Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:47

mcjv schreef:
@YamaSaki: dit is inderdaad de broekhanger van de Ikea. :D


ah top! die dan ook maar opzoeken! :D

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:42

Voor mensen die nog een oplossing zoeken voor de peesbeschermers, tevens aangeschaft bij Ikea;

Afbeelding

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:40

Ik heb sinds anderhalve maand mijn paarden op een eigen plekje staan. Hier is een zadelkamer bij gemaakt. Nu zoek ik nog wat tips voor het handig indelen.
We hebben de zadelsteunen al omgehangen want die hingen eerst naast elkaar, en hebben een plank gemaakt met de hoofdstelhangers eronder.
Nu nog iets handigs voor de dekjes en andere spullen.
Zag hier al een hanger voor broeken voorbij komen van de Ikea, eens even opzoeken wat de maten daarvan zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

EngeltjeS

Berichten: 16658
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:39

Mag ik mij hier ook melden? :D
Mijn nieuwe zadelkast is in de maak en ik heb er zoveel zin in om hem te laten zien!
Het word een kast van 1,20 (of 1,30) hoog, maar 2,5 meter breed.
We herbruiken o.a. een werkbank met 4 grote laden (of waren het er 5? oohjeej, aantal vergeten ;) )
En er worden 2 zadelkarren gemaakt, die we zo de kast in kunnen rollen. Ideaal toch?

Ik ben super benieuwd! :D Volgende week is ie klaar, zoals het er nu uit ziet.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:48

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een Ikea kast voor paardenspullen? Het lijkt me ideaal voor de meeste spullen omdat die kasten zo ruim zijn, bijvoorbeeld wanneer je er zelf 1 samenstelt. Moet er natuurlijk wel een slot op kunnen maken en de achterste wand moet stevig genoeg zijn voor 1 zadel.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:17

Ik geloof dat er een bokker was met ikea kasten in haar zadelkamer maar dan niet voor zadels. Als je er een zadel in wilt zal je de achterwand moeten verstevigen.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:38

Ik heb er een thuis staan als opslagkast voor klein prul en dekens enz, maar dan zonder zadel erin en zonder slot.
Achterwandje is inderdaad 3x niks(duw je er met je hand zo uit), dus die zul jedan moeten verstevigen zodat je er een steun + zadel in kan maken.

Zidore

Berichten: 5805
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:28


Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 06:28

Zidore schreef:
Over Ikea gesproken... heeft iemand deze hanger voor zijn kast? http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/50226780/ Ik wil deze voor aan m'n deur voor de halsters en het hoofdstel

Je moet goed letten op de diepte van de haken, alsin de breedte waar hij over komt.
Je hebt kasthaken (geen idee of die er bij ikea ook zijn) en deurhaken. Kasthaken zijn 2cm ongeveer en deurhaken 5. Je kan deurhaken er wel aan maken als je er een blokje of latje tussendoet. Maar anders vallen deze altijd schuin en gaat de kast niet goed dicht.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:47

Mijn zadelkamer. :)
Afbeelding

Zadelsteunen en hoofdstel/halster hangers moeten wel nog komen, maar die moet ik nog kopen }:0

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:27

@LOLLYYwood,

WOW! :oo die is gaaf! Je hebt er ook echt een complete ruitershop inhangen aan spullen!

:oo

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:44

Lollywood wat netjes!Ik zou alleen zoveel spullen niet willen hebben.Maar je zadelkamer wel :-)

Santos_05

Berichten: 3104
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:54

@lollywood, krijg je nog zo'n hangmat voor de rest van de dekjes?

Wauw, echt voor elke dag een ander dekje!

mavantos

Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:08

LOLLYYwood schreef:
Mijn zadelkamer. :)
[ [url=m/Sk9ukI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zadelsteunen en hoofdstel/halster hangers moeten wel nog komen, maar die moet ik nog kopen }:0


Ik ben verliefd denk ik <3

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:42

LOLLYYwood schreef:
Mijn zadelkamer. :)
[ [url=m/Sk9ukI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zadelsteunen en hoofdstel/halster hangers moeten wel nog komen, maar die moet ik nog kopen }:0


Mag ik vragen waar je die hangers voor je dekjes gekocht hebt? Lijkt me ideaal voor mijn dekjes :)

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:22

de dekjes die nog niet ophangen komen ook op kapstokken, ooit :+

@BianCatjee: de kapstokken zijn van op m'n mama haar werk, voorheen had ik die broeknijpers van de ikea en die gingen even goed, alleen de bicolors (dikkere dekjes) blijven niet hangen aan die ikea kapstokken :)

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:20

dankjewel! ;) Ik ga eens een setje aanschaffen en alle dekjes passen of ze blijven hangen :) Heb ook een hoop dikkere..

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:37

Ik heb de dikkere aan 2 broekhangers hangen :+ 1 links en 1 rechts, en die kan je dan ook nog met het hanghaakje kruizen indien gewenst :D

horsezz578

Berichten: 135
Geregistreerd: 30-05-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:23

zoveel mooie zadelkamers WOW

snorremans
Berichten: 811
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:41

Hele mooie kasten/kamers komen er voorbij!

Mijn kast nog eens :) Een tijdje niet gebruikt ivm geen ruimte op stal maar nu hij op een nieuwe stal staat kan ik hem weer gebruiken!

Afbeelding

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:01

Ik heb eind deze maand een nieuwe kast nodig en waarschijnlijk laat ik deze maken, mag zelf een schets maken maar wat is dat lástig! Want wat is fijner, een horizontaal of verticaal ontwerp. Heb de afgelopen jaren gebruik kunnen maken van inbouwkasten op stallen en die zijn ruim zat, die ruimte wil ik nu ook hebben.

Ik lees in dit topic al veel fijne tips, oa over een minimale diepte van 75, planken iets korter zodat de hoofdstellen aan je deur niet beschadigen, breedte voor het zadel ongeveer 65?

Edit: ik vind die broekhangers voor dekjes echt briljant en dat wil ik ook denk ik. Is dat een beetje oke te bevestigen in een niet-Ikea kast? :')

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:24

Okay, "even" 159 pagina's doorgespit. Super balen dat de sommige foto's zo verouderd zijn dat ze het niet meer doen...

Wel goede ideeën gezien, maar zoveel dat ik niet meer weet wat ik wil.

Gisteren deze schets gemaakt (had geen lineaal en uit de losse pols :o )
Afbeelding

Maar wil het zadel hoger hebben. En in die kleine hoekjes wil ik zo een broekriem voor 3 dekjes. Veel meer ga ik er toch niet hebben aangezien ik een toonloos zadel heb. En anders alleen de natte op de rekjes en de rest kan wel bovenin.

Vakjes moeten ook groter, wil er namelijk een voerbak in hebben (die hier voorbij kwam van de ikea). Maar wellicht kan die onder de zadels.

Wat een keuze stress!

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:47

En toch vind ik dat schetsen en bedenken heel erg leuk. Ik heb gisteren alles opgemeten, dus huidige kast en de spullen die ik in mijn nieuwe kast kwijt moet en ik ga er lekker mee puzzelen.

Santos_05

Berichten: 3104
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:04

Wij hebben uiteindelijk besloten om oude eiken kasten te kopen voor de tuigen! Ze passen er echt heel mooi in (wel de achterkant verstevigen). Aan beide kanten past 1 tuig + hoofdstel, echt heel blij mee! Alleen de zadels moeten er nog naast hangen. Heb ook gekeken naar linnenkasten, denk dat je daar zelfs je zadel in kwijt zou kunnen ;)

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:39

Shanna schreef:
Ik heb de dikkere aan 2 broekhangers hangen :+ 1 links en 1 rechts, en die kan je dan ook nog met het hanghaakje kruizen indien gewenst :D


Dat is slim! Die ga ik onthouden :D