Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mentjuh schreef:Lastig is dat altijd, een paard met een "medisch dossier"... Zo een dier (mits pijnvrij!!!) verdient ook een goed huisje maar ik zou zelf niet zo makkelijk zo een dier overnemen. Je hecht je er toch aan en de kans dat je het dier moet laten gaan of dat de kosten torenhoog kunnen worden is ook aanwezig... Ook al is het op het moment stabiel het gaat altijd wel een x achteruit. Zeker als het dier ook nog eens op hogere leeftijd is. Ik zou er even goed over na denken.
Ik heb trouwens mijn rijbak laten spuiten omdat er behoorlijk wat gras in stond. Nu is het gras inmiddels dood maar hoe krijg ik het dode gras nu uit de bak? aangezien t nog wel "vast" zit ben ik bang om kuilen te maken als ik ga slepen.. Ben echt nog een groentje hier in zeg!! Ach afdoende leert men...
Lynn_Nikita schreef:kvulden schreef:Pfff weer bij gelezen. Al die verhalen over rassen en kleuren.
En nog steeds veel wateroverlast.
Hier nog steeds droog. Het stikt hier van de muggen. Om gek van te worden en het is warm.
Iemand hier had de mestbak van damwand platen als ik me niet vergis. Gaat dat niet roesten? Zover ik weet bijt mest en urine door metaal. Net als door metalen kruiwagens. Iemand ervaring?
Ik. Nee roest niet. Al 8 jaar zo staan.
Lynn_Nikita schreef:Gvd. Koliek. Net na 7 uur proberen pijnstillers Darmontspanners olie etc de pony in laten slapen.
was van mijn zoon die bij het inslapen wad. Ging heel rustig. Pony was doodop. Ben er nog beduusd over
Vanuit werk en telefoontje naar ineens alles proberen naar nu en zeil
Hilary schreef:kvulden, als je je er zelf nog niet veilig bij voelt, vooral niet doen en lekker doorgaan met oefenen. Als ze onrustig wordt gewoon wachten tot ze weer kalmeert (geen aandacht geven, ook niet proberen gerust te stellen), en dan de klep open doen en uitgebreid belonen.
Uitladen wil ik altijd graag jojoënd kunnen doen; stapje naar achteren, stapje naar voren, twee stapjes naar achteren, stapje naar voren etc. Ik wil elke voet kunnen bedienen, zodat ik ook goed kan helpen bij het uitladen als ze net niet handig op het laatste stukje klep gaan staan. Bovendien vind ik het fijn te weten dat ik het paard altijd weer gauw naar binnen kan hengelen als er achter de trailer iets gebeurd. Als je hulp nodig hebt, laat je het dan even weten?