Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xXutopiaXx schreef:Wow oké... kwam een hele donkere lucht aan, in 10 minuten 1.2mm regen gevallen en keiharde wind!Zag gelijk alle paarden naar hun schuilplekje rennen
Nu komt gelijk de zon weer tevoorschijn en lopen ze alweer te scharrelen haha, wat zijn die dieren toch heerlijk flexibel
xXutopiaXx schreef:Ach wat rot voor d'r DaisyDarling, duidelijk dus wel echt last ervan.. ben benieuwd wat de DA ervan zegt, en hoop dat het snel is opgelost voor d'r..
Karin_deB schreef:Hier ook aardige bui gehad![]()
Heb het verdwenen stukje van het mes helaas nog niet gevonden.
_Nelleke_ schreef:Wat een enge verhalen van die losgebroken paarden. Gelukkig allemaal goed afgelopen.
En iedereen blij met de regen! Fijn hè?
Hele post geschreven over paard met de bultjes, zie ik dat de DA al is geweest. Mijn paard kwam een paar weken terug helemaal onder de bulten uit de wei, ook naar dr buik trappen en helemaal over de zeik. Die bleek gewoon koliek te hebben en had in de wei liggen rollen in brandnetels/steek plantjes. Heeft de DA gekeken naar koliek?
DubbelDun schreef:Ik had vorige jaar ineens dat mijn oudje met een hele opgezwollen mond stond. DA ook meteen iets gespoten tegen en allergie, maar het zou ook maar zo iets met processierupsen kunnen zijn. Alhoewel de ander nergens last van heeft gehad.
Ik heb net de handgrepen van een oude kruiwagen geamputeerd. Ding kan toch niet meer 'lopen' en de bak gebruik ik alleen om hooi los te maken. De handgrepen stonden altijd in de weg en nu kan ik er weer makkelijker langs om de mestkruiwagen in te parkeren. Scheelt toch een goede 30 cm
MarloesHJ schreef:DaisyDarling: Mijn paard heeft ook eenmalig oedeemvorming over zijn hele lijf gehad en is toen gespoten. Nog een tweede maal heeft hij een paar jaar later zo’n plek gehad die vrij snel groter dan een pannenkoek was. Meteen dierenarts gebeld om te overleggen en toen is hij nogmaals gespoten en heeft hij vervolgens nog een aantal dagen een kuur gehad met corticosteroiden omdat het eigenlijk niet echt wegtrok.
Zo nu en dan heeft hij een enkele kleine vlek maar zolang het klein blijft doe ik er niets aan. Bij grote plekken wel.
Hij is dus allergisch voor iets maar ik weet niet precies wat. Hij staat eigenlijk 365 dagen per jaar onder een deken, sporadisch een dagje niet als het rustig weer is. Zomers is dat een normale vliegendeken.
De eerste keer was in het vroege voorjaar.
Mijn paard heeft wel niet van die bultjes, meer platte schijven die omhoog komen.
_Nelleke_ schreef:Ja de mijne is gelukkig wel hersteld. Fijn dat die van jou opknapt op de corticosteroïden. Mijn oudere paard heeft jaaaaaaren geleden ook een keer een allergische reactie gehad. Toen ook gespoten en daarna nooit meer iets gehad. Nooit geweten wat het is geweest. Hopelijk blijft het bij jou paard daar ook bij.
DubbelDun schreef:Ik gebruik de bak om hooi los te maken, de band en ophanging is al jaren niet meer werkbaar, dus rijden kan ie al niet meerIk stootte elke keer als ik de mestkruiwagen op zijn plek zette (of hem van zijn plek haalde) mijn benen tegen de handgrepen omdat ik te weinig ruimte had om goed te draaien.
Het ding heeft nl net de juiste hoogte en de bak is lekker groot, dus wegdoen is zonde