Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:@Wuswa: heb jij dan alleen aan de achterzijde ( achter de mat) korrels liggen voor de plasplekken? Dan kun je wellicht beter wat goedkopers gebruiken. Ik ben inmiddels ( na anderhalf jaar) weer van de strokorrels af - gebruik nu houtkrullen van Allspan. Dat bevalt me opperbest. Een zak van 20 kg levert al een aardig bedje op en kost maar 5 euro. Met drie zakken in de stal uitgestrooid heb je een bed waar een luxe hotelsuite niet tegen op kan!
Allspan stoft niet, is 'zuiver' hout en neemt goed vocht op en met de little giant mestvork sneller en beter uit te mesten dan korrels.
DubbelDun schreef:Ik heb ook vochtdoorlatende tegels, alleen geen goede drainage (stoeptegels), dus dat kan de oorzaak zijn dat het bij mij wel erg nat is er onder.
BTW Ik haal 1x per week de natte plekken weg en strooi wat bij indien nodig.
Jannepauli schreef:Eerlijk gezegd DD, denk ik dat het best wel mee zal vallen met die 'verzadiging' onder jouw stalbodem. De aardkorst is honderden meters dik, dus vocht zakt echt wel wegen door het gewicht van de tegels ( als je tenminste die van 1mx1m hebt) zie ik ze nog niet zo gauw de stal uitdobberen.