Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:52

Leuk Belker!

Karin, komt vast goed! Ik ben gisteren ook alleen op pad geweest naar de kliniek en vind t eigenlijk wel chill. Had alleen t voor deurtje van de trailer niet goed dicht en daar kwam ik gelukkig nog op een wat rustigere 80km weg achter. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:18

Op het stukje van Hilary wil ik nog even toevoegen dat voor een goede doorbloeding van de voet het pompmechanisme vanuit de straal komt. Die wil dus áltijd de grond raken! Hierdoor zal hij sneller gaan groeien. Resultaat is dus dat de straal bij paarden die op een 'verhoging' staan altijd extra dik is en als de ijzers er af gaan deze ook flink terug gesneden moet worden. Hierdoor krijg je een gevoeliger deel van de straal wat nu ineens op de grond komt te staan en dus vaak kreupelheid/op eieren lopen tot gevolg heeft. Ook verbetert ineens de doorbloeding in de voet waardoor deze gevoeliger wordt. Hierdoor zijn mensen weer snel geneigd om er wederom een ijzer onder te leggen.
Overigens staat dit probleem van de straal los van een dunne zool, alhoewel dit wel samen kan vorkomen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:07

Ik snap hem! Gelukkig doet m’n bekapster ook plak beslag dus t gaat goed komen :D

Kreeg net een baaltje hooi geleverd _O-
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:53

Dat is even goed het balanspunt zoeken voor je die verplaatst :)
Het is wel heel wat anders als dat groene wat er naast ligt.

Net terug van een ritje voor het té warm zou worden, maar ook nu vond ze het al warm. Alleen toen ze ingehaald werd door een Fjord kwam er wat leven in :)

Minder leuk was dan wel weer dat er op het openbare zandpad naar huis 2 dames gezellig stonden te kletsen en weinig oog hadden voor de omgeving (mij) en dat de 3 honden die los liepen mij wel gezien hadden. Eén er van ken ik en die staat goed onder kontrole, al weet je nooit hoe een 'meute' zich gaat gedragen. De andere kwamen dus meteen naar Boon haar achterbenen toe en mevrouw raakte helemaal in paniek 'dalijk krijgt mijn paard een schop'....nou mevrouw deed mijn paard dat maar }> 'Ja het is nog maar een puppy'... Waarop ik antwoorden 'heeft die nog geen tandjes dan?? "(hond was al minstens 5/6 maanden). Toen ze hem eindelijk na een hoop paniek vast had en de buurvrouw nr 2 in zijn nekvel had nog maar even gezegd dat als een hond in een achterbeen bijt dat 9 vd 10x dat einde verhaal voor het paard betekend en dat ze dan 10K mag ophoesten wat niet door de verzekering gedekt gaat worden.
Ik kan alleen maar hopen dat ze er wat van geleerd heeft....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:55

Heb je goed! Sommige mensen!! Echt hoor…

Haha ligt een grote lange pallet onder dus past precies :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:41

Jeetje wat een mensen. Balen.

Hier vandaag een lekker ritje gemaakt. Straks weer avondeten.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:11

Stomme honden -:(- -

Mijn les was afgezegd ivm zieke instructrice dus eindelijk eens een aanhanger rommel weg kunnen brengen na het werk ipv gaan een les te rijden. Die puinhoek was al weken een doorn in mijn oog dus blij dat het weg is, ik had alleen nooit tijd op de tijden dat het milieu park open is.
Nu is het alleen zo benauwd dat ik geen zin meer heb om zelf te rijden.
Beetje jaloers op de rijfoto`s nu

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:32

Heerlijk die bos ritjes.

Flinke baal Marjan.

Pff honden.. gelukkig goed gegaan.
Ik had minder geluk.
M'n oude dibbes heeft een gat, is gebeten.
Hij heeft zich zonder verdoving laten hechting brave hond. Echt de liefste en makkelijkste die er is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:12

Oh wat sneu voor de hond :(:)

Gisteren mijn eerste officiële winstpunt gereden. Erg leuk gehad. En nu op ons terras op de track genieten van de slapende paarden. Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:15

Gefeliciteerd wat goed! **\O/**

Arme hond horsii

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:21

ooo wat sneu.... beterschap met hem.

Gefeliciteerd met je WP robijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:28

Na gedane arbeid.... :D

@horsi: arme hond. Hopelijk is het weer snel genezen.

Gisteravond 'even' wezen buurten, gezellig zitten kletsen tot ik het ineens al zo donker vond. Bleek het al 11 uur te zijn, dus maar naar huis en de paardjes eten gegeven :)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:39

Gisteren heb ik mijn oude merrie in moeten laten slapen. Ze is deze maand 30 geworden, dus een prachtige leeftijd, maar wat zal ik haar gaan missen. |(

Gisterochtend vond ik haar zwalkend in de bak en, ondanks medicatie, werd dit later op de dag alleen maar slechter.
Denk aan een extremere vorm van sidewinder syndroom; ze liep eigenlijk alleen maar rondjes om de voorhand, haar heup viel steeds naar links, waarbij ze continu moest corrigeren. We hebben nog tijden staan duwen tegen die heup zodat ze even de rust had om te drinken en een lekker maaltje te eten. maar ze stond te zweten, te trillen op haar benen. Meerdere DA's om advies gevraagd, maar het was eigenlijk wel duidelijk.
Einde van de dag de knoop snel doorgehakt en haar laten gaan; mijn lieve oude dame..

Ik heb er, ondanks het verdriet, vrede mee. Het was haar tijd om te gaan en ik wist dat dit er aan zat te komen, de voortekenen waren al een tijdje aanwezig...

Bennie-pony is er inmiddels wel rustig onder, maar loopt natuurlijk steeds te hinniken nu hij helemaal alleen staat. Mijn nieuwe dilemma...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:42

30, wauw, teken dat e het al die jaren goed heeft gehad bij jou. Mar zoveel jaar bij jou zijn betekend ook nog meer een gemis, sterkte met het verlies

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:44

@greendragon: wat sneu, maar de juiste beslissing. Een hele mooie leeftijd, maar het gemis is er niet minder om. Sterkte met de verwerking.
Neem geen overhaaste beslissing vwb Bennie. Hij moet ook even zijn rust/balans weer vinden en heb jij mooi de tijd om alles goed op een rijtje te zetten vwb de mogelijkheden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 10:31

greendragon schreef:
Gisteren heb ik mijn oude merrie in moeten laten slapen. Ze is deze maand 30 geworden, dus een prachtige leeftijd, maar wat zal ik haar gaan missen. |(

Gisterochtend vond ik haar zwalkend in de bak en, ondanks medicatie, werd dit later op de dag alleen maar slechter.
Denk aan een extremere vorm van sidewinder syndroom; ze liep eigenlijk alleen maar rondjes om de voorhand, haar heup viel steeds naar links, waarbij ze continu moest corrigeren. We hebben nog tijden staan duwen tegen die heup zodat ze even de rust had om te drinken en een lekker maaltje te eten. maar ze stond te zweten, te trillen op haar benen. Meerdere DA's om advies gevraagd, maar het was eigenlijk wel duidelijk.
Einde van de dag de knoop snel doorgehakt en haar laten gaan; mijn lieve oude dame..

Ik heb er, ondanks het verdriet, vrede mee. Het was haar tijd om te gaan en ik wist dat dit er aan zat te komen, de voortekenen waren al een tijdje aanwezig...

Bennie-pony is er inmiddels wel rustig onder, maar loopt natuurlijk steeds te hinniken nu hij helemaal alleen staat. Mijn nieuwe dilemma...

Heel veel sterkte :knuffel: 30 jaar is een supermooie leeftijd maar je wilt ze toch altijd langer bij je houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:22

Mooie leeftijd maar het gemis idd niet minder.

Maar dat je er vrede mee hebt scheelt wel veel.
:knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:14

Sterkte GD! Lijkt me zo naar als ze ineens zo zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:50

Heel veel sterkte, wat een gemis.
Wel een prachtige leeftijd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:57

Sterkte GD, een hele mooie leeftijd, maar wat een gemis.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:00

Dank jullie wel allemaal. Ze is bij mij thuis geboren toen ik een jaar of 15 was. Dat is 'a lifetime ago'; ze is er eigenlijk altijd geweest, dus dat zal echt wel heel erg wennen zijn.

DF; eens, eerst even de tijd geven en daarna goed kijken wat kan en wat ik zelf wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:06

Heel veel sterkte :(:)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:20

Heel veel sterkte green dragon, 30 jaar is echt een lange tijd. Het zal gek zijn dat ze er nu niet meer is.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:27

Veel sterkte greendragon Y;(

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:33

Wat zul je een berg mooie herinneringen hebben GD. Ik vind het absoluut niet erg als je er een paar wil delen. Ter ere van zo'n grote vriendin.