven. Voor de zekerheid een extra zeiltje gekocht voor erover. En anders kunnen ze alsnog in de caravan slapen.
Bij de Elzenhof moest je 10 jaar zijn. Bij Kikkert ging het om rijdervaring. We hadden vandaag net de rit gemist. En ze hebben er maar 1 per week. Volgende is donderdag...en we gaan woensdag weer. Nu dus een bosrit van 2 uur bij Elzenhof geboekt voor zondagmiddag met stap, draf en galop. Voor mezelf een dubbel gevoel. Had me echt verheugd om weer eens een strandrit te maken. Maar ja...
Hé Anke, balen vd tent (en het rijden) maar misschien gaat het nu meevallen en blijft en droog en is het toch nog een leuke rit, wij zijn ook al een tijdje weg en het blijft toch vreemd om de paardjes achter te laten hé....
Woensdag gaan we weer naar huis. Kikkert had een ponyrit op donderdagen naar het strand. Daar mocht ze mee als ze goed genoeg kon rijden. Elzenhof had meerdere strandritten. Moest ze 10 jaar voor zijn.
Ah, het leukste aan vakantie is thuiskomen Sterkte met de heimwee Anke
spatter
Geplaatst: 04-08-17 00:05
Anke succes daar op Texel en nog veel plezier!
Gisteren begonnen met Nina trailermak te maken. Ze was snel gestresst maar na wat aandringen liep ze er wel 3 x op. Eenmaal er op is er niks meer aan de hand, het zelfstandig in en uit lopen vind ze eng.
Vanavond nogmaals en na 1 aarzeling liep ze er zo in Haar er nu even op laten staan met lekkers en wat hooi.
Toen Tika genomen die gisteren duidelijk aangaf dat ze niet bang was maar het stom vond, zeker zogauw het geen lekkertjes opleverde. Ze liep er op tot net in de trailer en ging dan weer achteruit.
Vandaag stond Nina er dus al op maar ze had er nog steeds geen zin in. Stond een beetje arrogant midden op de klep en dan schooieren voor lekkers Na wat aandringen waar ze eerst heel opstandig van werd, draafde ze vervolgens zo de trailer in, zei Nina goeiendag, at snel een paar happen hooi en vond het toen wel weer genoeg geweest en heb ik haar weer rustig uit laten stappen en was ze klaar. Dat vond ze nou ook weer niet leuk, ze wilde iets anders, iets leuks doen, trutje
Nina er weer zelfstandig uit laten lopen en toen waren ze klaar.
Ik verwacht dat ze beide over een week wel alleen te laden zijn zonder moeilijk gedoe
De shet loopt overal zonder problemen in/op, maar mn d pony is een eigenwijze merrie. Als madame geen zin heeft gaat ze ook gewoon niet. Wordt echt een drama queen dan. Maakt niet uit of ik wekelijks oefen of niet, als ze geen zin heeft heb je pech
Haha! Hier wel droog en zonnig. Ook 1ste vakantiedag van mijn man. Volgende week vertrekken we naar Denemarken. Voorspellingen zijn: hele week regen....
Chasey
Geplaatst: 05-08-17 09:20
Fijne vakantie!
Daan zijn vakantie zit er op. Dit was de laatste week en heb gewoon geen vakantiegevoel gehad. Daan ook niet. Niet met de caravan weggeweest en gewoon veel regen. En ziekenhuisbezoekjes. Wel om het huis het een en ander gedaan. Daan is al erg opgeschoten met de schuur/stal/garage.