Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:44

Wow oké... kwam een hele donkere lucht aan, in 10 minuten 1.2mm regen gevallen en keiharde wind! :oo Zag gelijk alle paarden naar hun schuilplekje rennen :') Nu komt gelijk de zon weer tevoorschijn en lopen ze alweer te scharrelen haha, wat zijn die dieren toch heerlijk flexibel <3

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:46

Ik wil ooooook...dram dram >;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:53

Ik zou toch iets proberen met een vliegendeken denk ik.

Hier heeft het flink gehoost. Ik had bedacht dat ik nog even voor de regen aan met Zanzi aan de hand wilde werken. Die voelde de buien denk ik al aankomen, want hij was toch onrustig. := Op zich wel braaf hoor, maar heel groots in zijn reacties. Een pasje wijken werd al gauw in draf opzij, dat soort fratsen. Nou goed, we hebben wat oefeningen mee kunnen pakken en net toen ik terug liep naar huis gingen de sluizen open. Alsnog zeiknat geregend natuurlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:55

Hahaha jammer is dat :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:06

Hier ondertussen ook flink wat regen gehad.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:14

xXutopiaXx schreef:
Wow oké... kwam een hele donkere lucht aan, in 10 minuten 1.2mm regen gevallen en keiharde wind! :oo Zag gelijk alle paarden naar hun schuilplekje rennen :') Nu komt gelijk de zon weer tevoorschijn en lopen ze alweer te scharrelen haha, wat zijn die dieren toch heerlijk flexibel <3

Geloof dat die bui hier net ook over kwam hahaha

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:14

Volgens buienradar regent het.
Kijkt buiten, :n

dat is afgelopen dagen al best vaak geweest.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:25

*\o/* *\o/* *\o/* het regent!!

Haha erg ben ik. O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:33

En niet zo zuinig ook...

MvBeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:16

Eindelijk *\o/*

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:19

hier nu 4 mm in een korte tijd. Heerlijk.
Ondertussen schijnt de zon weer en hebben 2 zich heerlijk liggen paneren :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:37

Ik moest met voeren ook om de hoefafdrukplasjes laveren :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:36

Hier ook aardige bui gehad *\o/*

Heb het verdwenen stukje van het mes helaas nog niet gevonden.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:54

xXutopiaXx schreef:
Ach wat rot voor d'r DaisyDarling, duidelijk dus wel echt last ervan.. ben benieuwd wat de DA ervan zegt, en hoop dat het snel is opgelost voor d'r.. :(:)

Uiteindelijk was de DA er rond 17:00. Vrijwel heel der lijf zat onder, het was zo verschrikkelijk sneu omdat ze echt niet wist wat ze met zichzelf aan moest. Corticosteroïden injectie gehad, dat moet 24 uur werken. Als het dan terug komt moet ze een kuur, dus hopen dat het weg blijft :o Door de injectie wel risico op hoefbevangenheid, dus even geen gras en krachtvoer. Kan ik ook gelijk testen of daar dus iets in zit waar ze allergisch voor is.
Eczeemdeken is ook besteld zodat ze helemaal ingepakt is en een fles stalreiniger, daar gaat dit weekend lekker de hogedrukreiniger doorheen :D

Karin_deB schreef:
Hier ook aardige bui gehad *\o/*

Heb het verdwenen stukje van het mes helaas nog niet gevonden.

Blijft eng Karin, hopelijk komt het toch nog tevoorschijn.

Wij hebben helaas geen extra regen gehad, bak en wei zijn alweer droog dankzij het zonnetje :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:56

Wat een enge verhalen van die losgebroken paarden. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

En iedereen blij met de regen! Fijn hè?

Hele post geschreven over paard met de bultjes, zie ik dat de DA al is geweest. Mijn paard kwam een paar weken terug helemaal onder de bulten uit de wei, ook naar dr buik trappen en helemaal over de zeik. Die bleek gewoon koliek te hebben en had in de wei liggen rollen in brandnetels/steek plantjes. Heeft de DA gekeken naar koliek?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:13

_Nelleke_ schreef:
Wat een enge verhalen van die losgebroken paarden. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

En iedereen blij met de regen! Fijn hè?

Hele post geschreven over paard met de bultjes, zie ik dat de DA al is geweest. Mijn paard kwam een paar weken terug helemaal onder de bulten uit de wei, ook naar dr buik trappen en helemaal over de zeik. Die bleek gewoon koliek te hebben en had in de wei liggen rollen in brandnetels/steek plantjes. Heeft de DA gekeken naar koliek?

Nee, niet gekeken naar koliek. Denk ook niet dat het dat was, want als je aan de bultjes kriebelde ging ze er helemaal voor staan zo jeukte het. Ze mestte gedurende de dag ook gewoon goed en regelmatig. Nu ze de injectie heeft gehad is ze ook rustig en het trappen naar de buik is helemaal gestopt.

Is die van jou wel helemaal goed hersteld, geen nieuwe aanval meer gehad?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:21

Hopelijk gaan de bultjes en de jeuk snel weer weg!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:32

Nou, hier viel veel! De bak stond vooraan blank en we hadden stevige hagel. En de klusjesman bleef thuis, die zou de stal vervangen/repareren. Het ging behoorlijk tekeer, gelukkig. Fijn!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:39

DaisyDarling: Mijn paard heeft ook eenmalig oedeemvorming over zijn hele lijf gehad en is toen gespoten. Nog een tweede maal heeft hij een paar jaar later zo’n plek gehad die vrij snel groter dan een pannenkoek was. Meteen dierenarts gebeld om te overleggen en toen is hij nogmaals gespoten en heeft hij vervolgens nog een aantal dagen een kuur gehad met corticosteroiden omdat het eigenlijk niet echt wegtrok.
Zo nu en dan heeft hij een enkele kleine vlek maar zolang het klein blijft doe ik er niets aan. Bij grote plekken wel.
Hij is dus allergisch voor iets maar ik weet niet precies wat. Hij staat eigenlijk 365 dagen per jaar onder een deken, sporadisch een dagje niet als het rustig weer is. Zomers is dat een normale vliegendeken.
De eerste keer was in het vroege voorjaar.
Mijn paard heeft wel niet van die bultjes, meer platte schijven die omhoog komen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 07:36

Ja de mijne is gelukkig wel hersteld. Fijn dat die van jou opknapt op de corticosteroïden. Mijn oudere paard heeft jaaaaaaren geleden ook een keer een allergische reactie gehad. Toen ook gespoten en daarna nooit meer iets gehad. Nooit geweten wat het is geweest. Hopelijk blijft het bij jou paard daar ook bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:52

Ik had vorige jaar ineens dat mijn oudje met een hele opgezwollen mond stond. DA ook meteen iets gespoten tegen en allergie, maar het zou ook maar zo iets met processierupsen kunnen zijn. Alhoewel de ander nergens last van heeft gehad.

Ik heb net de handgrepen van een oude kruiwagen geamputeerd. Ding kan toch niet meer 'lopen' en de bak gebruik ik alleen om hooi los te maken. De handgrepen stonden altijd in de weg en nu kan ik er weer makkelijker langs om de mestkruiwagen in te parkeren. Scheelt toch een goede 30 cm :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 11:06

DubbelDun schreef:
Ik had vorige jaar ineens dat mijn oudje met een hele opgezwollen mond stond. DA ook meteen iets gespoten tegen en allergie, maar het zou ook maar zo iets met processierupsen kunnen zijn. Alhoewel de ander nergens last van heeft gehad.

Ik heb net de handgrepen van een oude kruiwagen geamputeerd. Ding kan toch niet meer 'lopen' en de bak gebruik ik alleen om hooi los te maken. De handgrepen stonden altijd in de weg en nu kan ik er weer makkelijker langs om de mestkruiwagen in te parkeren. Scheelt toch een goede 30 cm :)

Wat is het doel van de geamputeerde kruiwagen dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:09

Ik gebruik de bak om hooi los te maken, de band en ophanging is al jaren niet meer werkbaar, dus rijden kan ie al niet meer :) Ik stootte elke keer als ik de mestkruiwagen op zijn plek zette (of hem van zijn plek haalde) mijn benen tegen de handgrepen omdat ik te weinig ruimte had om goed te draaien.
Het ding heeft nl net de juiste hoogte en de bak is lekker groot, dus wegdoen is zonde :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 11:23

Ah dat is wel handig dan

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:39

MarloesHJ schreef:
DaisyDarling: Mijn paard heeft ook eenmalig oedeemvorming over zijn hele lijf gehad en is toen gespoten. Nog een tweede maal heeft hij een paar jaar later zo’n plek gehad die vrij snel groter dan een pannenkoek was. Meteen dierenarts gebeld om te overleggen en toen is hij nogmaals gespoten en heeft hij vervolgens nog een aantal dagen een kuur gehad met corticosteroiden omdat het eigenlijk niet echt wegtrok.
Zo nu en dan heeft hij een enkele kleine vlek maar zolang het klein blijft doe ik er niets aan. Bij grote plekken wel.
Hij is dus allergisch voor iets maar ik weet niet precies wat. Hij staat eigenlijk 365 dagen per jaar onder een deken, sporadisch een dagje niet als het rustig weer is. Zomers is dat een normale vliegendeken.
De eerste keer was in het vroege voorjaar.
Mijn paard heeft wel niet van die bultjes, meer platte schijven die omhoog komen.

Fijn om jullie ervaringen te horen! Wat doe je aan de grote plekken? Toch elke keer weer spuiten?

_Nelleke_ schreef:
Ja de mijne is gelukkig wel hersteld. Fijn dat die van jou opknapt op de corticosteroïden. Mijn oudere paard heeft jaaaaaaren geleden ook een keer een allergische reactie gehad. Toen ook gespoten en daarna nooit meer iets gehad. Nooit geweten wat het is geweest. Hopelijk blijft het bij jou paard daar ook bij.

Gelukkig! De bulten zijn nu helemaal weg en paardlief ligt lekker bij te slapen in het zonnetje <3

DubbelDun schreef:
Ik gebruik de bak om hooi los te maken, de band en ophanging is al jaren niet meer werkbaar, dus rijden kan ie al niet meer :) Ik stootte elke keer als ik de mestkruiwagen op zijn plek zette (of hem van zijn plek haalde) mijn benen tegen de handgrepen omdat ik te weinig ruimte had om goed te draaien.
Het ding heeft nl net de juiste hoogte en de bak is lekker groot, dus wegdoen is zonde :)

Super handig toch! Ik kan ook zo uren bezig zijn met het opnieuw inrichten van mijn opslagbox. Moet zo optimaal mogelijk :D