Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kirrr schreef:Anke, ben het eens met kristelhans...
Misschien eens beginnen met een goed gesprek?
Vriend en ik waren jaren geleden ook totale uitersten op paarden gebied.
Paarden van vriend hadden een heel jaar geen hoefsmid gezien, laat staan tandarts en osteo. Liepen op de weide werd amper naar omgekeken totdat ze dan weer eens mee moesten met de trailer voor te gaan rijden. Wat dan uiteraard niet zo vlot ging maar volgens hen wel moest gaan etc.
Mijn paarden altijd in orde met tandarts, hoefsmid. Bij wijze van spreke ingepakt op de weide. Alles op uur en tijd. Altijd pezen koelen na het rijden etc.
Ondertussen zijn we ergens in het midden beland.
Ik ben veel minder ongerust geworden en leg er iets minder eieren onder. Een dagje extra stilstaan kan geen kwaad. Hij ziet veel meer het belang van goed onderhoud en wat veranderingen doen met een paard bijvoorbeeld.
Maar dat heeft allemaal wel veel tijd gekost. Maar nu denk ik dat we een goed evenwicht gevonden hebben.
Zag iets van leeftijden. Ik heb een tante die op 65jarige leeftijd is beginnen rijden.
Nu 80+ en rijdt nog elk week dagritten met haar ijslander.
Is ook wel een heerlijk paard hoor, dus het kan allemaal.![]()
Heerlijk genoten van het zonnetje hier.
Zijn ondertussen 2 serieus geinteresseerde voor de pinto (die nu wel met een zware verkoudheid staat) dus hopelijk geraakt de kogel daar ook door de kerk.
Blijf toch gekke mails en telefoons krijgen van 'geinteresseerden'.
meggiemeg schreef:Maar even geprobeerd om bij te lezen vanaf vrijdag. Weinig online geweest na mijn ongelukkige val in het bos tijdens een wandeling met de honden. Wordt nog even weinig doen en helaas afhankelijk zijn van mijn man. Knie die al kapot is van een eerder ongeluk is nu gekneusd en een bilspier verrekt. Erg vervelend op het moment. Sta aan de zijlijn aanwijzingen te geven aan mijn man die zijn best doet om de paarden te verzorgen en al mijn goed bedoelde tips ziet als commentaar op zijn best doen. Ach de stallen zijn gedaan ze hebben eten en drinken en verder gebeurt er even niets. Mijn zwager doet het huishouden op zijn manier en ik ben voor nu even blij dat ik zo geholpen ben.
Las dat er meer partners/mannen niets met paarden hadden maar toch mee willen helpen. Lief van ze!
Anke schreef:lizy29 schreef:En dan nog moet je respect hebben voor elkaar. Anders moet je niet eens aan een relatie beginnen.
Ik heb er geen moeite mee dat hij niet van paarden houdt.
Ik kan er gewoon niet meer tegen om de woorden: poedersuiker, klote, zooi en knollen....te horen.
Dat er teveel tijd, werk (en geld) in gaat zitten. Dat ik niet moet zeuren over willen rijden/trainen. Dat is nutteloos. De kinderen, het gezin en huishouden...dat is nuttig, daar draait het om volgens hem.
Ik mis gewoon mijn leventje. Lekker fanatiek zijn, trainen en wedstrijden.
Zijn nu ruim drie jaar samen.
Ik wil gewoon weer zijn wie ik was en het geluk terug vinden.
Met of zonder hem.
dynamiek schreef:meggiemeg schreef:Maar even geprobeerd om bij te lezen vanaf vrijdag. Weinig online geweest na mijn ongelukkige val in het bos tijdens een wandeling met de honden. Wordt nog even weinig doen en helaas afhankelijk zijn van mijn man. Knie die al kapot is van een eerder ongeluk is nu gekneusd en een bilspier verrekt. Erg vervelend op het moment. Sta aan de zijlijn aanwijzingen te geven aan mijn man die zijn best doet om de paarden te verzorgen en al mijn goed bedoelde tips ziet als commentaar op zijn best doen. Ach de stallen zijn gedaan ze hebben eten en drinken en verder gebeurt er even niets. Mijn zwager doet het huishouden op zijn manier en ik ben voor nu even blij dat ik zo geholpen ben.
Las dat er meer partners/mannen niets met paarden hadden maar toch mee willen helpen. Lief van ze!
Jij ook in de lappenmandbeterschap, als ik wat voor je kan doen? Alhoewel ik ook met mijn voet zit
kvulden schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat boomloos voor al voor jonge paarden beter is. Dan kan de rug zich beter blijven ontwikkelen. Dat was waarom ik er op kwam. Boomloos is toch het zelfde als bareback? Ik heb de laatste tijd zoveel gelezen dat ik de dingen soms een beetje door elkaar haal. Hihi. Het voelt goed er na al die zware jaren weer zo mee bezig te zijn.